Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenuri electrice poloneze de la Cluj spre Brașov și Oradea. PESA bate Alstom

Pojazdy Szynowe Bygdoszcz Spolka Akcyjna (PESA) a câștigat licitația pentru 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs și serviciile de mentenanță pe 15 ani. 
Fabricantul polonez a livrat trenuri diesel și electrice în Italia, Germania sau Kazahstan | FOTO: ARF

Pe liniile ferate dinspre Cluj-Napoca spre Brașov, Craiova, Calafat și Oradea vor rula trenuri fabricate în Polonia.

Pojazdy Szynowe Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) a câștigat licitația pentru 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs și serviciile de mentenanță pe 15 ani. PESA este



PESA produce vehicule feroviare în localitatea Bydgoszcz, fiind succesoarea atelierelor de reparații ale Căilor Ferate de Stat Poloneze. Până în 1998, atelierele au funcționat sub denumirea Zaklady Naprawcze Taboru Kolejowego, activitățile fiind apoi reorientate spre construirea de material rulant feroviar nou. Fabrica a livrat trenuri diesel și electrice în Polonia, Italia, Germania și Kazahstan.

Valoarea achiziției inițiate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, se ridică la 2 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Contractul include servicii de mentenanţă și reparații, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea și operarea trenurilor; transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în garanţie. În contract este prevăzută o clauză privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu 15 ani și încă 9 rame electrice interregionale.

Unde vor fi repartizate noile rame

Printre rutele pe care vor fi utilizate ramele PESA se numără Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași / Suceava. După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe rutele Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

La licitație a participat și producătorul francez Alstom. Semnarea contractului de către PESA va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea contestaților sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

“Achiziționarea noilor rame electrice va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al calității și confortului serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferate; creșterea eficienței serviciilor de transport feroviar de călători, prin diminuarea necesarului de compensare raportat la indicatorii tren / km și călători transportați”, consideră ARF.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Top Auto 2023, în weekend la Oradea

Articolul următor
Conducerea companiei germane STADA a raportat concretizarea primei acțiuni de recrutare la viitoarea unitate de producție a medicamentelor din Parcul Industrial Arieș (PIA). 

STADA a făcut 70 de angajări pentru viitoarea fabrică din Turda

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share