Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

COVER STORY. DP World în România. 20 de ani de leadership în facilitarea comerțului internațional

Puterea rețelei. DP World în România. 20 de ani de leadership în facilitarea comerțului internațional  

DP World în România s-a poziționat în ultimii 20 de ani ca un facilitator experimentat al comerțului internațional, prin aplicarea unor principii și valori sănătoase de business.

Punctul de plecare al afacerii dezvoltate de către DP World, unul dintre cei mai puternici prestatori de servicii logistice integrate la nivel global, l-a reprezentat concesionarea, dezvoltarea și operarea terminalului de containere din Portul Constanța Sud.

În 9 aprilie 2004, prima navă ajungea la dana din terminalul DP World din Portul Constanța. De atunci, fideli filozofiei lor de a aduce plus valoare pe toate segmentele lanțului de aprovizionare/de desfacere sau logistic, managementul și echipa companiei din România au marcat mai multe borne.

Dintre acestea amintim: aproape 13 milioane de TEU-uri (n.a. TEU-ul este unitatea de măsură în terminalele de containere și echivalentul unui container de 6 m) manipulate, triplarea volumelor în doar câțiva ani, dezvoltarea permanentă de servicii personalizate și inovatoare pentru clienții săi și ai unei economii pe orizontală prin colaborarea cu parteneri locali pentru investițiile pe care le-au derulat în Portul Constanța sau în țară.

Cosmin Cârstea, CEO DP World în România, ne-a purtat în istoria și viitorul companiei, pe care vă invităm să le descoperiți în paginile următoare. 

 

Începuturi

Povestea Dubai Ports (DP) World în România începe în 2003, când Autoritatea Portului Dubai, cum se numea atunci DP World, a înființat un Departament de Investiții Internaționale care urmărea dezvoltarea companiei în alte porturi din lume, la solicitarea clienților cu care autoritatea colabora și care își doreau ca echipa DP World să îi urmeze acolo unde își dezvoltau business-urile.

Autoritatea Portului Dubai opera deja din anii ’70 terminale de containere, deci avea o experiență vastă în acest domeniu, încununată de succes deoarece, de la an la an, creșterile de volume înregistrate ca operate erau de două cifre.

O coincidență fericită a făcut ca prima extindere în afara Emiratelor Unite Arabe să fie în Portul Constanța, România. În acel an, Ministerul Transporturilor român a lansat licitația pentru concesionarea și operarea unui terminal de containere în partea de sud a Portului Constanța, la care s-a înscris, alături de alți potențiali operatori, și Autoritatea Portului Dubai, după o analiză de piață riguroasă și cu un portofoliu puternic de clienți care erau interesați de a utiliza infrastructura de la Marea Neagră, iar DP World să faciliteze acest comerț.

“DP World a câștigat licitația deoarece a elaborat un plan destul de agresiv de dezvoltare. Unul dintre criteriile foarte importante pe care le setase Ministerul Transporturilor a fost atragerea de volume noi și creșterea utilizării terminalului”, își amintește Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România, unul dintre primii angajați ai companiei.

Activitatea propriu-zisă a început în 18 martie 2004. Erau o mână de colegi, iar terminalul era gol. Primele activități, încă din ziua întâia, au fost de a elabora designul de procese, procedurile de lucru și de a stabili modul de lucru. De la un terminal fără niciun container și cu prima navă operată în 9 aprilie 2004, în mai puțin de 3 ani, echipa DP World în România a ajuns să atingă un obiectiv din contractul cu Ministerul Transporturilor care le-a depășit și propriile targeturi stabilite: utilizare de 100% a terminalului și creșterea substanțială a volumelor.

 

Terminalul cu o creștere peste așteptări

Însă echipa DP World a obținut cea mai bună performanță în 2008, terminalul DP World din Portul Constanța fiind desemnat terminalul cu cea mai semnificativă creștere.

“În 2004 aveam zero volume, în noiembrie 2007 am atins primul milion de TEU-uri și în 2008 am stabilit recordul de volum – aproape 1,2 milioane de TEU-uri. A fost peste așteptări”, povestește Cosmin Cârstea.

Ca o comparație, până să înceapă operațiunile DP World, în Portul Constanța se manipulau undeva în jurul a 250.000 de TEU-uri anual.

Performanța nu a trecut neobservată nici de către oficiali de rang prezidențial, nici de mass-media globală.

