Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Conferința „Business Evolution” de la Oradea „s-a jucat” cu sala plină

Sala Toscana a Hotelului Ramada din Oradea s-a dovedit neîncăpătoare pentru numărul mare de antreprenori care au venit să asiste la conferința „Business Evolution. Finanțare. Digitalizare. Sustenabilitate”.

Două ar fi motivele acestui număr mare de participanți. În primul rând, este prima conferință organizată de Doing Business la Oradea după o pauză de trei ani, ultima fiind organizată înainte de pandemie. În al doilea rând, a contat și calitatea vorbitorilor, toți de clasă premium.

Conferința a avut două paneluri, dirijate de jurnalistul Radu Soviani.

 

Soluții de strategie pentru dezvoltare

În primul panel, cuvântul de deschidere l-a avut Dan Octavian, președintele Asociației Firmelor Bihorene (AFB). Acesta a vorbit de provocările pe care AFB și le-a asumat în ceea ce privește forța de muncă, problema costurilor, variabile în unele cazuri de la zi la zi, problema învățământului dual. Dan Octavian s-a referit și la infrastructura pentru mediu de afaceri, în special pentru IMM-uri, care lipsește la Oradea.

Dan Octavian

„Noi avem nevoie de infrastructură, pentru că Oradea va beneficia în perioada următoare de numeroase investiții. Trebuie să fim atenți la cum se întâmplă aceste investiții. În perioada 2009 – 2021 în Oradea s-au atras 600.000 de milioane de euro și s-au creat 10.000 de locuri de muncă. Ultimele investiții, după 2021 vin cu investiții de 1 milion de euro pentru un loc de muncă creat: Stihl – 124 de milioane de euro la 150 de locuri de muncă, Nokian Tyres – 600 de milioane la 600 de locuri de muncă, polonezii de la Press Glass, cu 50 de milioane de euro la 50 de locuri de muncă. Vorbim deja de foarte multă tehnologie înglobată. Asta înseamnă foarte multă productivitate. De 20 de ori mai mult decât înainte. Atunci trebuie să ne așteptăm în perioada următoare la o metamorfoză a investițiilor. Nu vom mai asista la investiții care să parieze pe forța de muncă ieftină. Prin urmare, nici noi, companiile românești, nu trebuie să ne mai așteptăm să găsim pe cineva care să lucreze pentru orice salariu”, a subliniat președintele AFB.

Acesta a tras un semnal de alarmă în ceea ce privește alocarea fondurilor europene, în sensul că, componenta alocată mediului privat este foarte redusă. Mai mult, acesta acuză autoritățile că au solicitat mult mai puține fonduri comparativ cu Ungaria sau Polonia.

„Trebuie să înceteze pe zona fondurilor europene abordarea ca pe Titanic. Aruncăm 10 colaci de salvare și săriți toți. Cine le prinde, ăla a scăpat. Restul se descurcă, trebuie să știe să înoate. Pentru toate proiectele care se depun este o adevărată beletristică. Nu se poate ca punctajele să se facă pur și simplu din imaginație. Asta se întâmplă pentru că este ca pe Titanic. Trebuie să prindem unul dintre colaci. Trebuie să trecem tot ce ne trece prin cap pentru a puncta. Asta face ca cea mai mare parte din fondurile europene să fie fonduri speculative”, spune Dan Octavian.

Elena Gherasim, Director Regional IMM Crișana, Raiffeisen Bank România, a vorbit despre soluțiile de finanțare pentru IMM-uri. Aceasta le-a cerut celor prezenți să spună care sunt principalele obstacole cu care se confruntă IMM-urile la accesarea unui credit.

Principalele răspunsuri au fost: prea multe documente solicitate și costul garanțiilor.

Atac la adresa băncilor

Constantin Badea, secretarul general al Camerei de Comerț și Industrie Bihor a lansat un adevărat atac la adresa băncilor din România.

