Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Modernizarea drumului DJ 106 B, acces mai rapid către Aeroportul Internațional Sibiu

DJ 106B Șura Mică – Ocna Sibiului – Loamneș – Țapu

Axa rutieră care deservește zona de vest a județului Sibiu, DJ106B, a fost reabilitată pe o lungime de 35 de km. Investiția din fonduri POR 20214 – 2020 și buget local a ajuns la 150,3 milioane lei, a durat 26 de luni, iar numărul beneficiarilor reprezintă aproximativ 50% din populația județului. Este cel mai lung drum reabilitat în județul Sibiu din ultimii 15 ani și face legătura cu autostrada și Aeroportul Sibiu. 

Modernizarea axei rutiere DJ 106 B, paralelă cu o porțiune din DN 14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara, asigură o mobilitate mult mai ridicată populației din zona de vest a județului Sibiu, factor esențial în dezvoltarea comunităților rurale care gravitează în jurul centrului urban Sibiu.

Drumul județean, reabilitat pe o lungime de 35 km, traversează 4 comune (Micăsasa, Șeica Mică, Loamneș, Șura Mică) și orașul Ocna Sibiului, și sigură accesul facil într-un timp mai redus cu autostrada și Aeroportul Internațional Sibiu.

„Am avut grijă ca și drumurile care duc către Aeroportul Internațional Sibiu să fie drumuri bune, sigure, rapide, astfel încât și potențialii pasageri din Mureș sau Alba să aibă un acces facil către aeroportul nostru”, subliniază pentru Transilvania Business Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu.
Potrivit vicepreședintelui CJ Sibiu, Vlad Vasiu: „este cel mai lung drum reabilitat complet din județul Sibiu în ultimii 15 ani”.
Conferință finalizare lucrări DJ 106 B Șura Mică – Ocna Sibiului – Loamneș – Țapu

35 km de drum reabilitați de firma mureșeană Drumserv

În cadrul conferinței de finalizare a proiectului de investiții, invitații au subliniat rând pe rând avantajele pe termen scurt și lung, precum și oportunitățile generate de reabilitarea celor 35 de km.

„Drumul se află la granița dintre două frumoase regiuni ale județului Sibiu, Valea Secașelor și Podișul Hârtibaciului. O astfel de investiție ne poate ajuta să descoperim și mai bine locurile și oamenii acestui județ extraordinar.
Au intrat în modernizare și legăturile cu drumurile laterale pentru a permite dezvoltarea imobiliară în zonele vizate. La Ocna Sibiului am îmbunățit accesul către stațiune, conștienți fiind că aduce beneficii directe atât operatorilor turistici, cât comunității. La Țapu am văzut cum case și grădini erau amenințate de alunecările de teren. Inginerii drumari au stăvilit dealul prin ample lucrări de consolidare, iar acum oamenii și avuția lor sunt în siguranță.
Durata medie de deplasare a scăzut cu 30%, întru-cât aproape peste tot lățimea benzii de circulație a fost mărită cu câte jumătate de metru pe sens, iar curbele au fost lărgite în punctele în care a fost posibil acest lucru.
În realizarea investiției am avut parte de parteneri serioși, care ne-au ajutat în a ține legătura cu comunitățile”, declară Daniela Cîmpean, președintele CJ Sibiu.

Emil Urian, primar Șeica Mică subliniază printre altele avantajele de care benefiază navetiștii care lucrează la Polycontact sau Bosch.

„Strada principală din localitatea Soroștin, aparținătoare comunei Șeica Mică, este, de fapt, drumul județean 106B. De aici, din Soroștin, până la aeroport, avem 32 de km. Multă lume văzând că se lucrează la drum au cumpărat case aici. Reabilitarea drumului ajută navetiștii din comună care lucrează, spre exemplu, la Polycontact, în Ocna Sibiului, dar și pe cei care vin din județul Alba pentru a lucra la Bosch, la Blaj, pentru că timpul de deplasare s-a scurtat foarte mult.”

Timotei Păcurar, primar comuna Micăsasa militează pentru includerea traseului în Turul Ciclist al Sibiului.

 „Chiar dacă locuitorii comunei Micăsasa sunt la capătul drumului reabilitat sunt mai aproape de Sibiu prin acest drum. Cred că importanța acestei investiții se va vedea în timp, pentru că suntem mai aproape de autostradă, de aeroport, și, astfel, putem repopula satul românesc. Vreau să mulțumesc și în numele comunității cicliste din județul Sibiu, pentru că prin acest drum oferim o oportunitate atât iubitorilor de sport, dar și Turului Sibiului să ajungă aici, să promoveze această faină zonă a județului.”

Claudiu Predescu, primar oraș Ocna Sibiului estimează o creștere a numărului turiștilor în stațiune și a gradului de interes față de zona industrială din oraș, sperând, totodată, la realizarea Centurii dintre Șura Mică și Ocna Sibiului.

