Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Compania Valserv Parchet va inaugura două showroom-uri noi în Sibiu și Timișoara, după o investiție de peste 500.000 €, implementând un concept unic în România

Echipa Valserv, alături de Bernhard Ter Hürne, la BAU München

Valserv, lider în industria pardoselilor de lemn premium, redimensionează serviciile de design interior printr-o investiție de 500.000 €. Parteneriatul cu Asociația Română pentru Design și Inovație dă naștere unui concept unic în România, un veritabil HUB destinat întâlnirilor dintre arhitecți & designeri de interior și clienți. Compania fondată de antreprenorul Valentin Peia va lansa în următoarea perioadă două showroom-uri noi, în Sibiu și Timișoara. Investiția Valserv a vizat achiziția spațiilor și amenajarea acestora pentru a satisface nevoile clienților la cele mai înalte standarde.  

Cum apreciați evoluția activității companiei pe 2023 și punctual pe showroom-uri? Care este harta produselor achiziționate cu preponderență în zonele dominate de Valserv?

Valentin Peia, fondator Valserv: Pe anul 2023 am avut o creștere a vânzărilor cu 35%. Punctual, pe showroom-uri, Clujul a fost motorul vânzărilor pe proiectele de lux. Aici forța financiară este mult mai mare, industria de construcții de clădiri rezidențiale sectorul case este în creștere, iar bugetele generoase includ produse de calitate premium. Din acest motiv, echipa de vânzări s-a concentrat pe pardoseli high-quality. Piața din Cluj a răspuns foarte bine la produsele premium și hibride pe segmentul comercial și rezidențial. Sibiul s-a axat pe proiecte rezidențiale și comerciale cum ar fi noul sediu CEC, dar și proiecte derulate de instituții publice precum Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu”. Acesta din urmă este un proiect reprezentativ, unde am livrat aproximativ 4.000 mp. Cererea din Sibiu s-a manifestat mai mult în direcția pardoselilor premium hibride. În timp ce filiala de la Timișoara s-a remarcat prin proiectele rezidențiale.

Ați identificat alți colaboratori pentru dezvoltarea extensivă a companiei și în ce zone?

Valentin Peia, fondator Valserv: Strategia companiei vizează extinderea dincolo de zona Transilvania, Banat, Crișana. Prin urmare, am stabilit un parteneriat care deja livrează rezultate pozitive la Iași, cu Ama Impex, producător de uși, ferestre și mobilier din lemn masiv. Aici ne concentrăm pe promovarea și comercializarea pardoselilor hibride, dar și cele din lemn natural. De asemenea, acoperim și Satu Mare, unde partenerul nostru Unique Design absoarbe din ce în ce mai mulți clienți din piață pe segmentele de hibride și parchet din lemn stratificat. Showroom-ul de la Bistrița urmează să fie lansat în scurt timp.

Cum vedeți evoluția parteneriatului de exclusivitate cu Ter Hürne?

Valentin Peia, fondator Valserv: Am început colaborarea exclusivă cu Ter Hürne pe zona Transilvania, Banat, Crișana, la debutul anului 2020 și suntem încântați de rezultatele parteneriatului. Ter Hürne este singurul producător din Europa care produce pardoseli din lemn stratificat și organic premium ecologice, prietenoase cu mediul, pentru om și animale de companie și care nu conțin niciun fel de solvent, plastic sau metale grele care să fie toxice. Colaborăm cu ei pe segmentul de pardoseli hibride, în mod special, dar și pe parchetul din lemn stratificat premium. În anul 2021, am lansat în premieră în România, la Cluj, noua generație de pardoseli Hybride Hywood și Dureco în care am crezut foarte mult, dar ne-am asigurat și asumat un risc în ceea ce privește vânzarea acestor produse practic necunoscute în piața pardoselilor din România. Acum, după trei ani de la lansare, putem să spunem că a fost că a fost un real succes, iar vânzările de pardoseli Hybride Hywood și Dureco au însumat aproximativ 2.000.000 €.

