Șoseaua de mare viteză care va lega Maramureșul de Moldova a primit aprobare pentru o porțiune de pe teritoriul județului Suceava.
Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a avizat proiectul pentru realizarea Variantei de Ocolire Gura Humorului (VOGH), parte a “Autostrăzii Nordului”. Acesta prevede 10 km lungime traseu, 2 benzi pe sens, 2 noduri rutiere, 8 poduri și pasaje, 13 podețe și iluminat public.
VOGH va fi construită la nivel de drum de mare viteză, fiind un sector aferent lotului 3 al Drumului Expres Baia Mare – Suceava, iar amplasamentul traseului se va afla pe raza județului Suceava și va traversa unitățile administrativ teritoriale Gura Humorului, Frasin și Păltinoasa.
Prin realizarea VOGH se vor obține reducerea timpului de tranzitare pe DN 17 (E 576) al orașului; descongestionarea traficului aferent intrărilor și ieșirilor; îmbunătățirea traficului de tranzit național, de mărfuri și persoane. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin intermediul MTI, din cadrul Programului Transport.
“În 2020, la momentul elaborării programului investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, am cuprins în strategie un capitol privind descentralizarea proiectelor de infrastructură de transport către autoritățile locale, pentru a crește capacitatea administrativă.
Acest obiectiv de investiții se desfășoară în parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii și Consiliul Suceava, președinte Gheorghe Flutur, fiind un exemplu de bună practică, implicare și colaborare”, a precizat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu.
Este de fapt drum expres
“Autostrada Nordului” este propusă ca drum expres care pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare. Traseul spre est trece prin apropierea localităților Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiune cu A7, continuându-și traseul până la Suceava.
Drumul rapid / expres este un drum public cu viteze admise între 50 și 120 km/h, cu benzi de circulație mai înguste, fără bandă de urgență și spațiu de demarcare, cu separator de beton. Viteza maximă pe drumul expres poate scădea, la deal sau munte până la 80 km/h.
Pe autostrăzi se poate circula, în România, cu maximum 130 km/h, acestea fiind înzestrate cu parapet metalic (inclusiv pe margine) și benzi de accelerare / decelerare. Construirea unui DX este cu 30% mai ieftină decât a unei autostrăzi, însă acesta poate să fie transformat ulterior în autostradă, în funcție de trafic.