Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Brick își deschide trei magazine “verzi” în Transilvania

Retailerul Brick România plănuiește inaugurarea unui magazin în Oradea, cu o suprafață de 10.000 mp în interior și 200 de locuri de parcare.
Zona Ardealului reprezintă principalul obiectiv al rețelei constănțene de bricolaj | Foto: Brick România

Unitatea de bricolaj cu panouri solare din Oradea va avea 10.000 mp, iar pe listă mai figurează orașele Brașov sau Cluj-Napoca.

Retailerul Brick România plănuiește inaugurarea unui magazin în Oradea, cu o suprafață de 10.000 mp în interior și 200 de locuri de parcare. Alte orașe vizate pentru noi deschideri în viitor sunt Brașov, Ploiești, București, Cluj sau Iași.

Compania a demarat, în cursul anului trecut, un proiect de implementare a soluțiilor de energie verde pentru unitățile sale de lucru. Primul magazin Brick care a beneficiat de instalarea panourilor fotovoltaice a fost cel din Constanța, investiția pentru această unitate ridicându-se la 1 milion de lei.

Panourile instalate pe magazinul din Constanța asigură 35% din necesarul de energie, respectiv 220.000 kW anual, la o putere instalată de 196 kW. Retailerul estimează că investiția se va amortiza în cinci ani.

Panouri fotovoltaice generalizate

„Soluțiile de energie verde trebuie să se regăsească pe agenda tuturor marilor jucători economici, într-un context general în care energia reprezintă o provocare. Anul trecut am luat decizia de a implementa panourile fotovoltaice pe toate unitățile noastre de lucru și am început cu magazinul din Constanța. Pentru această unitate, am atins deja cu aceste sisteme 35% din necesar.

Estimăm o economie anuală de 280.000 lei. Vom continua să investim și anul acesta în implementarea acestei soluții verzi pe alte magazine, ceea ce asigură un management sustenabil al business-ului și reducerea gradului de dependență energetică și contribuie la diminuarea poluării”, a declarat Oana Nechita, director executiv al Brick România.

După magazinul Brick Constanța care utilizează deja energia verde, compania va extinde aceste soluții și la celelalte magazine Brick din Mangalia, Ovidiu și Giurgiu, care vor beneficia de panouri fotovoltaice.

Magazinele pe care compania urmează să le deschidă în anii viitori în Oradea, Ploiești și București au deja inclusă implementarea energiei verzi. Obiectivul companiei este ca treptat întreg portofoliul să utilizeze energie din surse verzi. Brick are în plan și schimbarea flotei de mașini cu unele electrice.

Șase orașe vizate de rețea

Brick România, brand românesc de magazine de bricolaj, home improvement și proiecte do it yourself (DIY), se află în proces de extindere a rețelei sale naționale. Compania operează la Constanța, Mangalia, Giurgiu și Ovidiu. Retailerul plănuiește inaugurarea unui magazin în Oradea, cu o suprafață de 10.000 mp în interior și 200 de locuri de parcare.

Alte orașe vizate pentru noi deschideri în viitor sunt Brașov, Ploiești, București, Cluj sau Iași. Brick se adresează în special clienților persoane fizice, pentru proiecte de tip DYI, dar și dezvoltatorilor imobiliari pentru proiecte rezidențiale, având un portofoliu de 60.000 de articole. Echipa numără 300 de angajați.

Acționar majoritar al rețelei Brick, Five Holding Constanța – societate profilată pe comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate cu vânzare predominantă de produse nealimentare, este Cypress Capital Management (Cipru) – 86%. Ceilalți acționari sunt Tomis General Contractor, Valentin Ciuceanu, Oana Draistaru Oancea – câte 4%, Oana Olivia Nechita – 2%, Viorel Dima – 1%, conform Listă Firme.

Afacerile societății din Constanța se cifrau, anul trecut, la 159 de milioane de lei, iar profitul net, la 1,3 milioane. Principalii competitori în domeniu, în România, erau Arabesque (județul Galați) – afaceri de 2,5 miliarde de lei, Intertranscom (Bacău) – 1,7 miliarde, Henkel România (București) – 1,1 miliarde, Damila (Vâlcea) – 489 milioane, Steelcorp Distribution (Maramureș) – 485 milioane.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Abordări terapeutice bazându-se pe medicina tradițională chineză în practica terapeutică a Dr. Mircea Dogariu

Articolul următor

Parcul Științific și Tehnologic din Oradea, gata în proporție de 70%

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share