Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenuri cu până la 100 km/h între Apahida și Episcopia Bihor

În Regionala SRCF Cluj sunt lucrări de tip Quick Wins finalizate pe 19 km de cale ferată, pe tronsoanele Apahida – Baia Mare – Războieni – Episcopia Bihor, unde viteza maximă va crește până la 100 km/h.
Lucrări de tip Quick Wins pe liniile dintre județele Cluj, Maramureș, Bihor și Alba | Foto: CFR Infrastructură

Compania CFR Infrastructură a anunțat rutele din Transilvania unde garniturile de tren vor rula cu viteze superioare în urma lucrărilor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

“În Regionala SRCF Cluj sunt lucrări de tip Quick Wins finalizate pe 19 km de cale ferată, pe tronsoanele Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor, unde viteza maximă va crește până la 100 km/h.

Pe raza SRCF Cluj, în cadrul programului de lucrări finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, lucrările de reparații punctuale au fost finalizate pe 19 km, între stațiile Apahida – Gherla (firul II), Ileanda – Letca (firul I), Răstoci – Cuciulat (linie simplă), Războieni – Boju (firul II) și Coldău – Beclean pe Someș (firul I).

Pe aceste intervale viteza maximă de circulație a trenurilor va ajunge, prin ridicarea restricțiilor de viteză (cea mai mică fiind de 15 km/h), la 100 km/h (viteza proiectată)”, potrivit CFR Infrastructură.

Quick Wins reprezintă lucrări de mică anvergură pentru eliminarea restricțiilor de viteză prin înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii ferate pentru trenurile de călători. Beneficiile lor sunt eliminarea restricțiilor de viteză și costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, maximizarea gradului de siguranță.

În Regionala SRCF Cluj sunt lucrări de tip Quick Wins finalizate pe 19 km de cale ferată, pe tronsoanele Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor, unde viteza maximă va crește până la 100 km/h.

Restricțiile de viteză, ridicate pe încă 14 km

“În execuție sunt lucrările pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe încă 14 km, între stațiile Gâlgău – Ileanda (linie simplă), Războieni – Câmpia Turzii (firul I) și în stațiile Boju și Tunel (firul II), unde stadiul fizic înregistrează progrese de 60-98%. Pe intervalele aferente a încă 19 loturi au fost depozitate deja materialele.

Urmează demararea lucrărilor de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză. 18 loturi sunt în pregătire a șantierelor, fiind în derulare etapa de achiziție și depozitare a materialelor noi de cale, conform graficului. Există întârzieri cuprinse între 3 și 10 min/tren. Traficul feroviar se desfășoară în regim de șantier pe cele șase loturi în execuție.

Trenurile circulă în condiții speciale, pe un singur fir și cu staționare temporară pentru încrucișarea cu alte garnituri. Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat. Îi asigurăm că aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul fiind creșterea vitezei de circulație și gradului de siguranță”, a transmis CFR SA.

Stadiul lucrărilor

Finalizate, redeschise sau în execuție:
Apahida – Baia Mare
Războieni – Episcopia Bihor

Șantiere în organizare (19 loturi):
Apahida – Baia Mare
Războieni – Episcopia Bihor

Quick Wins Regionala Cluj:
Lungime – 146 km
Contracte semnate – 49
Valoare – 744 milioane lei (fără TVA)
Durata de implementare – 24 luni

Constructori:
Asocierea Drum Asfalt (România) – ZUE (Polonia) – 47 loturi
Asocierea Construct ING – Daria Const – 2 loturi
Semnare contracte – decembrie 2022 / februarie 2023

Selina lucrează la Aiud și Câmpia Turzii

Grupul Selina a prezentat stadiul lucrărilor Quick Wins de reabilitare a căii ferate în zonele Aiud și Câmpia Turzii. “Colegii noștri realizează lucrări de suprastructura feroviară, care se execută pe traseele de cale ferată cu restricții de viteză, cu materiale noi.

Ele constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune”. Grupul Selina cuprinde companiile Selina, Trameco, Drumuri Bihor, Selina Invest și Selina Kurdistan. Acesta concentrează 1.500 de angajați, 400 de utilaje și echipamente.

Total
0
Shares
1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cazanul din 1966 de la CET Oradea, înlocuit cu o unitate de producție în cogenerare modernă

Articolul următor

Investiție de 5 milioane de euro pentru „Grădina Urbană Tășnad”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share