Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania (A3) nu poate fi semnat cu Construcții Erbașu după ce companiile Nurol (Turcia) și Precon (România) au depus contestații.
Constructorul român Erbașu a câștigat, în 4 septembrie, a patra licitație a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru finalizarea lucrărilor începute de compania Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș al A3, potrivit Economedia.
Lotul are 26 km și include viaductul de 1,7 km de la Suplacu (peste un lac de acumulare), aproape finalizat de Bechtel. După contractul cu americanii (fără licitație), CNAIR a avut trei licitații anulate: în 2016 – Corsan, în 2019 – Construcții Sibiu, în 30 martie 2023 – la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.
Pe traseu vor fi construite 19 poduri, pasaje și viaducte, a transmis ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. „Încă o secțiune din A3 are constructor desemnat. După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884 milioane de lei (fără axa pe valoarea adăugată) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția A3 semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, afirma Grindeanu.
Erbașu a câștigat contractul cu o ofertă de 884 milioane lei (937 milioane estimarea CNAIR), dar contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații, a spus directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. „Construcții Erbașu a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș.
Contractul va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.
Ofertele depuse
- Construcții Erbașu (România)
- Duna Group – Duna Construcții (Ungaria, România)
- Makyol (Turcia)
- Nurol (Turcia)
- Precon Transilvania – Citadina 98 (România)