Atingerea acestui record este legată indisolubil de demararea unui program investițional gradual, gândit încă din 2005, când managementul DP World din Portul Constanța și-a dat seama, după volumele operate, că terminalul va ajunge la capacitatea maximă într-o perioadă relativ scurtă. Conform acestui program investițional, până în anul 2007 a fost extinsă platforma betonată de operare cu aproape 10 hectare, iar în următorii doi ani au fost adăugate alte 14 hectare.

În 2007 au fost suplimentate echipamentele închiriate cu încă două macarale de cheu și încă cinci macarale portal.

La acel moment, aproape 80% din volumele pe care DP World le opera erau volume de tranzit pentru celelalte porturi din Marea Neagră, terminalul de containere din Portul Constanța devenind cel mai mare terminal maritim și funcționând ca un hub maritim pentru regiunea Mării Negre.

 

Rezistența la criză prin optimizare și servicii upgradate

Din păcate, 2008 a fost anul în care criza globală, generată de prăbușirea piețelor de real estate și bancare din Statele Unite ale Americii, a lovit puternic economiile lumii. Comerțul internațional de mărfuri a fost, de asemenea, afectat, iar, ca o consecință, volumele tranzitate prin Portul Constanța au început să scadă. Managementul DP World s-a concentrat însă, în acea perioadă, pe optimizarea fluxurilor de mărfuri, pe creșterea productivității și pe dezvoltarea paletei de servicii în acord cu solicitările clienților companiei.

“2009 ne-a găsit într-un moment în care noi extinsesem terminalul, dar volumele erau în scădere. Ne-am axat foarte mult pe productivitate, optimizare, îmbunătățirea relației cu clienții și, astfel, volumele s-au stabilizat în jur de  500.000 de TEU-uri”, subliniază CEO-ul DP World în România.

Însă investițiile au continuat, iar până în 2019, anul în care DP World a prelungit contractul de concesiune cu statul român cu 30 de ani, acestea au atins nivelul de 100 de milioane de dolari, din care peste 60 de milioane în infrastructură, iar diferența în echipamente.

Semnarea noului contract a deblocat un nou program investițional, care până la final de 2025 va ajunge la peste 200 de milioane de dolari investite în total.

“Investițiile noastre aduc valoare foarte mare portului pentru că față de amprenta terminalului pe care noi l-am concesionat în 2004, va fi de patru ori mai mare, de la 20 de hectare la 80 de hectare la finalul acestui an, când întreg terminalul va fi finalizat la standarde europene și operațional 100%”, subliniază Cosmin Cârstea.

De asemenea, până în 2025 va fi dezvoltat un nou terminal multimodal care va asigura un mediu fiscal liber datorită zonei libere de taxe portuare. Terminalul este amplasat ideal pentru centrul de distribuție a importurilor și hub-ul de export. Astfel, are acces direct la Autostrada A2 spre București și conexiuni directe cu infrastructura feroviară națională electrificată. În același timp, ca alte avantaje, mai menționăm că terminalul este situat la 35 km de Aeroportul Mihail Kogălniceanu, la 40 km până la granița cu Bulgaria și 150 km până la portul Varna.

Extinderea și modernizarea terminalului conform cerințelor actuale a adus și creșterea constantă a volumelor, astăzi DP World operând anual în jur de 700.000 de TEU-uri în Portul Constanța, care sunt destinate 80% pieței românești și celei europene. Aceasta este o altă schimbare față de perioada de început a operării terminalului de la Marea Neagră, influențată de aderarea României la Uniunea Europeană.

“Noi suntem, de fapt, o poartă de intrare a mărfurilor în România și în Europa, 80% dintre mărfurile care sunt manipulate de noi sunt destinate României. Câteva procente sunt destinate și centrului Europei și țărilor din jurul nostru. În contextul actual, în jur de 20% din marfă este destinată Ucrainei. Structura total schimbată dovedește că investițiile pe care noi le-am făcut au adus valoare directă economiei României și economiei Uniunii Europene”, punctează reprezentantul DP World.

Noi investiții, noi proiecte

Un port, ca să fie eficient, are nevoie de piețe în spate, are nevoie de un hinterland dezvoltat economic. Dacă ne limităm, spre exemplu, doar la Constanța, nici 1% dintre containerele care trec prin terminal nu rămân aici, ci sunt tranzitate mai departe spre restul Europei.

