Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Banca Transilvania: “Sunt 30 de ani de când creștem în România”

Președintele băncii clujene, Horia Ciorcilă, și directorul general, Omer Tetik, au adresat un mesaj public cu prilejul a trei decenii de existentă a acesteia.

“Astăzi este ziua Băncii Transilvania (BT). Orice aniversare ne duce cu gândul la cum a fost până acum, ce a fost bine, provocator, ce ne-a dus departe și mai ales la cum a început totul, acum 30 de ani.

Povestea băncii s-a născut datorită a 46 de fondatori, în cea mai mare parte clujeni, care au pus împreună un capital de 2 milioane de dolari. Primii clienți au fost chiar fondatorii băncii, dar și familiile, prietenii și vecinii. Am început cu o singură unitate, sucursala Cluj, și cu o echipă de 13 persoane, dintre care o parte este și azi la BT.

Cei mai întreprinzători ani

România anului 1994 era destul de gri. Era după câțiva ani de la Revoluție, visam doar la UE. Democrația și capitalul românesc erau la început. Banking-ul era cu totul altul, era doar despre credite și depozite pentru că inclusiv cardurile și bancomatele au apărut ulterior. Erau însă și multe oportunități pentru că economia și țara erau în plină tranziție de la sistemul centralizat – în care totul era deținut de către stat – la un model descentralizat, bazat pe proprietate privată.

Acești 30 de ani au însemnat cele mai mari transformări pentru România – în economie, tehnologie, stil de viață, nivel de trai și educație financiară – iar toate acestea au avut legătură cu banking-ul, care a contribuit esențial la schimbare.

Pentru BT, perioada a fost o oportunitate, dar și o provocare de a ține pasul cu toate schimbările din societate. Apoi, UE a adus un suflu nou, cu piețe libere și cu finanțări care au contribuit la dezvoltarea țării, la creșterea nivelului de trai, dar și la accentuarea concurenței, inclusiv în rândul băncilor. Cu alte cuvinte, BT a crescut într-o perioadă care înseamnă cei mai întreprinzători ani din istoria României.

De la 15.000 de clienți, la 4 milioane

Au fost multe idei și realizări în toți acești ani, care au scris  istoria băncii: extinderea în România (în 1994 aveam 5 unități), listarea la bursă, creșterea constantă a numărului de clienți (în 1994, lucrau cu noi cam 15.000 de clienți). A urmat adaptarea strategiei de business la contextul economic ulterior crizei financiare din 2008. În ultimii 10 ani am accelerat creșterea ca grup financiar prin achizițiile de bănci și investițiile în tehnologie, care au validat modelul nostru actual de business, bazat pe volume mari.

Curaj, încredere și optimism

Povestea succesului BT are la bază, în mare parte, curajul, încrederea și optimismul. E important de spus că în primii 21 de ani de existență banca a acordat acționarilor dividende doar în doi ani, în 1998 și 2009, în rest capitalizând întregul profit ca să ne dezvoltăm și să ajungem aici.

BT avea acel spirit antreprenorial care ne-a dat avântul să facem pasul spre piața de capital, să fim prima bancă listată la Bursa de Valori București. În plus, suntem una dintre companiile care au calificat România la statutul de piață emergentă, acum câțiva ani. Listarea la bursă ne-a oferit oportunități de creștere,

Ne-a ajutat să atragem resurse și ne-a oferit infrastructura datorită căreia am ajuns o companie cu peste 53.000 de acționari. De mulți ani suntem printre cele mai tranzacționate acțiuni de pe piața principală. Ca bancă locală, am avut dintotdeauna capacitatea să acționăm rapid şi să optimizăm permanent modelul nostru de business. Au fost momente-cheie, reinventări.

România este geografia noastră

Așa am ajuns cel mai mare finanțator al economiei, dar și cea mai mare bancă din țară și din Europa de Sud-Est, cu 21% cotă de piață, 4 milioane de clienți, 10.000 de angajați, 500 de sedii și soluții de banking online de ultimă generație. Susținem 400.000 de antreprenori – de la companii mari, IMM-uri, la startup-uri.

Suntem unul dintre cei mai mari angajatori din România și contribuim anual cu aproximativ 1% din impozitul pe profit pe care îl plătesc toate companiile din țara noastră. Cu aceeași încredere ne uităm la ceea ce urmează. Vom fi aici să susținem dezvoltarea țării și economiei, să contribuim la creșterea culturii antreprenoriale, prosperității oamenilor și incluziunii financiare.

Suntem conștienți de rolul pe care îl avem în România, avem planuri mari pentru viitor. Suntem recunoscători fondatorilor, acționarilor, clienților și echipei de ieri și de azi pentru contribuția la una dintre cele mai frumoase povești din antreprenoriatul românesc, BT”.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Analizează noile modificări fiscale la primele seminare TaxEU Forum din Cluj-Napoca

Articolul următor

Deltamed a echipat elicoptere Black Hawk cu brancarde medicalizate

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share