Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Freyrom a testat Podul Oașului cu patru autocamioane deodată

Noul pod a fost realizat de către asocierea Freyrom - Procons Group - Costin și Vlad Birou de proiectare - Integrated Road Solutions.
Testele de recepție de la noul pod au fost continuate de cele de iluminat | Foto: Municipiul Cluj-Napoca

Podul din cartierul Iris este cel de-al doilea construit la Cluj-Napoca de către compania franceză în decurs de o jumătate de an.

Noul pod a fost realizat de către asocierea Freyrom – Procons Group – Costin și Vlad Birou de proiectare – Integrated Road Solutions. “Podul nou construit peste râul Someșul Mic – Oașului – Răsăritului se deschide circulației în următoarele zile”, a anunțat edilul Emil Boc.

Lucrările la Podul Oașului – Răsăritului au fost finalizate, iar în aceste zile se aplică marcajele rutiere și se montează instalațiile de semaforizare. Sistemul de iluminat arhitectural se află în teste. În perioada imediat următoare podul va fi deschis circulației publice, potrivit municipalității clujene.

Detaliile tehnice privind noul pod sunt: suprafața terenului – 2.000 mp; lungimea podului pe structură metalică – 58 m; secțiunea transversală 26 m: partea carosabilă – 4 benzi de circulație, 2 de biciclete, 2 trotuare; rețele edilitare relocate în subteran, pe sub albia râului; sistem de iluminat arhitectural.

Bulevardul Răsăritului mai așteaptă

Podul Oașului ar trebui să se termine în noul bulevard al orașului gândit pe traseul Răsăritului – Câmpul Pâinii – Podul IRA, însă cum artera se află la stadiul de proiect, deocamdată va da în aceeași stradă cu doar o bandă pe sens.

Noul culoar amenajat în paralel cu calea ferată ar trebui să includă traseul Gara Cluj-Napoca – Podul Ira, pe o lungime de 4 km, având menirea de a descongestiona traficul din cartierele Mărăști, Iris și Bulgaria.

În decembrie 2022 asocierea Freyrom – Procons a terminat noul Podul Porțelanului, situat în apropierea Podului Oașului. La finalizarea lucrărilor, reprezentanții proiectantului și constructorului au stat sub pod în timp ce camioane de mare tonaj au traversat. Durata de viață a podului este de 100 ani.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sprijin financiar din partea Consiliului Județean Arad pentru Republica Moldova

Articolul următor
Crama Fort Silvan a participat la cea de-a doua ediție a Concursului de Vinuri din Transilvania și Partium, unde vinurile acesteia au obținut rezultate bune. 

Ploaie de premii pentru Fort Silvan. Cinci vinuri, în top

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share