Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

APA CTTA: investiție de 7,3 milioane lei în energie electrică din surse regenerabile

APA CTTA SA ALBA – panouri fotovoltaice. Credit foto: Facebook APA CTTA SA Alba

APA CTTA, operatorul regional de apă și canalizare din Alba, produce energie electrică din sursă regenerabilă solară. Compania își asigură 10% din consumul anual prin instalarea panourilor fotovoltaice pe toate cele 18 locații.

APA CTTA SA Alba, operatorul regional de apă și canalizare, a finalizat implementarea proiectului de producere a energiei electrice din surse regenerabile prin achiziția și instalarea de panouri fotovoltaice. Capacitatea instalată a echipamentului are o putere de 450W, rezultând o capacitate totală a sistemului de 982,4 kWp.

În urma investiției, un prim pas spre atingerea independenței energetice, compania de apă din Alba produce energie electrică din surse regenerabile pentru propriul consum.

„Cu aproximație vă pot spune, pentru că consumurile diferă de la lună la lună, că energia electrică produsă prin instalația de panouri fotovoltaice asigură cam 10% din consumul propriu”, declară Cornel Ștefan Bardan, directorul general al APA CTTA SA, pentru Transilvania Business.

Proiectul în valoare de 7,3 milioane lei, cofinanțat din Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, este primul demarat și implementat de operatorul regional. Astfel, energie electrică verde este produsă în toate cele 18 puncte ale furnizorului de servicii de apă și canalizare din Alba.

„În unele locații energia produsă cu panourile de acolo depășește sau este sub necesarul de consum punctual pe locație. Însă pe tot operatorul, cu tot ce producem pe un an, suntem undeva la 10% din consumul necesare. Ceea ce e bine pentru noi”, explică Cornel Ștefan Bardan, directorul general al APA CTTA SA.

Punctele de lucru ale APA CTTA SA unde se produse ESR:

  1. Statie tratare Petresti
  2. Statie tratare Sebesel
  3. Statie definitiva Petresti
  4. Sediu APA CTTA SA Vasile Goldis
  5. Statia Pompare Galda
  6. Rezervoare Lalelelor (2×5000)
  7. Statia pompare SP 11 – Gara
  8. CT Zona Sediu sucursala Alba lulia
  9. Statia epurare Ciugud
  10. Statia epurare Aiud
  11. Statia epurare Lancram
  12. Statia epurare Blaj
  13. Rezervoare Sebeș
  14. Statia tratare Mihoiesti
  15. Statia epurare Câmpeni
  16. Rezervor Câmpeni Bazin Muncel
  17. Statia epurare Cugir
  18. Statia epurare Ocna Mureș
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pași spre o carieră de succes: Sfaturi de la Jooble pentru tinerii pe calea alegerii unei profesii.

Articolul următor
Târgu Mureș va avea autostradă până la Odesa Autoritățile din Republica Moldova au prezentat planurile pentru șoseaua de mare viteză care va merge neîntrerupt de la Târgu Mureș, prin Iași și Chișinău, până la Odesa, în Ucraina, pe malul Mării Negre. Proiectul acestei autostrăzi a prins contur după ce a fost inclus în marele plan de reconstrucţie a infrastructurii din Republica Moldova, conform EVZ. La Platforma de Sprijin pentru Moldova, desfăşurată la Chişinău, a fost prezentat un plan detaliat traseului, cu estimările de buget necesare pentru construire. Informația a fost prezentată de către ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spânu, pe platforma Planul de Reconstrucție a Infrastructurii din Moldova. Prima autostradă din Republica Moldova ar urma să aibă trei etape de realizare: sectorul „Autostrada Unirii” (A8) Ungheni – Iași - Târgu Mureș (prin România) plus Ungheni – Cricova (nod rutier lângă Chișinău); sectorul Chișinău – Anenii Noi - intersecția cu traseul R2 Chișinău – Tighina - granița cu Ucraina; sectorul din Ucraina al drumului european M15 Reni- Odesa. Pe teritoriul Republicii Moldova, autostrada va fi realizată în două etape, prima Ungheni-Chişinău, a doua Chişinău-graniță. Tronsonul va trece doar teritoriul controlat de autoritățile constituționale de la Chișinău și va evita regiunea transnistreană, orașul Tighina (Bender). Etapele de construcție pentru Autostradă Tronsonul de autostradă Ungheni - Chişinău va fi conectat cu reţeaua de autostrăzi din România, mai ales cu Autostrada Unirii (A8) Ungheni – Iași – Târgu Mureș, precum şi cu Autostrada Moldovei (A7), care se construieşte acum. Conectare se va face prin noul pod în regim de autostradă, planificat pentru construcţie la Ungheni, peste Prut. În multe locuri, traseul primei autostrăzi din Republica Moldova va fi integrat anumite segmente din drumurile naționale și regionale. Primul segment al autostrăzii Ungheni – Chișinău - Odesa corespunde cu tronsonul rutier din stânga Prutului al A8 Ungheni - Iași-Târgu Mureș. E vorba de segmentul dintre râul Prut și sensul giratoriu de conexiune R1 Ungheni - Chișinău, precum și cu R16 Ungheni – Sculeni - Fălești.

Târgu Mureș va avea autostradă până la Odesa

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul

Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share