Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Brake-by-Wire. Sistem de frânare exclusiv electric de la ZF – viitorul pentru vehicule definite de software

ZF presented its new, purely electro-mechanical brake system for software-defined vehicles at the Next Generation Mobility Day in Shanghai in November 2023. // ZF hat auf dem Next Generation Mobility Day in Shanghai im November 2023 sein neues, rein elektromechanisches Bremssystem für software-definierte Fahrzeuge vorgestellt.

În cadrul Next Generation Mobility Day din Shanghai, ZF prezintă pentru prima dată un nou sistem de frânare complet electromagnetic. Forța de frânare este generată, la fiecare roată, de un motor electric, adică fără sistem hidraulic și lichid de frână. Sistemul de frânare a fost conceput la centrele de dezvoltare ZF din China, SUA și Germania pentru piața globală.

„Sistemul nostru de frânare complet electric este un adaos semnificativ la portofoliul de sisteme de șasiu în rețea”, a declarat Dr. Holger Klein, CEO al ZF Group. „Cu astfel de sisteme by-wire, deschidem ușa către o nouă eră a controlului vehiculelor”. Klein a adăugat că acest lucru este valabil mai ales în cazul vehiculelor definitive prin software și conduse electric, unde acest tip de sistem de frânare are și mai multe avantaje și deschide o nouă libertate în proiectare și dezvoltare.

Într-un așa-numit sistem de frânare „uscat”, lichidul de frână nu mai este necesar. Presiunea de frânare nu mai este, așadar, generată de presiunea fluidelor din sistemul hidraulic, ci de motoarele electrice. Semnalele de frânare de la pedală la motorul electric sunt transmise, de asemenea, exclusiv electric, motiv pentru care se folosește termenul „dry brake-by-wire”.

Sigur, de încredere și durabil

În comparație cu sistemele de frânare convenționale, noul sistem brake by-wire, cum ar fi Integrated Brake Control (IBC), permite distanțe de frânare mai scurte, o mai bună recuperare a energiei de frânare și costuri mai mici de întreținere.

In the new, dry brake-by-wire system from ZF, the braking force on the wheel is generated by electric motors and no longer by a hydraulic system.//Die Bremskraft am Rad wird beim neuen, trockenen Brake-by-Wire-Bremssystem von ZF durch Elektromotoren erzeugt und nicht mehr durch ein Hydrauliksystem.

În timpul frânării automate de urgență, distanța de frânare la o viteză de 100 km/h poate fi cu până la nouă metri mai mică decât în cazul sistemelor de frânare convenționale. În plus, mașinile electrice pot atinge cu până la 17% mai multă autonomie prin recuperarea chiar mai bună a energiei de frânare.

În mod special, cu sistemele dry brake by-wire, cuplurile de rezistență reziduale care apar la sistemele de frânare convenționale, datorită contactului minim între plăcuțele de frână și discurile de frână, pot fi reduse la aproape zero. Acest lucru care ca rezultat și mai puține emisii de particule ca urmare a uzurii frânei. Această rezistență mai scăzută în timpul conducerii economisește, de asemenea, energie și poate crește autonomia într-un vehicul electric.

Renunțarea la un sistem hidraulic înseamnă costuri semnificativ mai mici de logistică și asamblare chiar și la producția de vehicule, deoarece sistemul constă din mai puține piese. Utilizatorul are beneficii pe toată durata de viață a vehiculului, deoarece lichidul de frână nu mai trebuie schimbat, reducând cantitatea de servicii necesare în atelier.

Chiar dacă nu mai există o legătură mecanică între pedala de frână și dispozitivele de acționare a acesteia, senzația de frânare este aceeași cu cea a uneia hidraulice. Siguranța transmisiei și a prelucrării datelor, precum și a alimentării cu energie a motoarelor electrice este asigurată prin duplicarea tuturor conexiunilor și sistemelor, așa cum se întâmplă și în sistemele by-wire din aviație.

Exclusiv electric, complet hidraulic sau combinat

Cu peste 50 de ani de experiență în dezvoltarea și producția de sisteme de frânare și cu peste 3 miliarde de componente de frânare fabricate, ZF este unul dintre cei mai mari și mai renumiți furnizori la nivel mondial.

In a ‘dry’ brake system, brake fluid is not required any more. Brake pressure is therefore no longer generated by the pressure of fluids in the hydraulic system, but by electric motors. Brake signals from the pedal to the electric motor are also transmitted purely electrically.//Bei einem „trockenen“ Brake-by-Wire-Bremssystem ist keinerlei Bremsflüssigkeit mehr notwendig. Der Bremsdruck wird somit nicht mehr über den Druck von Flüssigkeiten im hydraulischen System erzeugt, sondern über Elektromotoren. Auch die Bremssignale vom Pedal bis zum Elektromotor werden rein elektrisch übertragen.

Producătorii de vehicule își pot combina sistemul de frânare optim, de la sistemul clasic de frânare complet hidraulic la noul sistem de frânare exclusiv electric, în funcție de cerințele lor. Sunt posibile și forme hibride cu, de exemplu, un sistem hidraulic în față și un sistem electric pe puntea din spate. În plus, ZF oferă toate componentele unui sistem de frânare dintr-o singură sursă, de la frâne pentru roți la frâne de parcare și de la hardwre la software.

By-Wire în asociere: frână, direcție și amortizare

ZF are unul dintre cele mai cuprinzătoare portofolii de sisteme de direcție, frâne sau amortizare controlate complet electronic pentru vehicule definite de software. „Sistemele de șasiu în rețea pentru dinamica longitudinală, laterală și verticală pot îmbunătăți dinamica de conducere, iar ZF este poziționat unic pe piață cu gama sa de dispozitive de acționare și funcții pentru combinarea tuturor celor trei dimensiuni ale dinamicii vehiculului”, a spus Klein. Sistemele by-wire controlate electronic și conectate în rețea oferă un control mai bun al vehiculului, distanțe de frânare mai scurte, mai multă flexibilitate la direcție, o stabilitate mai mare la viteze mari și o autonomie și eficiență mai mari.

Legendă:

  • ZF și-a prezentat noul sistem de frânare, complet electromecanic, pentru vehicule definite de software, în cadrul Next Generation Mobility Day de la Shanghai, în noiembrie 2023.
  • Într-un sistem de frânare „uscat”, lichidul de frână nu mai este necesar. Presiunea de frânare nu mai este, așadar, generată de presiunea fluidelor din sistemul hidraulic, ci de motoarele electrice.
  • În noul sistem dry brake by-wire de la ZF, forța de frânare pe roată este generată de motoare electrice și nu printr-un sistem hidraulic.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Universitatea de Vest din Timișoara a premiat excelența academică la Gala Premiilor UVT 2023

Articolul următor

Licitația pentru Spitalul de Mari Arși din Târgu Mureș câștigată de constructorul Enayati Medical City

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share