Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea încearcă să recupereze turismul de dinainte de pandemie

Din raportul de activitate pe 2023, prezentat de Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) – Visit Oradea în această săptămână, reiese că 500.000 de vizitatori au participat la evenimentele organizate în 2023, patru dintre ele în premieră. Peste 225 de mii de turiști au vizitat Oradea anul trecut, cifră mai mică cu 5% față de anul de referință 2019.

„Mă bucur că, după estimările noastre, 500.000 de participanți s-au bucurat de agenda orădeană și că am încheiat anul 2023 cu peste 225.000 de turiști; suntem cu doar 4% în urma cifrelor pre-pandemie, comparativ cu anul 2019. Anul trecut, ne-am îndreptat atenția spre ecosistemul turistic local, venind cu inițiative în sprijinul antreprenorilor care răspund de calitatea experiențelor turistice din Oradea”, a declarat directorul general APTOR, Alexandru Chira.

În cadrul conferinței au fost prezentate date despre fluxurile turistice din anul 2023, materialele și campaniile de promovare realizate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului și a industriei HORECA locale, dar și măsurile de sprijin acordate agențiilor de turism pentru pachetele de tip city-break, respectiv campania „Oradea, cu drag!”. Pentru al patrulea an Visit Oradea, cu ajutorul Primăriei Municipiului Oradea și al partenerilor, a oferit gratuități și beneficii pentru cei 4.420 de turiști înregistrați în campanie.

Tururi ghidate gratuite

În continuare, s-a prezentat a doua ediție a campaniei de tururi ghidate gratuite, care s-a desfășurat în fiecare weekend din perioada 1 iunie – 17 septembrie 2023. Acestea au fost adresate tuturor turiștilor și orădenilor interesați de descoperirea muzeului în aer liber, Oradea. Tururile s-au realizat în limba română, engleză și maghiară și au durat aproximativ 2.5 – 3 ore fiecare. Proiectul a avut un real succes și a adunat 1.191 de participanți, o creștere semnificativă față de 2022, când au participat 485 de persoane.

Oradea – destinație de toamnă – iarnă

Directorul APTOR a prezentat analiza evoluției turistice pe luni calendaristice, menționând că cea mai performantă din punct de vedere al înnoptărilor a fost luna decembrie, cu un record de 30.141 turiști raportat la datele statistice INS din perioada 2015-2023.

De fapt, un plus de turiști față de anul precedent s-a înregistrat în lunile de iarnă și sfârșit de toamnă: ianuarie (ianuarie 8%), februarie (4%), octombrie (1%), noiembrie (3%) și decembrie (7%).

Oradea și-a păstrat locul în top 10 destinații turistice, fiind prezentă pe locul 8. A pierdut însă un loc în favoarea Timișoarei, care anul trecut a fost Capitala culturală europeană.

Campanii de promovare

În ceea ce privește campaniile de promovare a orașului, echipa APTOR s-a axat pe promovarea masivă în mediul online a obiectivelor turistice, creând clipuri video care s-au bucurat de apreciere pe canalele de social media ale Visit Oradea: Facebook, Instagram, YouTube și TikTok. Cel mai mare impact s-a înregistrat în platforma Facebook, cu un impact anual de peste 1,8 M persoane. De asemenea, Google a premiat cu Recenzia de Aur nouă  monumente istorice, castele și cetăți din fiecare regiune a țării, printre care și Cetatea Oradea.

 

Evenimente

Alexandru Chira trecut în revistă cele 31 de evenimente implementate, precum și cele desfășurate în Cetatea Oradea cu sprijinul Visit Oradea.

Totodată, au fost prezentate târgurile și evenimentele de turism la care a participat echipa în anul 2023: Târgul de Turism al României (23-25 februarie), ITB Berlin (7-9 martie),  Târgul Mondial de Turism de la Londra  (6-8 noiembrie), European Medical Tourism Fair (16-17 noiembrie), Tour and Travel Warsaw (23-25 noiembrie).

În premieră în România, APTOR a lansat în sprijinul ecosistemului turistic local o platformă digitală de management integrat a prezenței online la nivelul destinației de tip CRM (Customer relationship system), realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea.

În cadrul platformei au fost înscriși, în urma unei serii de întâlniri, cei mai activi stakeholderi din sectorul turistic: reprezentanți ai HoReCa, ai instituțiilor de cultură și ai agențiilor de turism.

Echipa Visit Oradea

În încheierea conferinței de presă, Alexandru Chira, directorul general a ținut să mulțumească individual întregii echipe Visit Oradea, invitându-i în sala de conferință și prezentându-i pe fiecare în parte: Alina Butian – Director Adjunct, Luciana Miclea – Manager Marketing, Renata Ușvat – Specialist Marketing, Bogdan Junea – Coordonator Evenimente, Bogdan Dărăban  – Organizator Evenimente, Meda Platona – Office Manager,  Alia Vereș – Contabil și Romeo Ilisie- Coordonator Tehnic

„Satisfacția mea pentru anul trecut este că am reușit să realizăm proiecte pentru zeci de mii de orădeni și vizitatori, alături de o echipă formată din niște oameni foarte faini, de care eu sunt foarte mândru”, a încheiat șeful APTOR.

 

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Alba Iulia: Reconversia Cinematografului Columna, o investiție de 19 milioane lei

Articolul următor

Așteptări cu privire la inteligența artificială generativă, un studiu marca Deloitte

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share