Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

HR Summit 2023, la Cluj-Napoca

Sub tematica ”Confronting HR Challenges: The Persistent and The Uncharted”, evenimentul HR Summit pune în lumină provocările industriei de resurse umane.
Ediția de anul trecut a conferinței de resurse umane | Foto: Dora Szigeti, Diana Buznea

Conferința HR Summit 2023 definește marile provocări în ceea ce privește managementul resurselor umane pe care companiile vor trebui să le depășească în viitor.

Sub tematica ”Confronting HR Challenges: The Persistent and The Uncharted”, evenimentul HR Summit pune în lumină provocările industriei de resurse umane. Conferința are loc joi, 9 noiembrie la Hotelul Radisson Blu Cluj și reunește peste 200 de specialiști de resurse umane din zona Transilvaniei.

În ciuda discuțiilor care au avut loc de-a lungul anilor despre provocările cu care se confruntă departamentele de resurse umane, cum ar fi lipsa de personal calificat, scăderea productivității, noutățile legislative, necesitatea oferirii beneficiilor angajaților și dificultatea reținerii talentelor în companii, acestea par să fie acum mai prezente și mai acute ca niciodată.

În același timp, aspecte precum inteligența artificială, munca în regim hibrid și tehnologia aduc soluții noi, dar pun și mai multă presiune pe specialiștii în resurse umane, datorită caracterului lor inovator.

Printre speakerii acestei ediții se numără directori și manageri de HR, traineri cu experiență, specialiști în domeniu la curent cu ultimele noutăți din industrie: Sînziana Mureșan – HR Director Emerson Cluj; Cristina Bidiga – Head of Office NNDKP Cluj-Napoca; Alina Perrin – Head (& Heart) of People Amber; Georgiana Pankler – Head of HR Yonder; Magnoliu Stan –  Manager Executiv Smart HR România; Alina Pop – Operations Director Romania Foundever Romania; Dan Koblicska – Country Director Capgemini Engineering; Dan Brumă – trainer senior în cu experiență internațională în gestionarea proiectelor de dezvoltare în peste 15 țări;

De asemenea, printre vorbitori se vor afla Lucian Cimpoieș – inginer software Alfa Software, cu 20 de ani de experiență în domeniul legislației de salarizare din România; Cristiana Belodan – Brand Strategy Consultant; Lavinia Nicoară – Head of Recruiting MSG Systems România; Raymond Marin – Managing Partner Marco Polo; Iulian Ioniță –  facilitator internațional, consultant pentru dezvoltare organizațională, singurul HR român în Udemy Business Collection; Pavel Cristian Gabriel – CEO și cofondator Alfa Software; Iulian Foca – HR Manager, MSG Systems România; Ionuț Gherle  – Partner & Chief Growth Officer We As Web și moderatorul ediției.

Temele abordate fac referire la wellbeing-ul angajaților, recrutare și retenție, provocări permanente ale organizațiilor, dar și cele mai noi dintre acestea, raportate la 2023. Cea de a doua parte a zilei aduce workshop-uri despre experiența angajaților în sistem hibrid, învățare continuă, salarizare și noile reglementări.

Dan Brumă (LearnAct), speaker în cadrul evenimentului HR Summit a declarat: „Din punctul nostru de vedere, trei lucruri care vor defini domeniul HR peste încă 10 ani sunt: procesele de HR și produsele de învățare vor fi în mare măsură A.I related; o adaptare continuă la schimbări demografice. HR va fi mai puțin „partener’’ și mai mult o componentă standard a echipelor operaționale; redesenarea funcțiilor care vor fi complet automatizate.

Marile provocări în ceea ce privește managementul resurselor umane pe care companiile vor trebui să le depășească în viitor vor fi:  un talent pool redus, digital up skill complicat, concurenta AI și redefinire de roluri în echipe”.

O altă provocare majoră a organizațiilor este să fie la curent cu noutățile legislative. „S-au transpus sau mai exact tradus, fără o adaptare națională, în ultimii ani, acte normative ale UE care vin din direcții variate și care au aplicare directă sau prin ricoșeu în domeniul  HR: de la hărțuire, mobbing sau discriminare, la protecția avertizorilor de integritate, legea dialogului social, modificările extensive ale Codului Muncii, modificările normelor fiscale și alte reglementări care au impact asupra modului de desfășurare a relațiilor de muncă.

Așadar, provocarea este să fii la curent cu ce se întâmplă. Am remarcat o creștere în ultima vreme a plângerilor salariaților privind acuzații de hărțuire morală sau discriminare, adresate atât angajatorului, cât și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Relațiile devin tot mai complexe pe măsură ce accesul la informații devine tot mai facil.

Din păcate, informațiile nu sunt totdeauna cele corecte sau credibile, dar determină acțiuni fie dintr-o parte, fie din alta. În continuare efectele dinamicii economice își fac simțită prezența și avem în piață restructurări de activitate și contestații ale acestora în instanță.

La nivel de politici interne, avem evidente ecouri ale modificărilor legislative care au impus adaptarea regulilor angajatorilor la acestea. În continuare există o tendință accentuată de utilizare pe scară largă a telemuncii ca mod preponderent de derulare a activității, ceea ce ridică unele probleme particulare: cât timp se lucrează în „home office” din durata totală a timpului de lucru lunar / anual; unde este „home office-ul”: acasă, în orice alt loc, în țară, în străinătate; cum reușesc părțile să gestioneze toate obligațiile pe care le au din contractul de muncă”, a spus Cristina Bidiga, NNDKP

Magnoliu Stan (Smart HR România), invitat și partener în organizare, concluzionează despre eveniment: „HR Summit devine mai mult decât oricând o necesitate, pe lângă partea de networking și creare de contacte. Ediția aceasta își propune să deschidă un dialog care să răspundă unor probleme persistente pe care le au organizațiile în prezent.

Evenimentele ultimilor ani au marcat profund economia și alte industrii, la nivel național și internațional. Acestea s-au reflectat puternic și asupra angajatorilor și angajaților, deci asupra industriei de HR. De la recrutare și retenție, la mediul de muncă hibrid cu avantaje și dezavantaje, la procesul de salarizare și bunăstarea angajaților – despre toate acestea vom discuta, în 9 noiembrie, la Cluj-Napoca”.

Evenimentul se desfășoară sub umbrela The Woman și este organizat în parteneriat cu Smart HR România și Oxygen. Partenerii ediției, cei care susțin industria, îi înțeleg provocările și contribuie la dezvoltarea ei sunt: ATP Motors – mașină oficială, Meron – specialty coffee partner, Mapers by 20Robots, NNDKP, Marco Polo Performance, Extasy, Robite, TAB – The Alternative Board România, Regus România, Aesthetica, Alfa Software, Bookr, HVIDROOM, Transylvania Citadel, Walk15, EMERSON, YONDER, msg Romania, Smartree, GOTO Parking, We As Web, 18 GYM. Ca parteneri media figurează Transilvania Business, I Love CLuj, Via Cluj TV, Cariere – Jurnal de Leadership.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Premii pentru roboticienii orădeni la RoboChallenge București

Articolul următor

Oradea promovează destinația turistică la Târgul de Turism din Londra

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share