Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Aquaparkul Nymphaea Oradea, profit de 9,5 milioane de euro în 7 ani

Aquarkul Nymphaea din Oradea a împlinit, în 10 septembrie 2023, șapte ani de funcționare. De la an la an, parcul acvatic a devenit destinația turistică preferată pentru mulți români din întreaga țară, dar și pentru tot mai mulți turiști străini, din țări precum Austria, Germania, Franța, Polonia, Italia sau Olanda.

 Peste 2 milioane de vizitatori

 

„În cei șapte ani de funcționare, Aquaparkul Nymphaea a fost vizitat de aproximativ 2.107.000 persoane, bilanț afectat în mare măsură de perioadele în care activitatea a fost suspendată din cauza pandemiei”, a declarant Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public (ADP) SA Oradea, administratorul aquaparkului.

Cei mai mulţi dintre turiștii care ne calcă pragul provin din județele învecinate (Cluj, Timișoara, Arad, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Alba, Hunedoara), pentru care Oradea și Aquaparkul Nymphaea reprezintă destinația perfectă de petrecere a timpului liber. De asemenea, în ultimii ani, la Aquaparkul Nymphaea, vin foarte mulți vizitatori de origine străină, din țări precum Austria, Germania, Franța, Italia, Olanda, Albania, Israel, Belgia, Canada, Croația, Danemarca, Spania, Finlanda, Ungaria, Insulele Feroe, Irlanda, Luxemburg, Republica Moldova, Norvegia, Polonia, Slovacia, Suedia, Ucraina, Rusia și chiar din SUA.

În toată această perioadă, Aquaparkul Nymphaea a înregistrat venituri totale în valoare de aproximativ 140 milioane lei (28 milioane euro) și un profit de 47,2 milioane lei (9,5 milioane euro).

Un plus de imagine pentru Oradea

Potrivit lui Liviu Andrica, construirea Aquaparkului Nymphaea în Oradea a adus o importantă contribuție la imaginea orașului, locurile de cazare fiind la mare căutare în perioada sezonului estival.

„În luna august, spre exemplu, în municipiul Oradea, nu se mai găsesc locuri de cazare la hoteluri, pensiuni și nici măcar la apartamentele care se închiriază pe booking.com”, spune directorul general al ADP Oradea.

Aquaparkul Nymphaea reprezintă un partener important și pe piața forței de muncă, în prezent având nu mai puțin de 70 de angajați.

Liviu Andrica

„În toată această perioadă, de la inaugurare până în prezent, conducerea Administrației Domeniului Public Oradea a fost preocupată să mențină calitatea serviciilor la standardele obișnuite. Astfel, permanent, se derulează lucrări de revizie și reparații la bazinele interioare și exterioare, la toboganele interioare și exterioare, la vestiare, la zonele de alimentație, astfel încât clienții să fie primiți cum se cuvine”, susține Liviu Andrica.

Au fost depuse eforturi pentru reducerea timpului de așteptare la intrare (lucru posibil prin intermediul sistemului de achiziționare online a biletelor), la servitul mâncării, precum și pentru asigurarea unor servicii de curățenie adecvate și a unui program de divertisment pe măsură.

Astfel, zilnic, în perioada sezonului estival, au loc două sesiuni antrenante de aqua-zumba, iar în weekenduri și sărbători legale, sunt programate jocuri distractive pentru cei mici, lansări de baloane, petreceri cu spuma etc.

 

Proiecte în derulare

Administrația Domeniului Public Oradea are în curs de implementare două proiecte menite să atragă și mai mulți clienți la Aquaparkul Nymphaea, și anume: un bazin de înot și un hotel.

Pentru bazinul de înot, a fost finalizat studiul de fezabilitate. Conform acestuia, lungimea bazinului va fi de 20 m, lățimea de 10 m, iar adâncimea de 1,6 m. Valoarea investiției este estimată la aproximativ 900.000 euro, fără TVA.

Cât privește hotelul, societatea se află în prezent în curs de obținere a avizelor.

 

 Nymphaea – o investiție de peste 20 milioane de euro

Construit într-un an și jumătate pe locul fostului Ștrand Municipal, cu o investiție de 88,3 milioane lei (aproape 22 milioane de euro), bani proveniți din fonduri europene și de la bugetul local al Municipiului Oradea, complexul acoperă toate necesităţile pentru o zonă de recreere de calitate, întinzându-se pe o suprafață de 6,8 ha.

În partea de interior, vizitatorii au la dispoziție şase bazine, dintre care unul pentru prichindei – Corabia piraților, şi patru tobogane de diverse dimensiuni – „Anaconda”, „Vipera”, „Familia” și „Tornada”. Pe lângă aceste facilități, o atractivitate sporită în interior o prezintă zona cu cele șase tipuri de saună, un bazin cu apă rece și zona de relaxare. De asemenea, vizitatorii se pot relaxa la baia turcească, unde au la dispoziție cinci bazine cu temperaturi de la 28 la 40 de grade, plus o cabină cu aburi și o zonă de relaxare. Răsfățul poate continua în zona de tip wellness, cu o baie reconfortantă în saloanele jacuzzi vip. Salonul solar, mesele de biliard și locul de joacă pentru copii de la etaj întregesc paleta largă de opțiuni pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut. În subsolul clădirii principale, se află dulapurile, garderoba, grupurile sanitare și o cameră „Mama şi copilul”.

În exterior sunt cinci bazine: bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi „Laguna”, bazinul pentru copii „Prichindel”, bazinul cu valuri și bazinul cu tobogane. Cea mai mare atracție a Aquaparkului sunt cele şase tobogane exterioare, numite „Fulger”, „Avalanşă”, „Kamikaze”, „Curcubeu”, „Cobra” şi „Magic”.

Accesul în Aquapark este limitat la 2.400 de vizitatori pe timpul verii și 1.000 de vizitatori, în sezonul rece.

Rugat să facă o comparație între aquaparkul din Oradea și alte aquaparkuri din județ sau din țară, directorul ADP Oradea spune că acestea se impart în două: Nymphaea și aquaparkuri.

Echipa lui Liviu Andrica este formată în majoritate din femei

Nymphaea este un model de administrare și de bune practici și pentru alte zone ale țării, nu puțini au fost cei care au venit ia lecții de la Liviu Andrica despre aquaparkul orădean.

Mai în glumă, mai în serios, se poate spune că în spatele succesului directorului ADP Oradea se află colectivul pe care îl conduce, format în majoritate din femei tinere.

„Condițiile pe care le oferim, dotările și serviciile prestate de personalul Complexului Nymphaea sunt principalele atuuri care atrag clienții”, conchide Liviu Andrica.

 

 

 

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vouchere de 50.000 de lei pentru instalarea de panouri fotovoltaice și baterii de stocare

Articolul următor
Programul Casa Verde Fotovoltaice 2023

Casa verde fotovoltaice 2023 are 525 de instalatori validaţi. 200 sunt din Transilvania şi Banat

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share