Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cea mai mare comună din România și-a găsit funcționarul public perfect

Chatbotul Scale a fost activat de primăria localității de lângă Cluj-Napoca în urma unui proiect-pilot derulat în parteneriat cu dezvoltatorul IT Holisun Baia Mare și cu ajutorul Transilvania Digital Innovation Hub (TDIH). 
Administrația celei mai populate comune din țară și-a propus să simplifice interacțiunea cu cetățenii | Foto: Primăria Florești

Administrația din Florești testează un robot inteligent care poate gestiona mai eficient relația cu cetățenii și poate fi apelat non-stop.

Chatbotul Scale a fost activat de primăria localității de lângă Cluj-Napoca în urma unui proiect-pilot derulat în parteneriat cu dezvoltatorul IT Holisun Baia Mare și cu ajutorul Transilvania Digital Innovation Hub (TDIH).

“Noi suntem specializați în principal pe Industria 4.0 și pe Digital Health, dar ne orientăm și spre alte servicii de inițiere a procesului de transformare digitală, alături de trei universități din Cluj-Napoca, Hygia Consult, Institutul de Fizică din Cluj-Napoca, mai multe clustere din regiune. Beneficiem de finanțare de la UE pentru proiectul în parteneriat cu Holisun.

Acest chatbot înseamnă experiență îmbunătățită pentru cetățeni, eficientizarea resurselor în administrație publică, dar și colectarea datelor, cu posibilitatea de realizare de analize pentru a vedea cerințele pentru administrația publică în localitate. Funcționează non-stop față de un angajat al primărie și poate interacționa în română și engleză”, a explicat Andrei Martîniuc, manager de proiect – TDIH.

Vor să îl integreze în spitale și poliție

“Este un proiect pilot lansat pe site-ul Primăriei Florești. Poate fi extins la secții de poliție, spitale, unități de urgență, deci poate fi utilizat la nivel european. TDIH vrea să promoveze acest proiect autorităților publice din România care să țină seama de ușurința funcționării, de această experiență ușoară și plăcută.

Chatbotul este un intermediar între cetățeni și autoritatea publică, de la care apelanții pot să primească răspunsuri generale sau personale. Acesta contribuie la reducerea efortului din unitățile publice, la permanentizarea utilizării, dar și la un număr mai mare de cetățeni care interacționează cu funcționarul virtual.

Chatbot-ul oferă și sugestii legate cu obiectul în discuție, dar și despre alte domenii. În funcție de dorința apelantului, se poate trece de la chatbot la operator uman. Pe parcurs, dorim să mărim partea de cunoștințe a chatbotului, deoarece informația se reinventează și se adaptează.

Impactul așteptat se traduce în o nouă linie de afaceri pentru dezvoltatorul proiectului, cu echipei dedicate, dar și extinderea sa în Europa. Urmărim să crească interacțiunea cu primăria cu 15%, iar timpul de așteptare să fie redus cu 50%”, a explicat Laura Andreica, manager de proiect – Holisun.

Ferme verticale și ochelari inteligenți

“Pot să spun că în acest proiect am avut disponibilitate din partea Primăriei Florești, o administrație locală care gestionează 50.000 de locuitori, dar și norocul că există mulți tineri în localitate. În principiu este un chatbot inteligent dedicat interacțiunii dintre cetățeni și administrația publică locală din România finanțat cu fonduri europene. Totuși, direcția de digitalizare este ireversibilă, indiferent de mărimea primăriei”, a explicat Oliviu Matei, fondatorul dezvoltatorului băimărean.

“Suntem o companie care face și cercetare, și business. Acoperim piețe din întreaga lume, inclusiv SUA, locul unde se dă ora exactă în IT, dar și mai exotice, precum Qatar, Emiratele Arabe Unite, Taiwan, sau Iran, unde am început să facem vânzări imediat după ce americanii au ridicat embargoul. Practic transformăm nevoile de piață în idei de cercetare și aducem inovația pe piață sub formă de produse și servicii.

Rezultatele procesului de cercetare le traducem în produse pentru mari companii ca Airbus, Continental, Electrolux, Universal Alloy, Adecco. Noi spunem că suntem cea mai dinamică firmă de cercetare din România, având proiecte pe mai multe programe europene.

Unul dintre ultimele proiecte se referă la tendința de a crește ferme verticale amplasate în apropierea metropolelor, prin automatizare inteligentă, prin creștere de ciuperci pleurotus și microplante. Un alt proiect al nostru vizează utilizarea ochelarilor inteligenți în domeniul apărării; aceștia suprapun realitatea de zi cu zi cu cea augmentată, pentru a putea fi în mai multe locuri deodată”, a explicat oficialul Holisun.

Proiect finanțat de Europa

Instrumentul digital Scale creează o legătură directă cu administrația locală, înlesnind accesul cetățenilor la informații. Primăria Florești vrea să implementeze soluția pe termen lung pentru a înlesni dialogul cu locuitorii. Robotul poate oferi informații și detalii în ceea ce privește orarul, organizarea și activitatea departamentelor instituției, dar și despre istoria, așezarea geografică și chiar legendele comunei.

Chatbot-ul a fost dezvoltat cu ajutorul inteligenței artificiale, fiind antrenat special pentru interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile administrației publice. Scopul este să crească accesibilitatea serviciilor publice în mediul online și să contribuie la digitalizarea serviciilor publice.

În cadrul acestui proiect, va fi dezvoltat un sistem care va facilita integrarea între Scale și alte aplicații: softul utilizat pentru gestionarea taxelor, aplicațiile de administrare a populației și identității. Proiectul a obținut o finanțare nerambursabilă de 100.000 de euro prin proiectul DIH4AI, finanțat de Comisia Europeană prin programul Orizont Europa.

Scale are ca scop asigurarea unei interacțiuni digitale între cetățeni și administrațiile publice din România cu ajutorul unui robot inteligent. Proiectul pilot urmărește să contribuie la asigurarea transformării digitale a sectorului public din România și la creșterea nivelului de digitalizare a serviciilor publice.

Ce beneficii aduce Scale:

  • Experiență îmbunătățită pentru utilizatori și eficientizarea resurselor. Oferă asistență instantanee și personalizată utilizatorilor care vizitează site-urile autorităților locale. Poate răspunde la întrebări frecvente, ghida utilizatorii în procese complexe și furniza informații relevante într-un mod ușor de utilizat.
  • Disponibilitate 24/7. Spre deosebire de operatorii umani care au ore de lucru limitate, poate funcționa non-stop.
  • Colectare de date și analize. Poate aduna informații valoroase despre cererile cetățenilor și probleme comune. Datele se pot analizate pentru a identifica tendințe, a înțelege mai bine nevoile utilizatorilor și a îmbunătăți serviciile oferite de autoritățile locale.
  • Suport multilingv. Poate fi programat pentru a comunica în mai multe limbi, permițând autorităților publice locale să răspundă la nevoile lingvistice diverse ale cetățenilor. Acest lucru ajută la atragerea unei audiențe mai largi și la asigurarea unui acces echitabil la informații și servicii.

Sursa: TDIH

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Dr. Tanaszi Sarolta: “Totul poate deveni realitate dacă pui suflet în ceea ce faci, dacă iubești oamenii și dacă ai curaj să fii diferit, într-un sistem destul de rigid”

Articolul următor

Începe ”Trofeul Electricianului” la Târgu Mureș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share