Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„CEO Conference” – cum răspunde mediul de afaceri provocărilor anului 2024

Cel mai important eveniment pentru liderii de business din Transilvania, „CEO Conference – Shaping the Future”, s-a desfășurat miercuri, 22 noiembrie 2023 la Radisson Blu din Cluj Napoca. În cadrul evenimentului, organizat de Doingbusines, s-a încercat să se facă o radiografie economică a anului 2023 și s-a discutat despre perspectivele și provocările anului 2024.

Pornind de la tema principală a conferinței, Mastering the New Reality, Marius Perșinaru – moderatorul evenimentului – i-a provocat pe speakerii prezenți să discute despre provocările cu care se confruntă companiile din România în actualul climat economic, social, tehnologic și legislativ.

Revista Transilvania Business a fost partener media al evenimentului

Panelul I

Vorbitorii panelului I au fost: Aurel Bernat – Executive Director Financial Institutions and Investor Relations, Banca Transilvania; Florin Frunză – Chief Executive Office, MET Romania Energy; Gabriel Biriș – Co-Managing Partner, Biriș Goran SPARL și Anda Daniela Marian – Head of Organizational Strategy, Korn Ferry EMEA.

Prima întrebare lansată de Marius Perșinaru pentru cei patru speakeri a fost: Care a fost cea mai neașteptată lecție sau descoperire în mediul în care activează la care au trebuit să-I facă față?

„Noi am fost descoperiți. Am vândut mai mult decât putem livra. Cea mai mare lecție a fost că a trebuit să ne reinventăm”, a spus Anda Marian.

Anda Marian

Pentru Gabriel Biriș, cea mai neașteptată lecție căreia a trebuit să-i facă față a fost instabilitatea și lipsa de predictibilitate.

Florin Frunză este de părere că vremea antreprenorilor, managerilor de companii care-și conduc compania după instinct s-a cam dus.

„Trăim vremuri, și cred că va fi din ce în ce mai mult așa, în care dacă nu poți și dacă nu știi să-ți măsori riscul la care îți este expus business-ul și nu știi care sunt măsurile pe care trebuie să le iei, pentru a controla cât poți de mult acel risc, ai toate șansele să te trezești fără business-ul pe care-l conduci într-un timp extrem de scurt”, a afirmat Florin Frunză.

Aurel Bernat a observat că în fiecare an am avut câte ceva de învățat și cele mai sigure lucruri sunt cele mai nesigure. Și nu trebuie să ne bazăm prea mult pe ceea ce credem că este cert și bun.

Altă întrebare la care au fost provocați să răspundă cei patru vorbitori a fost: Ce cred că se va întâmpla pe sectoarele lor în 2024?

Gabriel Biriș crede că în contextul aplicărilor măsurilor fiscale adoptate în ultima vreme, de la 1 ianuarie 2024, România va fi închisă și nu vom auzi de noi investiții mari în România și nici de extinderea celor actuale.

„Cel mai mare pericol pentru noi este iresponsabilitatea consilierilor decidenților politici”, susține Gabriel Biriș.

Gabriel Biriș

Concluzia lui a fost că nu prea avem motive de optimism.

Anda Marian a vorbit despre dinamica forței de muncă, despre skill-urile angajaților și joburile viitorului.

„Un macro trend pe care-l văd este investiția în development, în development de talent”, apreciază Anda Marian.

Florin Frunză a vorbit despre provocările din sectorul energiei, subliniind faptul că nu avem destui specialiști în domeniu.

Pentru Aurel Bernat cea mai mare provocare a anului 2024 este să lăsăm la o parte lucrurile negative și să găsim soluții.

Aurel Bernat

Vorbitorii au mai fost provocați să vorbească despre sustenabilitate prin prisma ESG (analiză a sustenabilității unei organizații prin prisma a trei factori: mediu, social și guvernanță – Environment, Social Guvernance).