„Reabilitarea acestui drum înseamnă creșterea calității vieții, atât pentru locuitori, cât și pentru vizitatori. Așteptăm să fie din ce înce mai mulți vizitatori, pentru că acum accesul este mult mai facil. Ne bucurăm de modernizarea acestui drum și din perspectiva activității din cadrul zonei industriale Ocna Sibiului. Având în vedere că suntem aproape de aeroport, de autostradă, sperăm că aceste atuuri vor aduce mai mulți investitori. Cu privire la propunerea colegului primar privind Centura Șura Mică – Ocna Sibiului, este o idee pe care o îmbrățișez.”

Maria Greavu, primar comuna Loamneș evidențiază boom-ul imobiliar care se manifestă în comună ca urmare a investiției Consiliului Județean Sibiu.

„Sunt beneficiara celui mai lung traseu reabilitat din acest drum. Reabilitarea acestui drum este încununarea investițiilor pe care noi le-am făcut. Sunt oameni care vin din județul Alba pentru că există această oportunitate a platformei de vest a Sibiului unde foarte mulți oameni merg și lucrează.
Un teren fără construcție acum 4 ani s-a vândut cu 1.000 €, acum 2 ani cu 7.000 €, iar acum 2 săptămâni cu 28.000 €. Acest lucru spune enorm de mult. Apa, canalizarea și drumul județean au făcut ca să vină oameni care investesc în comună. Au venit inclusiv din Florești, unde în 50 de minute nu ajungeau în Cluj, iar la de la noi ajung în Sibiu în 35 de minute. Prețurile la imobile au crescut și de 10 ori.”

Valentin Ristea, primar comuna Șura Mică își exprimă interesul pentru următorul proiect major de care ar putea beneficia, respectiv Centura Șura MIcă – Ocna Sibiului.

„Aștept mai departe provocarea mare privind realizarea centurii dintre Șura Mică și Ocna Sibiului. Întotdeauna lucrurile bune trebuie continuate cu alte lucruri bune.”

Provocările investiției văzute de directorul Direcției Strategii Proiecte

Oana Popa, directorul executiv responsabil de atragerea fondurilor europene necesare implementării proiectului, rememorează momentele dificile, inerente, cu care s-a confruntat echipa pe care o conduce.

„O provocare majoră a fost faptul că pentru fiecare metru pătrat din drumul reabilitat trebuia să dovedești proprietatea cu extras de carte funciară. Este o provocare pentru orice proiect pe fonduri europene. Evident, provocări au fost și la momentul scrierii și implementării proiectului. Și pe partea financiară, pentru că nu întotdeauna mecanismul de rambursare a sumelor din partea organismelor intermediare sau autorităților de management este cel mai bine pus la punct. Am depus, de exemplu, cereri de rambursare, am plătit din bugetul propriu pentru a nu bloca lucrările și constructorul, iar până la rambursarea acestor sume au trecut 6 luni. În tot cash flow-ul acesta sunt rupturi care pot dezechilibra fie autoritatea publică în calitate de beneficiar, fie constructorul, proiectantul sau dirigintele, care așteaptă să fie plătiți.”

„Lucrările de reabilitare sunt dintre cele mai dificile”

Dirigintele de șantier, Șerban Dăncilă, responsabil de lucrările proiectului de reabilitare a DJ 106B, raportează gradul de complexitate al lucrărilor.

„Cele mai complexe lucrări ar fi cele de consolidări cu piloți, mai ales în Țapu, iar cele mai frumoase sunt la poduri, din care 2 au fost noi. Dintre podurile demolate unul a fost construit chiar de bunicul meu și nu a fost ușor să-l demolăm. Lucrările de reabilitare este poate mai grea decât o lucrare de drum nou, pentru că lucrezi sub trafic, intervin rețelele de utilități existente. Nu aș exagera dacă aș spune că o lucrare de reabilitare este mai grea.”

Drumul beneficiază de 5 ani garanție

Potrivit Consiliului Județean Sibiu, populația beneficiară a proiectului de reabilitare este de peste 188.000 locuitori și a costat 150,3 milioane de lei , dintre care 2,66 milioane lei este contribuția autorității contractante, la care se adauă 3,08 milioane lei cofinanțare la valoarea eligibilă.

Garanția lucrărilor oferită de executant, respectiv constructorul SC Drumserv SA Târgu Mureș, este de 5 ani de zile.

Beneficiile evidente ale investiției sunt creșterea siguranței în trafic, fluidizarea fluxului de autovehicule, reducerea timpilor de deplasare cu 30%, precum și scăderea consumului de combustibil.

Drumul județean 106B fost complet modernizat, fiind executate și alte lucrări importante: 5 poduri reabilitate, 2 poduri nou construite, 140 de podețe și accese la proprietăți, 1,8 km ziduri de sprijin, 3,4 km de piloni forați.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Drumul expres Arad – Oradea în licitație publică. Termenul de execuție, 24 de luni

Articolul următor

Contract semnat pentru lotul de autostradă Târgu Mureș - Miercurea Nirajului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Joburi cu salariile la vedere

37.000 de joburi cu salariul afișat au fost postate de la începutul anului și până acum pe eJobs.ro.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share