Cu ce noutăți vă întâmpinați clienții anul acesta? V-ați extins portofoliul de produse, implicit de furnizori?

Valentin Peia, fondator Valserv: Începând cu 2024, pe lângă partenerul nostru principal Ter Hürne – Germania, am adus alături de noi grupul elvețian Bauwerk – Boen, unul dintre cei mai mari producători de pardoseli din lemn stratificat la nivel mondial. Am reușit să încheiem parteneriatul în exclusivitate cu producătorul Boen, unul dintre cei mai importanți producători cu capacități de producție în Lituania, Elveția și Croația. Boen Group deține birouri de vânzări în peste 40 de țări, în Norvegia, Germania, Lituania, Marea Britanie, Hong Kong, Statele Unite ale Americii. Este un adevărat colos în segmentul pardoselilor de lemn stratificat premium. De asemenea, pe segmentul pardoselilor de lux și custom-made, am încheiat un parteneriat în exclusivitate cu producătorul Frevini, mai puțin cunoscut în România, dar un jucător foarte important pe piața din Vest, mai ales în zona modelelor de Chevron, Herringbone și Versailles, cu finisaje custom-made, fiind foarte căutate și apreciate de designerii de top din România.

Care este rata solicitărilor din partea constructorilor?

Valentin Peia, fondator Valserv: În sectorul constructorilor deocamdată este destul de mică cererea pentru produse premium. Se merge pe segmentul de produse de buget. În schimb, proprietarii de spații rezidențiale optează pentru produsele noastre premium, trecând peste produsul standard oferit de constructor. Cu alte cuvinte, în situația în care bugetul permite suntem alegerea clienților pentru produsele noastre premium. O nouă modificare a legislației încarcă constructorii cu noi responsabilități privind livrarea spațiului rezidențial cu finisaje și dotate, nu doar în stadiul gri. Estimăm că în acest caz constructorii vor recurge și la produse premium sau hibride. Vom veni în sprijinul constructorilor printr-un proiect pilot de testare a pieței. Suportând noi costurile, vom dota un apartament cu pardoseli din gama noastră de produse. Astfel, la momentul prezentării apartamentelor, constructorul poate oferi o serie de variante, iar clientul are opțiunea de a alege. În funcție de feedback, vom extrage concluziile relevante și ne vom adapta oferta către acest sector.

Cât de dependentă este industria parchetului față de ritmul de creștere a industriei construcțiilor rezidențiale?

Valentin Peia, fondator Valserv: Trendul construcțiilor rezidențiale, mai ales în orașele mari precum Timișoara, București, Cluj, sectorul caselor, nu a scăzut, iar bugetele sunt substanțiale. Mai mult, suntem în etapa în care dezvoltăm relații strânse cu grupul profesional al arhitecților și designerilor și le punem la dispoziție toate produsele pentru proiectele pe care le concep. Acolo unde clienții apelează la un specialist în design interior, de regulă, există buget pentru produse premium. Astfel, creăm un parteneriat de tipul furnizor-designer în folosul beneficiarului final.

Care sunt țintele pe 2024 și ce investiții noi derulați?