„Trebuie să fim conștienți că partea aceasta de ESG va deveni, spre fericirea tuturor, sau spre necazul fiecăruia în parte, un element cheie în orice activitate, pentru orice finanțare, pentru orice finanțator”, a explicat reprezentantul BT.

La final, cei patru vorbitori au tras câte o concluzie.

„Liderul viitorului, din perspectiva mea, este optimist, dar un element pe care nu trebuie să-l pierdem din vedere este costul de oportunitate”, a concluzionat Anda Marian.

„Trebuie să fim atenți și să nu ne asumăm riscuri care ne pot distruge. Prudența este cel mai important sfat pe care pot să-l dau”, a precizat Gabriel Biriș.

Florin Frunză

Florin Frunză a concluzionat că nu trebuie să ne așteptăm la costuri mici la energie și o importanță din ce în ce mai mare trebuie acordată eficienței energetice.

Aurel Bernat îi îndeamnă pe antreprenori să se bucure mai mult de micile succese.

 

Panelul II

Panelul II i-a avut ca invitați pe Florin Popa – Director, Orange Business Romania; Gabriel Pavel – Regional Director, Balkans, Hungary, Czech & Slovakia, Fujitsu; Alin Ioanes – Chief Executive Officer, ROMBAT și Noémi Karácsonyi – Chief Executive Officer, SIMACEK Romania.

Pentru început, aceștia au fost provocați să răspundă la întrebarea: Ce tipuri de transformări au aplicat sau intenționează să aplice în afacerile pe care le conduc?

Alin Ioaneș a răspuns că pune un accent deosebit pe utilizarea inteligentă a resurselor materiale și umane.

Gabriel Pavel a observat că în ultima vreme tehnologia este privită din ce în ce mai mult ca un serviciu.

Florin Popa

„Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt, acesta ar fi: oportunitate. Eu vin dintr-o industrie care dincolo de transformare, de schimbare, e în acest moment în mijlocul unei furtuni pozitive, care aduce foarte multe oportunități”, a declarat Florin Popa.

Altă întrebare la care au răspuns cei patru vorbitori a fost: Ce ați implementat voi în business-ul vostru care ar putea fi un exemplu bun pentru mediul de afaceri?

„Cred că e foarte important să ne uităm, cel puțin din perspectiva mea, la trei aspecte. Cred că customer experience înseamnă mult mai mult decât digitalizare, modul în care clientul interacționează cu platformele companiei, dar, în același timp nu aș lăsa la o parte partea de umanitate pe care interacționarea seacă cu platformele o pierd”, a explicat Alin Ioaneș.

Alin Ioaneș

Acesta a adăugat că obiectivul companiei pe care o conduce este să genereze mai multă eficiență.

„Trebuie să regândim strategiile noastre în așa fel încât informațiile pe care le deținem să ne ajute la luarea unor decizii. Am reușim să addunăm datele, dar ce facem cu ele ține de voi ca și lideri”, a subliniat Noémi Karácsonyi.

Despre sustenabilitate au vorbit și speakerii celui de-al doilea panel.

„Industria de telecomunicații nu poți s-o scoți din priză, dar poți să aduci tehnologii noi”, a precizat reprezentantul Orange Business.

„O chestie care pare minoră la prima vedere, noi am reușit să aducem tot ce înseamnă componentă de plastic în zona de bioplastic, eliminând astfel cam 60 de tone de plastic pe an”, a explicat Gabriel Pavel.

Gabriel Pavel

Alin Ioaneș este de părere că sustenabilitatea trebuie să devină o parte integrantă a ADN-ului unei companii.

 

 

.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

LIVE: ”Infrastructura de sănătate și finanțarea serviciilor medicale”, conferință organizată la Târgu Mureș

Articolul următor
Protestul va continua în fiecare zi, pe perioadă nedeterminată, până când revendicările noastre vor fi soluționate, spun salariații DJS.

Statisticienii ies “în stradă” la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share