Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Agenția de publicitate Amprenta deschide căi spre domenii mai mult decât actuale

Amprenta – “o agenție formată din oameni cu personalități și experiențe de viață diferite, o echipă atât de vulcanică, empatică și creativă”.

Amprenta – “o agenție formată din oameni cu personalități și experiențe de viață diferite, o echipă atât de vulcanică, empatică și creativă”. Cum a ajuns o agenție de publicitate din Transilvania să organizeze un festival, dar și un eveniment în zona energiei verzi, aflați de la Cristina Szasz, Public Relation și Event Manager al Amprenta Advertising. 

Intrarea în publicitate. Când, unde și de ce ai ales acest domeniu?

Nu îmi amintesc momentul exact când am decis să intru în publicitate, dar da, știu că a fost o decizie la un moment dat, pentru că terminam facultatea și voiam să mă fac de toate. Dar pentru că îmi plăcea partea creativă, îmi plăceau evenimentele, eram fascinată de sloganuri, de PR, de munca în echipă, simțeam că mi se potrivește oarecum acest domeniu.

Deși în acea perioadă nu exista facultate de publicitate la Cluj, știam de publicitate și PR din cărțile disponibile la vremea respectivă. M-a îndrumat un prieten către agenție și am zis “de ce nu?”. Am trimis un CV, mai mult gol, pentru că nu aveam experiență, însă cred că i-a convins scrisoarea mea de reală intenție.

În urmă cu câți ani ai început să lucrezi pentru Amprenta? Cum a fost începutul? Cu ce te-ai confruntat?

Am început să lucrez acum mai bine de 20 de ani. Eram timidă, fără experiență, însă mi se părea fascinant ce se întâmpla pe atunci în agenție. Cel mai greu m-am obișnuit cu termenii din publicitate.

Intram mult în contact cu clienții, lucram cu alte agenții din țară, cu specialișți în marketing și PR, motiv pentru care eram cu Wikipedia și Google deschise zilnic. Am învățat Below the line, Above the Line, Mediaplan, GRP-uri, TRP-uri, OOH, iar la început le încurcam, dar era foarte amuzant. M-am obișnuit și adaptat într-un final, am prins repede, pentru că mi-a plăcut.

Amprenta – “o agenție formată din oameni cu personalități și experiențe de viață diferite, o echipă atât de vulcanică, empatică și creativă”.

Cum ai descrie evoluția agenției în cei 20 de ani?

Amprenta este formată din oameni cu personalități și experiențe de viață diferite, o echipă atât de vulcanică, empatică și creativă încât, de fiecare dată când am întâmpinat o problemă în diferite contexte, a existat o persoană cu o soluție genială. Cumva ne completăm unii pe alții, încercăm să ne autodepășim cu fiecare provocare și să găsim variante atipice de proiecte, pe care mai apoi să le dezvoltăm și să le transformăm în business-uri de sine stătătoare.

Ceea ce, de altfel, a realizat agenția în cei 20 de ani nu este doar evoluția ei în domeniu, ci mai ales faptul că s-a reinventat o dată cu fiecare obstacol întâmpinat. Am renunțat la proiectele care nu mai erau sustenabile financiar și am creat altele noi, pe care le creștem în fiecare an. Această ingeniozitate cred că ne definește și mai ales ne diferențiază.

Amprenta – “o agenție formată din oameni cu personalități și experiențe de viață diferite, o echipă atât de vulcanică, empatică și creativă”.

Ce anume te motivează?

Oamenii din jurul meu. Am o echipă minunată, fiecare om are personalitatea lui, se potrivește locului, rezonez diferit cu fiecare din persoanele cu care lucrez și interacționez. Este un domeniu în care nu poți crea, dezvolta sau implementa singur proiecte. Ai nevoie de ceilalți. Îmi place să găsim împreună idei și soluții pentru clienții noștri, să dezvoltăm diferite campanii și să creăm evenimente noi.

Ai învățat din greșeli, din reușite?

Am învățat din tot ce s-a putut. Reușitele se întâmplă, bineînțeles, datorită experienței acumulate, a cunoștințelor în domeniu, dar și a unui gram de intuiție sau noroc. Fiecare reușită te face mai sigur pe tine, mai bun în ceea ce faci. Însă adevăratele lecții le primești din eșecuri. În funcție de cum te raportezi la un eșec, poți să devii mai puternic, mai experimentat sau, dimpotrivă, poți renunța.

 Care sunt principalele domenii de activitate ale Amprenta? Spune-ne, pe scurt, pentru cititori, câteva cuvinte despre specificul vostru în publicitate?

Amprenta acoperă principalele domenii ale publicității atât online, cât și offline. Avem o rețea regională proprie Outdoor, suporturi media, o platformă online și un post de radio local, Radio Napoca FM. Oferim servicii integrate de promovare, buying media, marketing, relații publice și branding, avem un departament de Digital și Online marketing. Bineînțeles, organizăm evenimente, atât proprii, cât și pentru clienții noștri.

Ați avut, de-a lungul timpului, mai multe proiecte frumoase și de impact, însă în ultimii ani v-ați axat pe organizarea unui festival de vin la Cluj-Napoca, Central Park Wine Festival, care a devenit și cel mai mare festival de vin în aer liber din țară, dar ați organizat și un eveniment în zona energiei verzi, Transylvania Green Energy Forum. De ce un festival al vinului și de unde preocuparea pentru energie, mai ales pentru cea verde?

