Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Târg cu Sârg”, un brand pentru promovarea producătorilor locali

„Târg cu sârg – mai bun, mai aproape, de la ai tăi”, revine în Cetatea Oradea, miercuri 17 mai.

 

În ultimii ani se vorbește tot mai mult despre produse locale, despre produse sănătoase fabricate după rețete vechi, tradiționale. Producătorii locali nu au viață ușoară, fiind sufocați de produse, de multe ori, contrafăcute, nesănătoase.

Remus Roșca, profesor de la Facultatea de Științe Economice din Oradea, membru al Clubului Rotary Insignis Oradea, în colaborarea cu Asociația Millesime, a luat inițiativa de a promova producătorii locali prin organizarea de târguri periodice sub sloganul „Târg cu Sârg”.

Unul dintre aceste târguri a fost organizat în 15 februarie, în Cetatea Oradea, și s-a bucurat de mare succes.

Remus Roșca, inițiatorul evenimentului

„Clubul Rotary Insignis Oradea își propune prin organizarea acestui eveniment să promoveze producătorii locali din Bihor prin facilitarea interacțiunii dintre aceștia și consumatori. Inițierea proiectului a avut la bază conștientizarea faptului că fără producători locali nu se poate vorbi de o dezvoltare sustenabilă a unei comunități, oricare ar fi ea. Producătorii locali nu reușesc să se promoveze suficient, aspect care le afectează vânzările și dezvoltarea. Consumatorii din Oradea și zona metropolitană nu au acces la produse locale de bună calitate. Și, nu în ultimul rând, nu se poate discuta de identitate locală fără produse reprezentative pe baza cărora să se construiască identitatea”, spune Remus Roșca.

Mai bun, mai aproape, de la ai tăi!”

Evenimentul, ajuns la a treia ediție, a trezit interesul orădenilor și bihorenilor pentru produsele locale. Au fost prezenți 20 de producători locali de mezeluri, brânzeturi, pâine, zacuscă, gemuri și siropuri, legume și fructe, vin și pălincă.

„Este o mare bucurie că am avut foarte mulți producători prezenți, mai exact 20, și am avut foarte mulți consumatori care au venit să de bucure de produsele lor. Ca urmare, nu putem decât să continuăm acest proiect. singura noastră șansă să evoluăm este să fim «Mai mulți, mai uniți, alături de ai noștri»”, a afirmat Remus Roșca.

Acesta a susținut în cadrul târgului un workshop dedicat exclusiv producătorilor pe tema marketingului agroalimentar. Totodată a avut loc și o degustare de produse locale.

Producători mulțumiți

„Am venit la târg cu produse din bivol și din porc mangaliță, procesate în satul nostru Colești. Târgul este un motiv foarte bun de a ne întâlni noi, producătorii, cu consumatorii”, a precizat George Hoțopan, din Colești.

„Am adus la târg sucuri naturale Rodas. Sunt la a doua participare. Îi mulțumesc domnului Roșca pentru implicarea sa de a aduna la un loc producătorii locali”, a subliniat Silviu Roman.

„Mă bucur foarte tare să leg colaborări cu consumatorii din Oradea. A fost un real succes această seară”, a fost de părere Radu Iova, deținătorul Carmangeriei Casa Țăranului din Vașcău.

Miercuri, 17 mai

Evenimentul de miercuri, 17 mai 2023, se va desfășura în Cetatea Oradea, Corp L, str. Piata Emanuil Gojdu, nr. 41, între orele 16:00 – 20:00.

Între orele 14:00 – 15:30 va avea loc o masă rotundă cu tema: Oportunități de colaborare între producătorii locali și sectorul HORECA din Bihor.

Intrarea la eveniment este gratuită.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Spitalul CJU Bihor, premiat internațional pentru managementul pacientului cu AVC

Articolul următor
Centrul din Cluj-Napoca a companiei americane Telenav va fi închis până la finele anului viitor, angajații fiind notificați în 10 mai.

Telenav își închide porțile la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share