Automecanica Mediaș continuă seria realizărilor. După ce a prezentat la Busworld 2023 prototipul unui autobuz electric, medieșenii au în plan realizarea unui tramvai, a unui metrou și a unei rame feroviare. De la dorință la faptă nu mai e decât un pas.
Reprezentanții Automecanica vorbesc despre un plan ambițios, cu mai multe tipuri de vehicule electrice industriale care vor fi în portofoliul companiei în următoarea perioadă. Este vorba despre două variante de tramvai, cu două respectiv trei vagoane, iar garniturile de metrou și ramele electrice vor răspunde noilor cerințe și așteptări în ceea ce privește transportul în comun. Eficiență, fiabilitate, siguranță în trafic, capacitate mare de transport, acestea sunt coordonatele vehiculelor pe care Mediașul le promite.
Tramvaiul de la Automecanica va avea capacitate de maximum 500 de călători și va fi echipat cu dotări sisteme de asistență, prize USB și climatizare.
Prima garnitură de metroul va fi realizată și prezentată în 2026, iar prototipul trenului de Mediaș va putea fi admirat în 2025.
Ariño Design e partenerul Automecanica Mediaș
Compania sibiană va utiliza designul și experiența hispanicilor de la Ariño.
Ariño Duglass este una dintre primele companii europene dedicate proiectării, fabricării și comercializării sticlei. Produsul lor a devenit un proiect tehnologic axat pe sectorul mobilității, în special al căilor ferate. La începutul acestui an compania a creat unitatea de producție Ariño Design, situată în clădirea DFactory a Consorțiului Zonei Libere din Barcelona (CZFB).
Parcursul Ariño Duglass a început la Zaragoza cu mai bine de șapte decenii în urmă și s-a consolidat cu o prezență în peste 50 de țări, 1.500 de proiecte și o vocație de export, ceea ce reprezintă 75% din vânzări. Firma se definește ca dezvoltator de soluții cu valoare adăugată înaltă în ceea ce privește sticla performantă pentru fațade, interioare, luminatoare și structuri complexe.
Înființarea Ariño Design este justificată de cererea tehnologică în creștere pe piețele imobiliare și feroviare. Activitatea presupune definirea strategiilor, conceptualizarea designului, reprezentarea virtuală și reală a prototipului, dezvoltarea modelelor 2D și 3D și asistența tehnică a producției finale.
În domeniul feroviar, compania se prezintă ca „uniunea tehnologiei, performanței și designului pentru a obține cele mai bune rezultate în fabricarea de ferestre complete, uși exterioare și geamuri interioare în trenuri de mare viteză, pentru călătorii pe distanță lungă și medie, metrouri și tramvaie”. Produsele finite sunt testate la rezistență mecanică, rezistență la impact și penetrare a obiectelor cu greutăți minime. Se are în vedere atenuarea zgomotului aerian, protecțiile solare, toate acestea având ca scop satisfacerea a două aspecte: siguranța și confortul ocupanților.