Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Beatrice Chiș, ETi International: Echilibru între global și flexibilitate locală

Beatrice Chiș, Executive International Marketing Director al ETi International, un experimentat marketer, cu peste 20 de ani de expertiză în marcom și FMCG, povestește despre expansiunea producătorului de dulciuri în noi țări ale lumii.

Sunteți Executive International Marketing Director. Ce presupune, mai exact, rolul dumneavoastră?

Este un rol strategic, cu responsabilități la nivel internațional, pe care l-am preluat după ce am acumulat o experiență vastă, de peste 20 de ani în dezvoltarea de branduri FMCG în România, Polonia, Cehia, Slovacia și Balcani. Concret, mă ocup de coordonarea strategiei de marketing a grupului ETi în toate țările unde compania operează, cu excepția Turciei, o piață foarte mare, cu un specific aparte datorită faptului că este țara de origine a companiei-mamă.

Cu ce categorii de produse și branduri este grupul ETi prezent pe piața românească?

Oferim o gamă variată de opțiuni pe segmentele de biscuiți și napolitane, dar suntem prezenți și în categoriile de ciocolată, prăjituri ambalate sau deserturi refrigerate. În ceea ce privește brandurile din portofoliu, trei dintre acestea: ETi Puf, Dare și Milk Burger se remarcă printr-un foarte bun brand equity și o rețea de distribuție care acoperă toți retailerii importanți la nivel național.

Ceea ce ne-a evidențiat față de competiție este dorința de a veni mereu cu ceva diferit. Avem, de exemplu, produse cu arome unice – napolitane cu lămâie verde sau cu vișine, care nu se regăsesc în oferta niciunui alt jucător din piață, iar uneori am reușit chiar să impunem noi trenduri de consum. În plus, aromele pe care le folosim sunt naturale. Nu folosim arome artificiale.

ETi Milk Burger, produsul recompensat de Nielsen cu titlul de „Inovația anului în Europa”, a intrat pe piața din România în 2017 și a reprezentat un succes imediat. În primele patru luni de la lansare, Milk Burger a atins o cotă de piață de 12,4% și în mai puțin de doi ani a câștigat recunoaștere din partea instituțiilor de profil din industria FMCG. Brandul ETi Dare, lansat în 2018, a fost, de asemenea, foarte bine receptat în piață, primind și multe distincții, fie prin votul consumatorilor sau al competițiilor organizate de instituțiile de profil din FMCG.

La nivel international, cât de complex este portofoliul?

ETi are un portofoliu complex alcătuit din numeroase produse din game variate. În cele 9 fabrici pe care grupul le deține se produc începând de la biscuiți la napolitate, ciocolată, prăjituri ambalate, deserturi reci și gustări sărate, precum și deserturi pentru diete speciale, cum sunt, de pildă, biscuiții gluten-free. Ne-am consolidat poziția în piață prin inovație și diversificarea în permanență a gamelor, punând mereu în centrul preocupărilor nevoile, cât și schimbările intervenite în preferințele de consum ale oamenilor. În ultimii ani, ne-am diversificat gama de biscuiți din cereale integrale, cu conținut crescut de fibre dietetice care susțin digestia rămânând, astfel, relevanți pentru cei interesați de o alimentație cât mai echilibrată. În aceeași direcție, reducem conținutul de grăsimi nesănătoase și adaosul de conservanți sau coloranți artificiali.

Cu o prezență extinsă în atât de multe piețe, cum reușiți să faceți față fiecărui specific local?  

Încercăm să găsim un echilibru care, pe de o parte să ne ajute în scalarea businessului, dar și să răspundem cu brio tuturor nevoilor venite din piețele pe care suntem jucători, adaptându-ne în funcție de specificul și preferințele locale de consum, particularitățile culturale sau geografice. Urmărim tendințele globale, dar ne și menținem flexibilitatea de a ne adapta la ceea ce-și doresc și funcționează cel mai bine pentru consumatorii noștri din fiecare țară în parte.

Cum vă adaptați nevoii de a dezvolta un business tot mai sustenabil?

Suntem conștienți că pentru a avea un viitor, noi toți, pe această planetă, este în puterea noastră să acționăm cât mai responsabil față de mediu și comunitățile unde ne desfășurăm activitatea. Astfel, an de an, facem progrese pentru un business mai sustenabil. Aproape toate ambalajele de hârtie din portofoliul global ETi sunt reciclabile (99,8%), iar în categoria ambalajelor din plastic rata de reciclabilitate variază între 75% și 95%. De peste 14 ani, ETi a dezvoltat un amplu parteneriat cu WWF Turcia, cu misiunea de a contribui la protejarea resurselor naturale de apă, implementarea unui sistem modern de irigații și promovarea agriculturii sustenabile în rândul fermierilor din Turcia, îndeosebi pentru cultivarea sustenabilă a grâului, materie primă de bază în producția biscuiților.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Eveniment aniversar IRUM – de 70 de ani tractoare românești 

Articolul următor
Banca Transilvania (BT) a raportat rezultatele din trimestrul 2 din 2023, obținând un profit net de 744 milioane de lei, în creștere cu 15% față de aceeași perioadă a anului precedent, potrivit casei de brokeraj Wood & Company.

Banca Transilvania se războiește cu statul după preluarea Volksbank România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Hi-Tech „Made in Transilvania”

Aceasta a fost denumirea panelului găzduit de The European Innovation Hub in Transilvania în cadrul IQ Digital Summit,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share