„Mă refer la toate băncile din România, la sistemul bancar. Ce rată de profit trebuie să aibă IMM-urile pentru a putea trăi pe piață cu o dobândă la credite de 12% – 16% pe an. Nici o bancă de la noi nu sprijină IMM-urile”, este de părere Constantin Badea.

Digitalizare

Gabriel Trăistaru, Digital Director, Telekom Romania Mobile le-a povestit celor prezenți despre tehnologii și soluții digitale pe care le pot utiliza și cum își pot proteja activitatea de riscurile cibernetice.

Melinda Morariu, CEO and Co-Founder, BRIDGE-to-INFORMATION i-a informat pe antreprenori care sunt oportunitățile, soluțiile și provocările procesului de dezvoltare durabilă a companiei și cum să evite pierderile cu ajutorul datelor.

Cosmina Abrudan

Ce fonduri nerambursabile europene, guvernamentale și din PNRR putem accesa pentru dezvoltare, digitalizare și sustenabilitate? Acestea au fost întrebările la care a oferit răspunsuri Cosmina-Elena Abrudan, Senior Consultant, REI Finance Advisors.

How To…?

Partea a doua a conferinței a stat sub semnul cifrelor și a întrebării: De ce?

Elena Gherasim a vorbit despre pașii unui proiect cu fonduri nerambursabile, despre tipuri de credite și despre greșeli frecvente care se fac la accesarea fondurilor europene.

 „Este vorba despre acele proiecte la modă, supradimensionarea proiectelor corelate cu posibilitățile companiei, abordarea imprecisă a pieței, lipsa contribuției proprii și performanța instituțională”, a punctat Elena Gherasim.

Elena Badea, Marketing & Sales Expert, Managing Director, Valoria Business Solutions a prezentat șase tipuri de clienţi dificili şi cum îi abordăm corect.

Top 5 „greșeli” GDPR. Ce învățăm din ele, au fost dezvăluite de către Tudor Galoș, Senior Consultant, Tudor Galoș Consulting.

Irina Vijoli, Founding Partner Digiquery, a vorbit oferit informații despre diferența dintre un Manager Eficient și Lider Inspirațional.

În final, Dumitru Ion, CEO, Doingbusiness.ro & Kompass România, i-a informat pe antreprenorii prezenți care sunt resursele pe care le pot folosi pentru a vinde mai mult și pe mai multe piețe și cum trebuie să procedez pentru a genera noi oportunități.

Concluzii

Speakerii evenimentului au oferit fiecare câte o concluzie la final.

Irina Vijoli: „Ieșiți un pic din zona mai strategică, din lucrurile pe care le faceți în fiecare zi. Astfel încât să ajungeți pe partea de leadership un pic mai sus decât sunteți acum, pentru că există loc de creștere”.

Elena Badea

Tudor Galoș: „Conformitatea la GDPR crește valoarea firmei. Și mai mult de atât, vă optimizează firma și vă scade costurile”.

Elena Badea: „Vânzarea este despre un mix bun de competențe, de tehnologie și de oameni. În momentul în care le analizați și le aduceți într-o proporție corectă, funcționează și dă rezultate fenomenal de bune”.

Elena Gherasim: „Priviți banca ca pe un partener care vă ajută să vă dezvoltați business-ul. Și acele costuri de care spune toată lumea, într-adevăr, sunt niște costuri asumate”.

Dumitru Ion: „Sper că plecați de la conferință cu informații utile, valoroase, pentru că de asta le organizăm”.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Construirea primei magistrale de metrou din afara Bucureștiului este un proiect în valoare de 9 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, finanțat parțial prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care va transforma municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești în localități moderne.

Tripleta Gulermak, Alstom, Arcada a semnat contractul pentru metroul Cluj

Articolul următor
Centrul de Inovare Digitală pentru Societate (DIH4S) a fost lansat în cadrul evenimentului Cluj Innovation Days (CID). În următorii trei ani, va livra în Regiunea Nord-Vest servicii digitale de 4 milioane de euro. 

Călătoria digitală a Transilvaniei începe de la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share