Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Provocările industriei auto. Viitorul se întâmplă acum (I)

EV charging station for electric car in concept of alternative green energy produced from sustainable resources to supply to charger station in order to reduce CO2 emission .

Cum se pregătește industria auto pentru viitor? 

 

România a rămas și în 2023 cu aceiași doi producători de vehicule – Dacia și Ford. Ambele companii au înregistrat majorări semnificative de producție, iar în 2023 se anunță, de asemenea, un trend crescător. Cum arată industria automotive din România și care sunt perspectivele sale vă invităm să aflați în paginile următoare.

 

Viitorul electric este deja aici. Potrivit Global EV Outlook 2023 Catching up with climate ambitions, întocmit de Agenția Internațională de Energie, Inițiativa pentru Vehicule Electrice și Clean Energy Ministerial, “piețele de mașini electrice înregistrează o creștere exponențială pe măsură ce vânzările au depășit 10 milioane în 2022. Un total de 14% din toate mașinile noi vândute au fost electrice în 2022, în creștere de la aproximativ 9% în 2021 și mai puțin de 5% în 2020. Trei piețe au dominat vânzările globale. China a fost din nou lider, reprezentând aproximativ 60% din vânzările globale de mașini electrice. În Europa, a doua cea mai mare piață, vânzările de mașini electrice au crescut cu peste 15% în 2022, ceea ce înseamnă că mai mult de una din cinci mașini vândute a fost electrică. Vânzările de mașini electrice în Statele Unite – a treia cea mai mare piață – a crescut cu 55% în 2022, atingând o cotă de vânzări de 8%”.

Uniunea Europeană și Statele Unite au adoptat o legislație corespunzătoare ambițiilor lor de electrificare. Dacă ne oprim asupra legislației UE, ar fi de amintit că aceasta a adoptat noi standarde pentru mașini și camionete în ceea ce privește emisiile de CO2, standarde care sunt aliniate cu obiectivele pentru 2030 stabilite în Fit for 55.

“Noua legislație stabilește calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii de a reduce emisiile de CO2 produse de autoturismele și camionetele noi cu 100% comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme și 50 % pentru camionete”, a anunțat Parlamentul European la jumătatea lunii februarie 2023.

 

Producții în creștere în România

Dacă revenim acasă, potrivit datelor ACAROM, România a înregistrat, în 2022, un record de producţie pentru sectorul auto, înregistrându-se peste 507.000 de unităţi fabricate în ţara noastră.
“Prima dată în istorie am depăşit pragul de 500.000 de unităţi, dar încă nu am scăpat de crizele multiple care ne-au lovit. În România avem doi constructori care se mişcă şi se mişcă foarte bine, care produc vehicule cerute pe pieţele de export – şi vedem o creştere a producţiei, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Ca cifră de afaceri, sperăm ca după publicarea bilanţurilor firmelor să vedem că ne-am întors undeva la nivelul anului 2019, de circa 31 miliarde de euro în total cifră de afaceri pe sector auto în 2022, undeva la 12% din PIB. Ca export, rămânem la 29% din totalul exportului României”, a subliniat Adrian Sandu, citat de Agerpres la o conferință de profil.

 

Dacia, noi recorduri

Iar tendințele de creștere se mențin și în 2023. “În primul trimestru al anului 2023, vânzările Dacia s-au ridicat la 171.789 unități, în creștere cu 34,3% față de perioada similară a anului trecut. La nivel european, cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor de persoane se ridică la 4,6%, în creștere cu 0,8 puncte procentuale. Dacia înregistrează astfel cea mai puternică ascensiune a cotei de piață din rândul celor 30 de mărci incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile”, a anunțat echipa Dacia în luna aprilie.

Creșteri importante înregistrează și modelul Dacia Spring care își continuă evoluția ascendentă, cu 14.494 unități vândute în primul trimestru, rezultat care îl situează pe podiumul modelelor electrice cele mai vândute către persoane fizice din Europa. În România, în segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring continuă să domine clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, cu o cotă de piață de 48,5%.

“Adevărat motor al mobilității electrice accesibile, Spring a înregistrat aproape 110.000 comenzi de la lansare”, a mai anunțat echipa Dacia.

Primul trimestru al anului a fost marcat de extinderea ofertei Dacia în domeniul modelelor electrificate. Jogger HYBRID 140, primul hibrid al gamei Dacia, a înregistrat un start comercial promițător, cu aproape 25% din mixul de vânzări al modelului.

 

Ford Otosan, un nou management

La Ford, noutatea acestei primăveri este schimbarea de management. Müjdat Tiryaki a fost numit președinte Ford Otosan Craiova începând cu 1 mai 2023 și va superviza inclusiv producția de vehicule electrice.

“În calitate de Președinte, el va conduce echipa din Craiova în menținerea rolului său cheie în călătoria Ford Otosan către era electrificării, în contextul lansărilor următoare de vehicule electrice, respectiv modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma”, ne-a anunțat echipa de comunicare a Ford Otosan.

Ford a prezentat, de altfel, E-Tourneo Courier, un model complet electric, în Danemarca la evenimentul Bring On Tomorrow Live din 15 mai, desfășurat la Copenhaga. E-Tourneo Courier va fi produs în fabrica Ford Otosan din Craiova, România, din a doua jumătate a anului 2024, alături de crossover-ul Puma – cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, care va fi oferit într-o versiune complet electrică în 2024.

Vom reveni cu partea a doua care oferă o imagine a industriei din perspectiva furnizorilor de componente din Transilvania.

(L.V.)

Sursa foto deschidere: depositphotos.com

Articol publicat în ediția print nr. 118 a revistei Transilvania Business (30 mai – 29 iunie 2023)

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Distribuție Energie Electrică Romania (DEER) amplasează o stație electrică de transformare în județul Maramureș la Leordina

Articolul următor

Teste GRATUITE Babeş Papanicolaou şi HPV la Sânpetru şi Hărman, judeţul Braşov

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share