Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul itinerant MINA Pop-Up debutează la Cluj

Proiectul itinerant aduce arta digitală și noile tehnologii în trei mari orașe din România; MINA Pop-Up debutează la Cluj-Napoca, unde este organizat în parteneriat cu Iulius Mall.

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, lansează, în 19 aprilie, un nou concept revoluționar: MINA Pop-Up.

Proiectul itinerant aduce arta digitală și noile tehnologii în trei mari orașe din România; MINA Pop-Up debutează la Cluj-Napoca, unde este organizat în parteneriat cu Iulius Mall.

Din 19 aprilie, vei avea ocazia să descoperi trei spectacole imersive aduse la Cluj-Napoca de MINA, primul spațiu imersiv din România și cel mai mare centru de new media art din Europa de Sud Est, cu ocazia lansării unui nou concept: MINA Pop-up.

Proiectul itinerant este prezentat de George, primul banking inteligent, şi aduce arta digitală și noile tehnologii în trei mari orașe din România: Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. MINA Pop-Up este organizat în parteneriat cu Iulius Mall Cluj, Iulius Town Timişoara şi Palas Campus Iaşi, centrele de shopping, office şi entertainment dezvoltate de compania Iulius în cele trei oraşe.

MINA Pop-Up este un proiect realizat în asociere cu atelierul de producție Kunst și se va desfășura într-un cort, care va avea aceeași suprafață pe care o are și spațiul imersiv din cadrul muzeului din București.

Cortul de 450 mp va porni, în 18 aprilie, într-o călătorie de nouă luni, poposind în fiecare oraș de pe traseu aproximativ 2-3 luni. Prima destinație este Cluj-Napoca, în proximitatea Iulius Mall, în parcarea Hotelului Univers T, unde cele trei spectacole imersive vor fi disponibile în intervalul 19 aprilie – 2 iunie.

Spectatorii vor putea să participe la show-urile: „Gustav Klimt – The Immersive Show”, „Lumea Subacvatică – O călătorie imersivă a apei” şi „Inner Constellations”, dedicat lucrărilor ilustratorului Alex Nimurad.

„Începem aventura MINA Pop-Up pentru a oferi acces la arta imersivă, dar și la experiența unui spațiu cultural inovator și interactiv pentru publicul aflat departe de București. Cele trei expoziții de artă new media au prezentat interes pentru 180.000 de vizitatori în mai puțin de 6 luni de la deschiderea muzeului, astfel că inițiativa de a depăși granițele capitalei a venit natural”, spun fondatorii MINA.

Cu 50 de evenimente private și 300 de grupuri școlare care au pătruns în lumea artei imersive de la MINA, muzeul a devenit un fenomen în comunitatea artistică. La locația din București sunt disponibile, anul acesta, spectacolele „Van Gogh, The Immersive Show”, „Cosmos – Descoperă tainele Universului”, „Vrăjitorul din Oz Imersiv” și In Between, piesă de dans imersivă, regizată de Bobi Pricop.

Show-urile care vor fi prezente în turneul din ţară („Gustav Klimt. The Immersive Show”, „Lumea Subacvatică. O călătorie imersivă a apei” și „Inner Constellations – Alex Nimurad & One Night Gallery”) durează 45 de minute și au constituit line-up-ul MINA în 2023, anul lansării muzeului în Bucuresti.

Prima este o producție multimedia, prezentată de George. Inovație BCR, care cuprinde 60 dintre lucrările pictorului simbolist, un arc în timp prin „Epoca de Aur”, inspirată de stilul Art Nouveau și simbolurile bizantine.

În cadrul show-ului se vor regăsi opere expuse în muzeele din toată lumea, precum „Doamna cu evantai”, „Sărutul” și „Doamna în Aur”, fiecare piesă fiind meticulos pusă în scenă 360 de grade, într-un spațiu de 7 m înălțime. Spectacolul audio-vizual este realizat de studioul Aural Eye și producătorul muzical, Alexei Țurcan.

Cel de-al doilea spectacol, „Lumea subacvatică”, este o incursiune educațională în biodiversitatea apei. De la Delta Dunării și Marea Neagră, până în adâncurile Oceanului, proiecția 360 de grade realizată de studioul Collider Visuals & Pixels Reality, adaptată de Les Ateliers Nomad, cu muzica produsă de Costas Ivanov, va evidenția frumusețea și importanța protejării ecosistemelor acvatice.

Spectacolul care înglobează ilustrațiile lui Alex Nimurad este o expoziție cu 21 de lucrări de artă, animate de studioul Noetic pe coloana sonoră realizată de Ștefan Andrei Stefanovici. Lucrările lui Nimurad sunt o dovadă a pasiunii sale pentru mitologie, artă clasică și design contemporan. Stilul său îmbină aceste influențe diverse cu elemente minimaliste, rezultatul fiind un limbaj vizual cu adevărat unic și dinamic.

Arta imersivă oferă publicului ocazia de a trece de la rolul de spectator la cel de protagonist în interiorul lucrării de artă. Este o modalitate prin care publicul este implicat activ în ceea ce vede. Totul este proiectat  la dimensiuni foarte mari, de aceea fiecare detaliu, culoare, tușă sunt mult mai ușor de observat. Proporțiile se schimbă, iar acest detaliu oferă un sentiment autentic, acela de a pătrunde într-o nouă lume.

Biletele pentru spectacolele MINA Pop-Up costă 45 de lei și sunt disponibile pentru achiziționare pe site-ul oficial al muzeului, iar pentru mai multe informații și detalii despre program, vă invităm să ne vizitați pe minamuseum.com.

MINA este primul spațiu imersiv din România și cel mai mare centru de new media art din Europa de Sud Est. Muzeul combină arta și tehnologia într-un spațiu senzorial pentru toate vârstele și are ca scop creșterea consumului cultural și a calității producției culturale în România.

Prin acest spațiu multifuncțional, dotat cu tehnologie de ultimă generație, extindem granițele colaborărilor multidisciplinare și internaționale care sprijină inovația și digitalizarea. MINA este un proiect conceput de One Night Gallery și Le Petit.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Devenită lider de piață și la cultura de rapiță, compania Corteva Agriscience este alături de fermierii care au ales în toamna anului trecut să semene hibrizi Pioneer.

Genetica Pioneer și produsele pentru protecția culturilor de rapiță, cheia spre producții ridicate

Articolul următor
Bursa locurilor de muncă în ospitalitate a fost inițiată de Asociația Patronală HoReCa Cluj în parteneriat cu agenția județeană de specialitate (AJOFM) și cu Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV).

Restaurantele Clujului au aruncat pe piață 200 de locuri de muncă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share