Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

PESA Polonia a semnat un alt contract pentru 20 de trenuri interregionale

PESA Polonia a semnat zilele trecute un nou contract pentru 20 de trenuri interregionale cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară – ARF. Acest lucru a fost posibil deoarece Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația formulată de Alstom. În aceste condiții, vor putea fi achiziționate 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna cel mai mare contract de achiziție de trenuri, a spus  ministrul secretar de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Scrioșteanu. Aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs și vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători, spune Irinel Scrioșteanu.

Investiții de peste 800 de milioane de euro pentru trenuri moderne

 



Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din  fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.
Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate vor fi puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câștigător al contractului.

Trenuri electrice cu caracteristici superioare

Precizările făcute de  Club Feroviar cuprind caracteristicile tehnice ale acestor trenuri electrice.

  • viteză de deplasare până la 160km/h;
  • acces și locuri pentru persoane cu dizabilități;
  • acces și spații pentru biciclete.
Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:
  • 20 trenuri pentru rutele: București Nord – Ploiești Sud – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava și Bacău – Pașcani;
  • 23 trenuri pentru rutele: Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș și Huedin – Cluj – Bistrița;
  • 19 trenuri pentru rutele: București Nord – Ploiești Vest – Brașov, București Nord – Roșiori, București Nord – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești.

 





Total
0
Shares
1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Reşiţa Reductoare şi Regenerabile va contribui la modernizarea transportului feroviar

Articolul următor

Piața auto electric+full hybrid, în creștere cu 31,5%

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share