Valentin Peia, fondator Valserv: Am început anul 2024 cu o investiție destul de importantă pentru noi, finalizând un proiect de peste 500.000 €, care cuprinde achiziționarea celor 2 spații comerciale din Sibiu și Timișoara, transformarea lor în showroom-uri moderne dotate cu cele mai noi colecții de parchet din lemn stratificat premium, pardoseli din lemn Hybride premium, dar și colecții de lux și custom-made Chevron, Herringbone, Versailles. Lucrările de amenajare pentru showroom-ul din Sibiu (90 mp), Șelimbăr, str. Doamna Stanca, nr. 7, vor fi finalizate la finalul lunii martie 2024, în timp ce showroom-ul din Timișoara (120 mp), str. Torontalului, nr. 79, va fi gata până la sfârșitul lunii iunie 2024. Împreună cu prietenul me Valentin Oltean, unul dintre cei mai apreciați designeri de interior din Transilvania și nu numai, vicepreședinte ARDI, am gândit pentru showroom-ul de la Timișoara un concept unic în România și anume vom transforma showroom-ul din Timișoara într-un veritabil HUB pentru designerii de interior și clienții lor. Cum va funcționa? Accesul în showroom va fi disponibil 24/24 ore pe baza unui cod QR pe care-l va deține fiecare designer/client. Venim astfel în întâmpinarea acoperirii nevoilor clienților finali și perechii designer-client, care din lipsă de timp nu pot vizita într-un program normal showroom-ul nostru. Astfel, aceștia pot vizualiza produsele noastre, se pot consulta în intimitatea relației dintre designer și client, pot beneficia chiar de o zonă de relaxare cu un minibar la dispoziție. Ulterior, în funcție de solicitări, furnizăm părților interesate informațiile necesare. Caracteristicile fiecărui produs se află doar la un click distanță prin utilizarea codului QR. Practic, facilităm întâlnirile dintre arhitecți sau designeri și clienții finali într-un mediu proprice informării optime. Pe același principiu funcționează și showroom-ul de la Cluj (140 mp), cu programare sau fără, însă doar pe weekend. În funcție de feedback și de impactul produs de noul concept, vom deschide alte hub-uri, pe acelați model, și în alte zone ale țării. În schimb, la Sibiu, fiind la noi acasă, suntem disponibili la showroom 6 zile din 7.

Potrivit calendarului, primul showroom lansat va fi cel de la Sibiu. Ce eveniment pregătiți pentru clienții dumneavoastră?

Valentin Peia, fondator Valserv: Va fi un spațiu modern, unde vom etala în mod profesionist întreaga paletă de pardoseli premium și de lux, de la partenerii noștrii Ter Hürne, Frevini, Boen. Spațiul desfășurat va fi de 90 mp. Lansarea și prezentarea produselor o vom organiza la Hotelul Hilton, în parteneriat cu Asociația Română pentru Design și Inovație Sibiu (ARDI), respectiv Lavinia Cocieru, președintele ARDI Sibiu, și Valentin Oltean, vicepreședinte ARDI Sibiu. De asemenea, vom invita oameni de afaceri și dezvoltatori imobiliari din Sibiu. Prezentarea produselor Ter Hürne va fi făcută de Hessing Burkhard, managerul de export din partea Ter Hürne, și de Viktorija Masiulionienė, managerul de export din partea Frevini. Evenimentul va avea loc pe 27 martie 2024, ora 17:30 și va fi urmat de o cină festivă în salonul Madrigal – Hilton.

Cum apreciază ARDI parteneriatul cu Valserv și, totodată, reconceptualizarea ideii de showroom?

Valentin Oltean, designer de interior & vicepreședinte Asociația Română pentru Design și Inovație (ARDI): Tot evenimentul acesta are, în principiu, două dimensiuni. ARDI dorește o redimensionare a serviciilor de design interior, care până la un punct ar avea un aer de exclusivitate. Însă nu mai este chiar așa. Serviciile de design interior sunt mai aproape de ceea ce se întâmplă în momentul acesta în piață. Cealaltă dimensiune vine din nevoia designerilor de a lucra cu materiale premium. Ori aceste două dimensiuni au ca și punct de întâlnire acest tip de hub, punct de întâlnire între cei care, practic, folosesc în lucrările lor materialele premium pe care ceilalți le furnizează. Parteneriatul dintre ARDI și Valserv este, în principiu, fără limită de timp, pentru că el se dezvoltă atâta timp cât există designeri de interior și Valserv pune în piață produse premium, pe care deja la expune.

Valentin Oltean, vicepreședinte ARDI
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fondatorii de startup-uri early-stage de IT se pot înscrie în Startup Reaktor

Articolul următor
Pe ordinea de zi a ședinței CCIM – constituită statutar – s-au aflat 14 puncte de natură organizatorică dar și de ordin strategic cameral. Cele mai importante au fost alegerea Colegiului de Conducere al CCIM și a președintelui.

Florentin Tuș, reales în fruntea Camerei de Comerț Maramureș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share