Compania CFR Infrastructură a anunțat rutele din Transilvania unde garniturile de tren vor rula cu viteze superioare în urma lucrărilor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
“În Regionala SRCF Cluj sunt lucrări de tip Quick Wins finalizate pe 19 km de cale ferată, pe tronsoanele Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor, unde viteza maximă va crește până la 100 km/h.
Pe raza SRCF Cluj, în cadrul programului de lucrări finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, lucrările de reparații punctuale au fost finalizate pe 19 km, între stațiile Apahida – Gherla (firul II), Ileanda – Letca (firul I), Răstoci – Cuciulat (linie simplă), Războieni – Boju (firul II) și Coldău – Beclean pe Someș (firul I).
Pe aceste intervale viteza maximă de circulație a trenurilor va ajunge, prin ridicarea restricțiilor de viteză (cea mai mică fiind de 15 km/h), la 100 km/h (viteza proiectată)”, potrivit CFR Infrastructură.
Quick Wins reprezintă lucrări de mică anvergură pentru eliminarea restricțiilor de viteză prin înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii ferate pentru trenurile de călători. Beneficiile lor sunt eliminarea restricțiilor de viteză și costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, maximizarea gradului de siguranță.
Restricțiile de viteză, ridicate pe încă 14 km
“În execuție sunt lucrările pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe încă 14 km, între stațiile Gâlgău – Ileanda (linie simplă), Războieni – Câmpia Turzii (firul I) și în stațiile Boju și Tunel (firul II), unde stadiul fizic înregistrează progrese de 60-98%. Pe intervalele aferente a încă 19 loturi au fost depozitate deja materialele.
Urmează demararea lucrărilor de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză. 18 loturi sunt în pregătire a șantierelor, fiind în derulare etapa de achiziție și depozitare a materialelor noi de cale, conform graficului. Există întârzieri cuprinse între 3 și 10 min/tren. Traficul feroviar se desfășoară în regim de șantier pe cele șase loturi în execuție.
Trenurile circulă în condiții speciale, pe un singur fir și cu staționare temporară pentru încrucișarea cu alte garnituri. Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat. Îi asigurăm că aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul fiind creșterea vitezei de circulație și gradului de siguranță”, a transmis CFR SA.
Stadiul lucrărilor
Finalizate, redeschise sau în execuție:
Apahida – Baia Mare
Războieni – Episcopia Bihor
Șantiere în organizare (19 loturi):
Apahida – Baia Mare
Războieni – Episcopia Bihor
Quick Wins Regionala Cluj:
Lungime – 146 km
Contracte semnate – 49
Valoare – 744 milioane lei (fără TVA)
Durata de implementare – 24 luni
Constructori:
Asocierea Drum Asfalt (România) – ZUE (Polonia) – 47 loturi
Asocierea Construct ING – Daria Const – 2 loturi
Semnare contracte – decembrie 2022 / februarie 2023
Selina lucrează la Aiud și Câmpia Turzii
Grupul Selina a prezentat stadiul lucrărilor Quick Wins de reabilitare a căii ferate în zonele Aiud și Câmpia Turzii. “Colegii noștri realizează lucrări de suprastructura feroviară, care se execută pe traseele de cale ferată cu restricții de viteză, cu materiale noi.
Ele constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune”. Grupul Selina cuprinde companiile Selina, Trameco, Drumuri Bihor, Selina Invest și Selina Kurdistan. Acesta concentrează 1.500 de angajați, 400 de utilaje și echipamente.
Așa Arată Trenurile În America 🇺🇲, Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa 🇪🇺 [Germania 🇩🇪, Și Restul Țărilor Europene], Și Rablele Din Restul Țărilor Asiatice, Și Țările Africane:
https://youtu.be/nm5hl2xl-ho?si=QViwB4ANAVfXhl5c
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.