Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Air Oradea caută partener privat

Compania Air Oradea, înființată de municipalitate în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, caută un partener privat care să dispună de capacitatea financiară și operațională pentru dezvoltarea de noi zboruri de pe Aeroportul Internațional din Oradea.

La baza dezvoltării unui astfel de parteneriat stă o decizie a Comisiei Europene (262/2016), prin mecanismul de asociere „pari-passu”, în cadrul testului investitorului privat. Acest cadru permite colaborarea dintre public și privat în limitele unui plan de afaceri, creat astfel încât să acționeze ca oricare operator din piață, indiferent de domeniul avut în vedere.

 

Testat de Price Waterhouse Coopers Romania

În acest sens, Air Oradea a contractat o societate, și anume Price Waterhouse Coopers Romania, care a mai desfășurat și a trecut prin procesul de aprobare teste ale investitorului privat pentru CEC Bank și planul de reorganizare al Tarom.

„Firma respectivă va realiza documentația tehnico-economică pe baza principiilor generate, publicarea condițiilor de participare pe site-urile Primăriei Oradea și a Consiliului Județean Bihor, precum și a unui anunț într-o revistă de business cu acoperire națională, selectarea din ofertele depuse, realizarea planului de afaceri și a testului investitorului privat pentru partenerul și planul realizat, aprobarea acestui plan în legislativele locale, dacă testul operatorului este conform cu prevederile legale mai sus amintite și operarea propriu-zisă a zborurilor. Estimăm ca până în luna decembrie să avem finalizată această procedură și la finalul aceleiași luni să avem selectat un operator pentru zborurile care vor fi reluate din primăvară pe aeroportul din Oradea”, a explicat primarul Florin Birta.

Air Oradea, înființată în 2021

Reamintim că, în 2021, Municipiul Oradea și Consiliul Județean Bihor au căutat opțiuni pentru dezvoltarea unor frecvențe mai dese către București și pentru zboruri internaționale regulate și în regim de charter, pe tot parcursul anului.

În urma analizei unor experiențe de bună practică din Europa, cele două autorități locale au înființat compania Air Oradea, ca soluție pentru dezvoltarea conectivității aeriene.

Edilul a explicat și motivele pentru care, până în acest moment, Air Oradea nu a devenit operabilă, menționând că sectorul aviatic s-a confruntat cu o lipsă acută de personal ca urmare a pandemiei din 2019, dar și pentru că există o capacitate redusă de livrare a aeronavelor în contextul cererii în creștere.

 

Cerințe de calificare

În vederea realizării de către Air Oradea, prin consultantul selectat, a documentației tehnico-economice care va sta la baza procedurii publice de selecție, au fost aprobate și principiile minime de selecție, urmând ca acestea să fie detaliate de către consultant în vederea publicării intenției și selectării posibilului partener.

 

Cerințe minime de calificare pentru participarea la procedura de selecție a partenerului privat pentru operarea unor zboruri interne și internaționale de pe Aeroportul Internațional Oradea:

  1. Criterii minime de calificare referitoare la statutul juridic și capacitatea financiară a ofertantului:

 

a) ofertantul trebuie să dețină licență de operare în termen de valabilitate corespunzătoare să desfășoare activități de transport aerian de pasageri, în conformitate cu art. 2 alin. (11) din Regulamentul (CE) nr. 1008/20081;

b) ofertantul trebuie să respecte cerințele privind asigurarea, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 785/20042;

c) ofertantul trebuie să aibă o cifră de afaceri de minim 50 de milioane de euro în anul financiar anterior, cu mențiunea că se vor puncta suplimentar rezultatele economice pentru anul financiar în curs, respectiv cifră de afaceri la mijlocul anului de minim 75 de milioane de euro.

 

  1. Criterii minime de calificare referitoare la experiență similară:

 

a) ofertantul trebuie să aibă cel puțin 3 ani de experiență în domeniul operării de curse aeriene pentru pasageri pe rute interne și internaționale;

b) ofertantul trebuie să dovedească operarea activă constantă, fără întreruperi sau retrageri, pe zboruri de linie și charter în ultimii 2 ani;

c) ofertantul trebuie să fi asigurat transportul a minim 1 milion de pasageri în ultimii 3 ani de operare (cumulat), cu mențiunea că depășirea acestui prag se va puncta suplimentar;

d) ofertantul trebuie să opereze deja zboruri de linie cu destinațiile București și Londra.

 

  1. Criterii minime de calificare referitoare la capacitatea tehnică:

 

a) ofertantul trebuie să aibă la dispoziție o flotă formată dintr-un minimum de 5 aeronave cu turbocompresor (jet) aflate în proprietate sau ca urmare a unui contract de închiriere (wet sau dry lease), având o capacitate de minim 140 de locuri;

b) ofertantul trebuie să asigure că aeronavele utilizate în cadrul operațiunilor răspund nevoilor privind numărul de pasageri stabilite pentru rutele propuse a fi operate;

c) ofertantul trebui să asigure alocarea exclusivă a unei aeronave pentru operarea zborurilor de pe Aeroportul Internațional Oradea, asumând toate obligațiile tehnico-financiare care derivă din acest lucru (e.g. personal tehnic și de mentenanță, piese de schimb, orar de zbor corespunzător);

d) ofertantul trebuie să își asume deschiderea a minim 3 destinații (din care 2 curse de linie și una charter) operate de pe Aeroportul Internațional Oradea, conform detaliilor de mai jos:

I. minim 5 frecvențe săptămânale pe ruta Oradea – București (tur/retur);

II. minim 3 frecvențe săptămânale pe ruta Oradea – Londra (tur/retur);

III. minim un zbor de tip charter săptămânal cu caracter sezonier (6 luni/an), destinația urmând a fi stabilită în funcție de datele statistice pentru cea mai vândută destinație de tip charter de pe Aeroportul Oradea;

IV: ASK (available seat/km) anual exclusiv prin aeronava alocată pe Oradea, după cum urmează:

  • 31 mil. ASK pentru cursa Oradea – București;
  • 72 mil. ASK pentru cursa Oradea – Londra;
  • 24 mil. ASK pentru cursa Oradea – Hurghada.

 

e) ofertantul va trebui să asigure posibilitatea de introducere a unei rute directe către o destinație de tip hub care să asigure, prin intermediul propriilor operațiuni ale ofertantului, conectivitatea sporită a pasagerilor, cu o singură escală de cel mult 3 ore, către cel puțin 5 de destinații (zboruri de linie) internaționale;

f) capacitatea de transport de bagaje, în condiții meteorologice normale, pentru fiecare pasager, trebuie să fie de 8 kg pentru bagajele de cabină și de cel puțin 20 kg pentru bagajele de cală;

g) ofertantul trebuie să aibă încheiat un acord IATA de tip SGHA incluzând condiții privind serviciile de handling;

h) ofertantul trebuie să utilizeze un sistem internațional de rezervare și emitere a biletelor accesibil de către touroperatori și agențiile de turism și să dețină un website propriu de rezervare și emitere a biletelor;

i) personalul de zbor trebuie să fie vorbitor de limba română.

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Susanna Tusa, numită Director General și Vicepreședinte al Nokian Tyres Romania 

Articolul următor
Societatea cu sediul la Cluj-Napoca a încheiat cu succes implementarea proiectului „Cemacon Green Energy Farm”, de 1 milion de euro, din care asistenţa financiară nerambursabilă a fost de 0,47 milioane.

Cemacon face pasul spre independența energetică parcului industrial Recea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

CNIPMMR devine IMM România

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) își lansează noua identitate vizuală. În urma…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share