O asociere francezo-clujeană se va ocupa de primul tronson al variantei de ocolire TransRegio Feleac (TRF).
“Avem desemnat câștigătorul licitației pentru primul tronson al TRF, nu avem contestații depuse, vom putea semna contractul de proiectare și execuție în perioada următoare. Denumirea câștigătorului: asocierea Viarom Construct (lider) – Electrogrup.
Valoarea este de 92 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, iar perioada de contract, de 20 de luni, din care șase luni proiectarea și 14 luni execuția.
Tronsonul 2 al TRF intră în procedura de depunere a ofertelor: 25 septembrie este termenul. Valoarea se ridică la 800 de milioane de euro. A fost validată în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice licitația pentru acest tronson”, a precizat primarul Clujului, Emil Boc.
Tronsonul 1 include traseul Florești – Cluj-Napoca, iar tronsonul 2, Cluj-Napoca – Centura Vâlcele – Apahida. Al doilea tronson reunește vechile tronsoane 2 și 3 din vechiul proiect, pentru care nu s-au depus inițial oferte din partea constructorilor.
Viarom Construct este o companie de profil din România specializată în lucrări de construcții de drumuri, intermedieri în comerțul cu materiale de construcții, utilaje și mijloacelor de transport. În 2007, compania Eurovia, parte a grupului francez Vinci, a achiziționat 80% din acțiunile Viarom Construct.
Electrogrup face parte din holdingul clujean E-Infra, deținut de frații Teofil și Simion Mureșan, alături de Nova Power & Gas, Netcity Telecom, Direct One, WESEE, cu 500 de angajați și afaceri anuale de 100 de milioane de euro.
Drumul expres spre A3, încă în perioada de contestații
Boc a informat că s-a desemnat și câștigătorul licitației pentru conectarea Clujului la Autostrada Transilvania (A3), din zona Tureni. “Dacă nu se depun contestații, se poate trece la semnarea contractului. Valoarea acestuia este de aproximativ 100 de milioane de euro”, a menționat edilul.
Constructorul bistrițean Dimex 2000 Company va concretiza drumul expres (DX A3) dintre Autostrada Transilvania și Drumul Național 1 (localitatea Tureni, din județul Cluj).
Asocierea Dimex 2000 Company (lider), Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations va avea la dispoziţie 562 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, şi 18 luni pentru a finaliza lucrările.
DX A3 va face legătura între A3 (zona Turda) și DN 1 (Tureni), ulterior până la Dej. DX de la A3 spre Dej va dubla DN 1C. Șoferii care se vor deplasa dinspre Alba Iulia spre Cluj-Napoca vor putea ocoli Turda și vor ieși de pe A10 pe A3 și apoi pe DN 1, la Tureni.