Acest context explică noile proiecte pe care DP World în România le-a dezvoltat – cele două terminale intermodale regionale din Dornești, din apropierea graniței de nord a României cu Ucraina, și din Aiud, jud. Alba, din Centrul Transilvaniei și al țării noastre, ambele reprezentând hinterlandul Portului Constanța.

Aceste terminale regionale, care deservesc un areal între 50-100 km în jurul lor, acționează asemenea unor centre de greutate care atrag acolo mărfurile sau le distribuie într-un mod mult mai eficient, mai predictibil și mai verde, via Portul Constanța, prin utilizarea transportului feroviar.

Cele două proiecte reprezintă investiții directe și sunt realizate din profitul reinvestit, obținut prin operarea terminalului DP World din Portul Constanța, o altă dovadă a încrederii managementului companiei mamă în echipa din România și în inițiativele sale.

Terminalul din Dornești deservește fluxurile specifice care trec granița, din și înspre Ucraina, iar cel din Aiud – Transilvania și necesarul de fluxuri, de importuri și de exporturi prin containere din arealul respectiv.

Ca investiții ulterioare, echipa DP World își dorește să se extindă în alte zone cheie pentru a eficientiza lanțul de aprovizionare și de a continua această politică de dezvoltare regională, inclusiv pe orizontală, preferând să lucreze cu furnizori din România, sau să sprijine creșterea pieței locale prin serviciile oferite unor clienți autohtoni.

“Ne dorim să investim în continuare, însă în acord cu solicitările clienților noștri, pe de o parte, și să aibă un sens pentru economia României, pe de altă parte. Încercăm să creăm o rețea de terminale multimodale prin care să oferim o multitudine de servicii de logistică pentru importatorii și exportatorii din arealul geografic respectiv. Studiem oportunități în vestul, estul și sudul țării, dar și pe Dunăre. În ultimele șase luni, am primit mai multe propuneri de dezvoltare a altor terminale multimodale, dar nu ne-am hotărât încă”, spune Cosmin Cârstea.

Totodată, echipa are în proiect deschiderea unui centru de excelență pentru servicii în zona Balcanilor, care să faciliteze comerțul și pentru țările din jurul României.

De asemenea, alte direcții de dezvoltare pe care echipa DP World le vizează este de a sprijini companiile care sunt în creștere și care nu-și permit departamente proprii de logistică sau de transport, respectiv de a introduce un serviciu de transport comercial aerian.

 

Un viitor sustenabil

În derularea programului investițional, echipa DP World în România este preocupată de respectarea standardelor de mediu și de o dezvoltare sustenabilă.

“Suntem un facilitator al comerțului global care își propune să reducă amprenta de carbon și să crească gradul de digitalizare împreună cu ecosistemul din jurul nostru, inclusiv când vorbim de investițiile pe care noi le avem planificate și aprobate. Avem un plan de retehnologizare a soluției de manipulare a containerelor din terminal. În terminal folosim echipamente care nu sunt eficiente din perspectivă energetică și ne-am propus schimbarea tehnologiei. Această investiție înseamnă nu doar schimbarea echipamentelor, dar și modificări în infrastructură. Țintim să atingem astfel neutralitatea climatică până în 2030. Suntem la faza de documentare și planificare, sperăm noi ca faza de implementare să înceapă în 2025-2026”, explică managerul general al DP World.

Odată cu era tehnologică pe care o traversăm și complet diferit față de 2004, DP World gestionează un ecosistem digital în care clienții, autoritățile, furnizorii interacționează cu echipa companiei într-un mod în care le reduce timpul, le reduce cantitatea de hârtie imprimată și le eficientizează modul de lucru și procesele.

În acest sens, au fost dezvoltate soluții IT in-house, adaptate specificului pieței românești, și în echipă activează persoane dedicate și cu responsabilități în zona de transformare digitală, calitatea operării și eficientizarea operării.

 

Our world, our future

Este mesajul prin care DP World își promovează strategia de sustenabilitate care urmărește diminuarea impactului activităților companiei asupra mediului.

