Proiectul de brand turistic al Țării Hațegului și orașului Hațeg este finalist în competiția Transform Awards 2024, una dintre cele mai importante competiții de branding din Europa, la categoria “Cel mai bun brand de loc sau de țară”.
Brandurile turistice ”Țara Hațegului – Istorii vii” și ”Hațeg – Capitala Dinozaurilor”, precum și strategia de branding a regiunii au fost create de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și GMP CommUnity.
Procesul participativ a fost derulat de Asociația de Turism Retezat (ATZ), împreună cu Primăria Hațeg, administrații de arii protejate, situri UNESCO (Parcul Național Retezat, Parcul Natural Grădiștea Muncelului – Cioclovina și Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului) și reprezentanți ai comunităților locale.
Procesul a durat opt luni și a venit ca un răspuns la nevoia de a reuni sub o umbrela unică de comunicare, bogăția și diversitatea obiectivelor turistice din Țara Hațegului pentru a dezvolta sustenabil turismul în regiune și de a crește sentimentul de apartenență a localnicilor la zonă. GMP CommUnity a semnat identitatea vizuală și sloganul brandului, iar IOV, specialiști în branding de destinații au dezvoltat strategia specifică.
Gala de anunțare a câștigătorilor va avea loc la Londra, în 17 aprilie. Competiția este organizată de Transform Magazine, singura publicație globală de branding și evaluează strategia, dezvoltarea și execuția de brand. Printre finaliștii ediției, la alte categorii, se numără companii prestigioase precum Colgate Palmolive, Sky și Coca-Cola.
”Efectul principal al unui proces de place branding este coagularea comunității în jurul unor ambiții pe termen lung. Echipa Țării Hațegului a dovedit curaj și perseverență și iată că rezultatele vin. “Capitala Dinozaurilor” pentru orașelul Hațeg și “Istorii vii” pentru Țara Hațegului cuprind esența ambiției și curajului hațeganilor implicați în Consiliul Strategic de Brand”, a declarat Felix Tătaru, președintele IOV.
”Țara Hațegului este, fără îndoială, una dintre cele mai bogate regiuni turistice ale României. Grație atât numărului mare de obiective naturale, culturale și istorice existente pe acest teritoriu restrâns, cât și muncii de dezvoltare și promovare depuse în ultimii opt ani prin intermediul unui parteneriat din ce în ce mai activ între societatea civilă, instituțiile publice și operatorii în turism, Țara Hațegului a fost desemnată Destinația Anului 2023 la capitolul “Comori naturale în cadrul celei mai importante competiții din turismul românesc.
După numeroase studii, monitorizări ale fluxului de turiști, strategii de dezvoltare și promovare, ne-am dorit și am și realizat o strategie de branding local, fiind una dintre puținele zone din țară care se pot mândri cu un asemenea document. Procesul de scriere a strategiei a fost unul participativ, alături de oameni-cheie din comunitatea locală.
La final putem afirma că, în spatele unui logo și un slogan, avem un set de acțiuni clare, care să poată susține, în maximum 10 ani, promisiunea vizuală a brandului”, a spus Anca Rusu, Manager Destinația Ecoturistică Țara Hațegului – Retezat al ATZ.