Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pe varianta ocolitoare a Băilor Felix și Sânmartin se va putea circula din luna mai

Lucrările la drumul de legătură dintre Municipiul Oradea și Sânmartin au ajuns la un stadiu fizic de 80%. Constructorii au reluat șantierul pe cele două pasaje supraterane, cel de la intersecția cu centura Oradea și cel din Băile 1 Mai, peste calea ferată și drumul de acces în stațiune.

În ceea ce privește primul pasaj, de la intersecția cu centura Oradea, urmează relocarea stâlpilor de înaltă tensiune pentru montarea ultimelor grinzi. În următoarea perioadă vor fi finalizate lucrările la pasajul subteran pentru pietoni și bicicliști din această zonă.

„La al doilea pasaj mai trebuie montate elementele de protecție laterală și finalizată rampa dinspre Oradea. Împreună cu echipa tehnică, am luat câteva decizii pentru ultima etapă a lucrărilor: amenajarea unor drumuri agricole pentru a permite accesul la terenurile dintre Pârâul Peța și centură, relocarea capătului pistei de biciclete la ieșirea spre Haieu pentru a evita demolarea unei construcții și organizarea lucrărilor în colaborare cu cei care execută rețele de gaz în așa fel încât suprapunerea de lucrări să permită ambilor constructori execuția în bună regulă a celor două proiecte”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Drumul de legătură între Municipiul Oradea și Comuna Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km.

Traseul de-a lungul Pârâului Peța

Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara, din Oradea, și continuă de-a lungul Pârâului Peța, spre Băile 1 Mai. Ocolește Băile Felix și revine în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș, înainte de a vira spre localitatea Cordău.

Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri. Șoseaua va avea pe lateral o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri și va cuprinde: 3 poduri, 2 pasaje, 1 pasaj subteran pentru biciclete, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.

„Deschiderea circulației în luna mai va descongestiona tranzitul prin Sânmartin. Atât cei care circulă pe relația Beiuș – Deva, pe centura Oradea, dar și cei care locuiesc în comuna Sânmartin, vor avea de câștigat: timp, circulație mai sigură și mai puțină poluare”, a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor.

 

Investiție de peste 177 de milioane de lei

Constructorul este asocierea formată din CONSTRUCȚII ERBAȘU S.A. – lider de asociere, VAHOSTAV-SK, a.s. – DRUMURI ORĂȘENEȘTI S.A. – PROCONS GROUP SRL.

Valoarea totală a investiției este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Proiectul se realizează printr-un parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

Centura Sanmartin filmata cu drona:https://www.facebook.com/ilie.bolojan/videos/884743126627356

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Oradea a primit diploma European Energy Award – Comunitate Sustenabilă

Articolul următor

DOUGLAS România, sediu nou în Oregon Park

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share