“Fiecare dintre acțiunile noastre influențează în mod direct comunitățile, mediul, relațiile umane sau procesele de lucru. În fiecare zi parcurgem un drum presărat cu oportunități de a face lucrurile mai responsabil. Dacă la nivel personal vorbim despre acțiuni specifice, la nivel organizațional toți acești pași au în spate un întreg sistem de activități a căror amploare se manifestă constant și converge în sustenabilitate”, menționează Cosmin Cârstea.

Grija față de mediu începe cu gestionarea eficientă a consumului și a resurselor. Astfel, au fost înlocuite echipamentele vechi cu unele mai eficiente, cu un consum mai mic, au fost instalate dispozitive bazate pe senzori pentru a optimiza consumul.

În ceea ce privește consumul zilnic de plastic de unică folosință, de 4 ani, recipientele de plastic utilizate de către șoferi au fost schimbate cu termosuri reutilizabile. De asemenea, pentru a elimina deșeurile din circuit, cantina a fost transformată într-un adevărat restaurant, cu farfurii ceramice reutilizabile și servire impecabilă în sala de mese.

Totodată, DP World și-a stabilit, ca obiectiv, de a reduce emisiile absolute de CO2 cu 28% până în 2030, comparativ cu 2019.

Pentru reducerea amprentei de carbon, acțiunile întreprinse nu sunt puține: reînnoirea flotei de camioane (cantitatea de emisii de CO2 fiind redusă, astfel, cu 24% față de vechea flotă), înlocuirea autoturismelor cu motoare diesel folosite pentru deplasarea personalului în interiorul terminalului cu autoturisme electrice (cantitatea de emisii de CO2 a fost redusă cu 82% în comparație cu autoturismele cu motoare diesel), modernizarea a nouă macarale RTG (Rubber Tired Gantry) prin înlocuirea vechilor generatoare diesel cu un tip de generator de ultimă generație, care consumă mult mai puțină motorină (reducere cu 6% a emisiilor absolute de CO2 în comparație cu vechile generatoare), plantarea a 470 de copaci în incinta terminalului, folosirea, în principal, de barje pentru transferul containerelor de la Balta Mare a Brăilei (80%), în detrimentul transportului rutier (reducere cu 55% a emisiilor de carbon, comparativ cu transportul acestora cu camioane).

În perioada următoare, echipa DP World se va concentra pe o serie întreagă de acțiuni prin care și-a propus să crească gradul de sustenabilitate: utilizarea de combustibil biodiesel (HVO) în locul celui utilizat în prezent (motorină), reducerea consumului de apă cu 1% prin achiziționarea de echipamente care au un consum redus de apă, prin modernizarea vestiarelor și a grupurilor sanitare cu senzori automați de oprire a apei, instalarea de panouri fotovoltaice în 2024 pentru a genera 100% energie electrică verde cu care vor fi alimentate clădirile din interiorul terminalului, creșterea cu 2% a procentului de energie electrică din surse regenerabile, față de anul 2022, creșterea cantității de deșeuri recuperate cu 4% față de 2021 și implementarea unor procese de călcare la rece pentru navele staționate în port (conectarea acestora la rețeaua electrică pentru a economisi combustibil și a reduce amprenta de carbon).

Managementul și echipa DP World s-au implicat și într-o serie de acțiuni de responsabilitate socială, participând la activitățile de ecologizare a plajei Tuzla (în zona Eforie Nord), a plajei din Eforie Sud și a Văii Arieșului, județul Alba, sau susținând Aiud Green Run, un eveniment sportiv, care promovează un stil de viață sănătos în același timp, organizat împreună cu Primăria Municipiului Aiud.

Acțiunile din România sunt doar o parte a unei inițiative în curs de desfășurare, realizată de DP World la nivel global.

“Angajamentele noastre în materie de sustenabilitate și protecție a mediului fac parte dintr-o strategie globală și coerentă, al cărei obiectiv nu este doar reducerea amprentei noastre de carbon, ci și obținerea unui impact benefic asupra planetei și a comunităților locale. În acest sens, folosim indici ESG recunoscuți la nivel mondial, precum și principiile Pactului Global al ONU pentru oceane durabile, fiind prima organizație care a aderat la nivel regional la aceste principii”, subliniază Cosmin Cârstea.

 

Echipa, inima DP World în România

Toate aceste performanțe reușite de-a lungul celor 20 de ani, de când este operațional terminalul de containere din Portul Constanța, nu s-ar fi atins fără contribuția valoroasă și inovatoare a echipei DP World în România, susținută puternic de managementul companiei mamă, care i-a permis să creeze, să își pună în operă ideile de dezvoltare și inițiativele de investiții.

