Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Banca Transilvania a lansat un program național de educație financiară

Finanțele pe Înțelesul Tuturor (FIT)

Respondenții unui studiu realizat pentru banca din Cluj susțin că principala lor problemă este cea legată de bani.

Finanțele pe Înțelesul Tuturor (FIT) este un program național de educație financiară prin care Banca Transilvania (BT) dorește să construiască pentru Generațiile Alpha, Z și Y o bază solidă în ceea ce privește gestionarea banilor.

FIT abordează termeni-cheie despre finanțe și este adaptat copiilor și tinerilor cu vârste între 7 și peste 20 de ani. Experiența de învățare oferită este în 360 de grade: online, prin platforma multimedia, interactivă și animată, prin intermediul materialelor din sediile băncii, precum și prin implicarea echipei BT în instituții de învățământ din 180 de localități în care banca este prezentă.

Banca din Cluj și-a propus să transforme FIT în cel mai mare program național de educație financiară, să contribuie la atenuarea deficitului României în raport cu Uniunea Europeană în ceea ce privește educația și incluziunea financiară.

Ce spun studiile

Eurobarometru (2023), studiu al Comisiei Europene care măsoară cunoștințele și competențele în domeniul educației financiare, arată că românii sunt pe ultimul loc din UE privind cunoștințele financiare, dar pe primul loc la autopercepție, unul din doi români considerând că știe foarte multe / mai multe lucruri despre bani decât media adulților din România.

Același studiu arată că, la întrebări concrete și simple despre subiecte precum inflație, dobânzi sau investiții, 30% dintre români nu au reușit să răspundă corect decât la cel mult o întrebare, 57% la două sau cel mult trei întrebări, iar 13% au dat 4 sau 5 răspunsuri corecte. România s-a clasat pe ultimul loc în UE în funcție de punctajul obținut la cunoștințe financiare.

Studiul Generația Z, realizat de Quantix pentru BT în 2023, relevă că tinerii respondenți – cu vârste între 18 și 26 de ani – consideră că principala lor problemă este situația financiară. 54% dintre ei susțin că fac economii, iar peste 42% au o evidență a veniturilor și cheltuielilor. Peste 300.000 de copii și tineri cu vârste de până la 18 ani au cont la BT.

BT este cea mai mare bancă din România și din sud-estul Europei. Ca bancă universală, acoperă toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Are 20% cotă de piață, peste 4 milioane de clienți, 10.000 de angajați, soluții de online banking și 500 de sedii în 180 de localități.

Valoarea brandului BT a depășit pragul de 500 de milioane de dolari și a intrat în top 300 în Brand Finance Banking 500 2023. De asemenea, este în Top 10 Strongest Banking Brands Worldwide, cu un brand rating AAA+.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Consiliul Județean (CJ) Cluj a introdus în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare privind achiziția serviciilor de proiectare și execuție a instalației de tratare prin dezintegrare moleculară pentru valorificarea energetică a deșeurilor municipale din județ.

12 milioane € pentru dezintegrarea moleculară a deșeurilor la Cluj

Articolul următor
Examenul național de intrare în rezidențiat va avea loc duminică, 19 noiembrie 2023, în șase centre universitare din țară.

SĂNĂTATE. 1.350 de candidați la rezidențiat, la Cluj-Napoca

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share