Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară

Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub B-dul Magheru și cele din Centrul Civic, alte două pasaje subterane se vor construi în Oradea. Unul în zona Magazinului Crișul și altul în zona Gării Oradea.

Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanțare de Primăria Oradea prin  Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, apelul de proiecte 481.A – „Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice – Municipii reședință de județ”.

Urmează licitația

Proiectele tehnice ale pasajelor sunt finalizate, urmând a fi demarată procedura de licitație a acestora. Termenul de execuție este de 22 luni. Totodată, pentru autobuzele electrice licitația publică este în curs de finalizare.

Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei, iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice”, de 148.774.036,01 lei.

„Vreau să mulțumesc colegilor din Primăria Oradea care au reușit să finalizeze aceste proiecte, pentru a le putea depune și pentru a nu rata termenul de finanțare. Oradea are o sumă prealocată pentru ADR Nord-Vest în perioada 2021-2027. Pe Mobilitate urbană avem aproximativ 40 milioane de euro, pe Spații verzi 9,2 milioane euro, iar pe regenerare urbană 11 milioane de euro. Termenul de depunere a  acestor proiecte este: 7 mai pe mobilitate urbană, 2 mai pe spații verzi și 20 mai pe regenerare urbană.  Proiectele pe care le-am depus se ridică până la 210%, astfel încât, în prima etapă, pe spații verzi și mobilitate urbană vom depune proiecte de peste 100 milioane euro”, a precizat primarul Florin Birta.

 

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1, din zona Magazinului Crișul

Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.

Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, reabilitarea rețelei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat.

Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 340 m; lungime rampa 1 – 128 m; lungime pasaj subteran – 102 m; lungime rampa 2 – 110 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m; gabarit pe verticală în pasaj – min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel) 2×3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt:

– Lungime tronson amenajat: 930 m;

– Suprafață carosabilă banda dedicată –  6.300 mp;

– Suprafață carosabilă –  15.430 mp;

– Suprafață piste velo – 315 mp;

– Suprafață trotuar – 12.200 mp;

– Spații verzi – 2300 mp;

– Soluție pasaj – Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.

 

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2, din zona Gării Oradea

Această investiție vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului.

Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 566 m; lungime rampa 1: 90 m; lungime pasaj subteran – 380 m; lungime rampa 2: 96 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m, gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel): min: 2×3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt:

– Lungime tronson amenajat: 820 m strada Republicii + 250 m strada Ștefan cel Mare – Total: 1070 m;

– Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2×3,50 bandă dedicată + 2×3,50 bandă auto);

– Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m);

– Lungime pasaj subteran: 380 m;

– Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.

Vezi cum vor arăta cele două pasaje subterane: https://www.youtube.com/watch?v=630tywvkBes

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții

Articolul următor

Ponderea investițiilor în bugetul Bihorului a crescut de la 26% în 2019 la 77% în 2023

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share