“Niciunul dintre proiectele noastre de dezvoltare a serviciilor nu a fost amânat, chiar dacă a fost pandemie sau au fost condiții de război în vecinătate. Investitorul a apreciat, a văzut valoarea propunerilor noastre și ne-a sprijinit. Evident că România este foarte aproape de inima DP World, pentru că este prima investiție din afara Orientului Mijlociu, e prima investiție din Europa și este o emblemă pe care investitorul o poartă cu mândrie”, a remarcat Cosmin Cârstea.

În formarea echipei, în care se regăsesc între cei peste 600 de angajați – 83 de oameni cooptați în 2004-2005, a contat, cel mai mult și a făcut diferența, leadership-ul. Cosmin Cârstea și-a amintit de valorile și de principiile pe care le-a impregnat primul director general al DP World în România, americanul Jack Williams. Acesta avea o cultură a deschiderii către angajați și a încurajării lor, a transparenței și o naturalețe în relațiile interumane pe care le-au adoptat și liderii care i-au urmat, astfel încât orice angajat care vine azi în echipa DP World are parte de același tratament Jack Williams.

“Au venit cu un fertilizator propice pământului nostru, astfel încât noi, cei care suntem acum leadership-ul și echipa terminalului ne gândim cu mândrie și cu mare satisfacție că ne-a fost dat să îi cunoaștem pe oamenii aceștia extraordinar de frumoși”, apreciază CEO-ul DP World în România.

Totodată, pe lângă leadership, cultură, mentalitate, importante în dezvoltarea echipei au fost sprijinul necondiționat al managementului companiei mamă și know-how-ul de procese care a fost furnizat din Dubai, care a ajutat la abordarea metodică, și nu subiectivă, a fluxului de procese.

Echipa a fost dezvoltată cu foarte multă răbdare și atenție, iar accentul la recrutare a fost pus pe caracterul omului, pe valori, pe compatibilitatea și pe chimia echipei, nu neapărat pe experiență.

„Noi am creat un mediu sigur, cu o cultură în care ne sprijinim, o cultură care să ne încurajeze, să ne simțim bine, să creăm, să avem relații win-win, să dăm soluții care să ajute clienții, investitorul, statul român și pe noi. Și să fim fericiți”, creionează interlocutorul nostru ambientul intern.

 

Impact semnificativ

Prezența DP World în România a generat, în primul rând, triplarea traficului de containere în doar câțiva ani de zile, ceea a însemnat taxe și impozite substanțiale în bugetul statului român și în cel al autorităților portuare și administrative, beneficii financiare pentru companiile partenere, clienți entități străine și furnizori.

Însă, DP World în România a fost, de-a lungul celor două decenii, un simbol al stabilității, al încrederii și al standardelor de operare.

“Stabilitatea e o rezultantă a faptului că performăm, investim, avem standarde internaționale pe care le urmăm, pentru că clienții noștri sunt globali, noi le operăm navele la fel cum le operăm în toate porturile lumii. În contractele noastre avem criterii de performanță, clauze de performanță, productivitate ș.a.”, consideră Cosmin Cârstea.

DP World în România a însemnat și un cap de pod pentru compania mamă, ca prim experiment în afara zonei de confort de operare și nu orice fel de experiment, ci unul reușit. Astfel, DP World în România a reprezentat o pepinieră de know-how și de resursă umană pentru proiecte ulterioare.

“Terminalul din Constanța, fiind prima investiție dincolo de Orientul Mijlociu și prima investiție din Europa, a fost folosit ca o punte, ca un centru de excelență. Echipe de la noi au plecat în orice alt terminal care a fost deschis ulterior și care avea același mod de operare ca al nostru și au ajutat la start-up. Am sprijinit deschiderea a 10-15 terminale, în Europa, America de Sud, Africa și Orientul Mijlociu. Mai mult decât atât sunt mulți colegi români care au plecat din Constanța și care lucrează în alte business unit-uri din DP World, unii dintre ei sunt chiar directori generali ale altor terminale”, arată CEO-ul DP World în România.

