Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Italienii se bat cu turcii pentru Tunelul Meseș

Italienii contestă la CAB hotărârea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNAS) în cadrul licitației de 7,5 miliarde lei pentru construirea tronsonului din Autostrada Transilvania (A3)
Stadiul drumurilor de mare viteză din România la începutul anului | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Constructorul WeBuild a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia favorabilă Makyol.

Italienii contestă la CAB hotărârea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNAS) în cadrul licitației de 7,5 miliarde lei pentru construirea tronsonului din Autostrada Transilvania (A3), conform Economica.net. Cel mai mare contract de autostradă din România include Tunelul Meseș, de lângă Zalău.

Demersul constructorului italian WeBuild a fost înregistrat în 4 aprilie la Curtea de Apel București (CAB), potrivit Portal.just.ro. În 15 martie, CNSC a admis contestația Makyol, prin care constructorul turc a cerut anularea unei solicitări de clarificări a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Totodată, CNSC a respins ca inadmisibilă cererea de intervenție a WeBuild. CNAIR a finalizat etapa de evaluare tehnică a ofertelor depuse la licitația pentru construirea a 41 km din A3. Aceasta s-a încheiat în 23 ianuarie 2024, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

În august 2023, șapte oferte au fost depuse pentru construcția sectorului din A3, informa ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. El a spus că este vorba de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția Tunelului Meseș (două galerii) de 2,89 km, cu două benzi de circulație pe sens, 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. Ceilalți lideri de asociere acceptați la licitație erau SA & PE (România), Ictaș, Mapa, Nurol și Tekfen (Turcia). Makyol ar fi obținut cel mai bun punctaj.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Spune STOP buruienilor din cultura de porumb

Articolul următor

Asocierea condusă Freyrom montează tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share