Licitația a fost câștigată de asocierea dintre Frasinul (lider) și Artehnis, la valoarea de 236 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.
Președintele Consiliului Județean (CJ) Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat contractul de proiectare și execuție a Centurii Comarnic. Lucrările ar putea fi gata anul viitor, potrivit beneficiarului.
“Am încredere că anul viitor vom circula pe centură. Este un proiect de importanță majoră pentru prahoveni și românii care pierd astăzi ore în șir în trafic pe Valea Prahovei. Mă bucur că această lucrare complexă va fi realizată de un constructor român.
Îi solicit acestuia să dea dovadă de profesionalism și de patriotism: să aplice cele mai înalte standarde de calitate și să execute lucrările în cel mai scurt timp cu putință. Este un drum pe care trebuie să îl lăsăm moștenire generațiilor următoare”, spune Dumitrescu.
Ocolitoare de 6 kilometri
Centura va ocoli orașul Comarnic și Drumul Național 1 prin vest, va avea 6 km și două benzi de circulație. Vor fi construite trei poduri noi și va fi dublat podul peste râul Prahova de pe Drumul Județean 101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov. Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027.
“I-am înțeles foarte bine pe cei care își declarau neîncrederea în momentul în care am anunțat construirea acestei centuri. Timp de 30 de ani, oamenii s-au săturat de promisiuni deșarte din partea politicienilor.
Drumul spre atingerea obiectivelor nu a fost neapărat unul lin: am scris proiecte, am obținut aprobări și finanțări, am făcut licitații. Iată că am ajuns în care deschidem șantiere. Începem treaba la Centura Comarnic, urmează și alte centuri, lucrări de apă-canal, gaze”, a spus oficialul CJ Prahova.
Frasinul Anieş, deţinută de omul de afaceri bistrițean Traian Larionesi, și-a început activitatea în Bistrița-Năsăud, dar a ajuns să efectueze apoi lucrări de poduri, asfaltare și civile în mai multe județe: Mureș, Suceava, Gorj, Satu Mare, Botoșani. Societatea a realizat investiții în tehnologie și infrastructură și se bazează pe trei stații de beton, respectiv două de asfalt.