Central Park Wine Festival este evenimentul meu de suflet. În momentul în care am discutat cu echipa despre oportunitatea organizării acestui eveniment ne-am dat seama că îi lipsește Clujului un festival de vin, un eveniment care să nu cuprindă doar degustări de vin, ci, mai degrabă, un întreg concept, pentru întreaga familie, un eveniment în aer liber dedicat culturii vinului din întreaga lume. Momentan nu știu dacă mai există în țară un astfel de eveniment care să reunească sute de crame, în mijlocul orașului, în mijlocul verii.

Este, ceea ce vă spuneam mai devreme, unul dintre proiectele pe care le creștem și le transformăm în businessuri de sine stătătoare. Pe de altă parte, Transylvania Green Energy Forum este un eveniment desfășurat sub forma unei conferințe, cu paneluri pe diferite teme legate de energie verde, sustenabilitate, finanțare, energie din surse regenerabile, metode de stocare a energiei, probleme de actualitate din aceste domenii, din nou, o necesitate pentru Cluj-Napoca și pentru întreaga zonă a Transilvaniei.

Aceste subiecte s-au dezbătut până anul trecut în cadrul unor mari evenimente în domeniul energiei, desfășurate la București, în zona Clujului lipsind un eveniment de o asemenea anvergură. Am identificat această necesitate și am conturat evenimentul. Astfel am reușit, încă de la prima ediție, să aducem la discuții mediul privat și cel public. Eram reticenți la început, însă, acum urmează a doua ediție și, evident, interesul pentru eveniment este mult mai mare, din toate structurile de activitate ale acestui domeniu.

Vă gândiți să extindeți aceste evenimente și în alte zone ale țării?

Nu excludem această variantă. Ne pregătim de ceva vreme să organizăm Central Park Wine Festival și în alte orașe, însă până acum din punctul de vedere al businessului nu a fost oportun. Investiția este una foarte mare, ținând cont de faptul că mutăm întregul concept, însă da, este firesc următorul pas.

Care este viziunea ta pentru Amprenta? Cum vezi evoluția agenției într-un peisaj al relațiilor publice (PR) tot mai dinamic și competitiv? Ce alte domenii ați vrea să acoperiți în viitor?

Amprenta este o agenție care se adaptează și, totodată, inovează. Competitivitatea și dinamica în publicitate nu ne sperie, suntem una dintre cele mai vechi agenții pe piață din Transilvania și am evoluat odată cu piața, ne-am adaptat trendurilor sau am creat trenduri. Ne-am dori să acoperim mai mult piața de conferințe de genul Transylvania Green Energy Forum, formulă pe care o vom lansa și în alte orașe. Dezvoltăm în continuare domeniul online și investim constant în media și rețeaua outdoor.

Cum ai descrie industria publicitară din România? Spre ce se îndreaptă ea? Cum vezi acest domeniu peste 20 de ani?

Este una tot mai dinamică și competitivă. În același timp, prevederile fiscale, taxele, lipsa unor regulamente clare de publicitate outdoor o fac tot mai imprevizibilă. În ultimii 10 ani piața globală de publicitate și-a dublat valoarea, foarte mult a contribuit boom-ul online, care va crește, conform tuturor estimărilor. Însă în continuare vor rămâne televiziunea și publicitatea Outdoor principalele suporturi de comunicare offline, cel puțin în următorii câțiva ani.

Ce va fi peste 20 de ani este foarte greu de estimat; eu sper doar să nu ajungem să renunțăm de tot la exercițiul de a scrie comunicate de presă, scrisori de intenție. Eu sunt adepta comunicării simple, a limbajului uzual, necomplicat, a exprimării corecte și coerente; mi se pare că totul e scris alambicat, până și o știre.

Cum e Cristina dincolo de Amprenta? Ce-ți ocupă timpul liber, atât cât este? Ce ai vrea să faci mai mult, dar nu e loc? Care sunt cele trei lucruri pe care le iubești și care te încarcă cu energie pozitivă?

Nu aș putea spune că există vreo diferență dincolo de Amprenta. Pentru mine Amprenta este o modalitate de petrecere a timpului liber, aproape ca un hobby, face parte din viața mea personală. În cazul meu nu există o delimitare de timp și spațiu între job și restul vieții.

Face parte din cotidian, alături de restul activităților zilnice, alături de familie și de prieteni. Prin natura jobului pot avea un program flexibil, așa că, atunci când mă simt extenuată, îmi acord acel răgaz de a mă repune pe picioare. Cel mai mult iubesc să citesc, să călătoresc și să petrec cât mai mult timp cu familia. Cred că tuturor ne plac aceste lucruri.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Valentin Anghel, CEO-ul AVBS Credit

AVBS: Cel mai bun moment sa iei un credit ipotecar este… atunci când ai nevoie

Articolul următor
De exemplu, lipsa combaterii din cultura de floarea-soarelui a buruienilor precum  ambrozia, cânepa, știrul sălbatic, spanacul sălbatic, poate duce la pierderi de producție de 20-70%.

Fermierii campioni la porumb irigat cu hibrizi Pioneer

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share