Operatorul clujean Transferoviar Călători (TFC) a introdus cele dintâi automotoare Alstom Coradia spre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) Otopeni.
Ramele diesel model Alstom Coradia Lint, aflate acum în proprietatea TFC, au aparținut operatorului Abellio Rail, fiind folosite pe mai multe linii regionale neelectrificate din sudul Germaniei, conform Club Feroviar. Automotoarele au fiecare 130 de locuri pe scaun într-o configurație cu podea parțial coborâtă.
Ele sunt echipate cu două motoare diesel de 315 kW, putând să circule cu o viteză maximă de 120 km/h. Ramele seria VT11 fabricate în 2007 și modernizate în 2014 (reînmatriculate ca VT12) sunt echipate cu instalație de aer condiționat, prize de 230 V și sistem de informare a pasagerilor. Abellio a intrat în restructurare, proces în care și-a vândut o parte a materialului rulant.
“Confortul este puțin peste cel al automotoarelor Siemens Desiro (Săgeata Albastră) operate de CFR Călători. În plus, sunt dotate cu prize pentru încărcarea telefonelor sau a altor device-uri, ceea ce la Desiro nu există. Mai mult, sunt dotate cu sistem de internet Wi-Fi (la CFR Călători există doar la trenurile InterCity). Nu funcționează la o viteză foarte bună, dar îți faci treaba cu ea.
Sunt mai silențioase în spațiul destinat pasagerilor, sunt mai bine antifonate. Un minus este instalația de climatizare, care funcționează doar în jumătate din automotor, așa cum se întâmplă din când în când și în ramele Desiro ale SNTFC CFR Călători”, a relatat Adrian Zofei, colaborator al Club Feroviar.
Pe ruta dintre Gara de Nord și AIHC operau inițial trei companii, CFR Călători, TFC și Regio Călători, însă între timp ultima s-a retras.