Totodată, prin activitatea sa care s-a bazat pe principii solide și pe verticalitate, echipa DP World în România a impus un standard înalt în ceea ce înseamnă customer service, fiind foarte importantă experiența partenerului companiei, indiferent de tipul de interacțiune, cât și sprijinul necondiționat în dezvoltarea acestora, în atingerea unor standarde de conformitate, ecologie etc.

În concluzie, probabil că nu vă surprinde că faima DP World s-a răspândit în zonă, purtată de către clienții mulțumiți de excelentele servicii oferite.

Iar, cu siguranță, istoria și nici viitorul nu se opresc aici, pentru că leadership-ul DP World în România potențează echipa spre a iniția, a crea, a inova.

 

Despre DP World

DP World există pentru a face ca fluxul comercial mondial să fie mai bun, schimbând ceea ce este posibil pentru clienții și comunitățile pe care le deservește la nivel global.

Cu o echipă dedicată, diversă și profesionistă, formată din peste 108.100 de angajați de 161 de naționalități, în 84 de țări și 471 de locații de pe șase continente, DP World împinge comerțul tot mai departe și mai repede spre un lanț de aprovizionare fără cusur, potrivit pentru viitor.

“Transformăm și integrăm rapid activitățile noastre – Porturi și terminale, Servicii maritime, Logistică și Tehnologie – și ne unim infrastructura globală cu expertiza locală pentru a crea soluții mai puternice și mai eficiente pentru lanțul de aprovizionare de la un capăt la altul, care pot schimba modul în care lumea face comerț.

Mai mult, modelăm viitorul prin investiții în inovație. De la sisteme de livrare inteligente la stivuirea automată în cadrul depozitelor, suntem în vârful tehnologiei disruptive, împingând sectorul către modalități mai bune de a face comerț, minimizând întreruperile de la fabrică până la ușa clientului”, reținem din prezentarea DP World.

 

Timeline DP World în România

2003 – DP World câștigă licitația pentru concesionarea și operarea terminalului din Portul Constanța Sud

2004 prima navă operată
2007 achiziția și instalarea echipamentelor; dezvoltarea terminalului

2008 cel mai mare volum operat

2019 prelungirea contractului de concesiune a terminalului pentru încă 30 de ani

2020 diversificarea operațiunilor, demararea investițiilor; crearea noii entități – DP World Logistics România

2024 deschiderea terminalului RO-RO, deschiderea terminalului de project cargo, demararea lucrărilor la încă 12 hectare de platformă destinată activităților logistice în Portul Constanța, deschiderea terminalului multimodal din Aiud.

 

Terminale multimodale regionale

DORNEȘTI

Prezentare generală:

Spațiu de depozitare: 26.000 mp

Acces direct la 800 m de căi ferate ucrainene și europene

Depozitare statică de aproximativ 2.500 TEU

Prezentare generală a serviciilor:

Manipularea containerelor

Deconsolidarea/consolidarea de mărfuri din/în containere și umplerea containerelor

Expediere de mărfuri și vămuire

Max. 36 ore Constanța-Dornești / Dornești-Constanța (feroviar)

 

AIUD

Prezentare generală:

Spațiu de depozitare: 82.152 mp

Legătură feroviară: 2,8 km

Manevre feroviare interne: 2,5 km

Prezentare generală a serviciilor:

Manipularea containerelor

Deconsolidarea/consolidarea de mărfuri din/în containere și umplerea containerelor

Expediere de mărfuri și vămuire

Serviciu de transport feroviar de noapte Constanța – Aiud

 

Noul serviciu RO-RO & terminalul de Project Cargo

Prezentare generală:

Spațiu de depozitare: 70.000 mp

Dane dedicate la adâncimea de 16 m

Scaner cu raze X de trecere

 

Prezentare generală a serviciului RO-RO

400 m de acostare dedicată și design pentru eficiență sporită

Capacitate de depozitare a semiremorcilor de 400 de unități

Echipament de manipulare specializat

 

Prezentare generală a terminalului Project Cargo

400 m de dană dedicată

Spațiu amplu de depozitare care suportă presiuni de până la 22 tone/mp

Echipament de manipulare specializat

 

CIFRE DP World în România

Portofoliul DP World include foarte multe tipuri de servicii. La terminal, sunt prestate servicii de manipulare, de depozitare marfă, de împachetare, de distribuție a mărfii, de comisionariat vamal. Compania asigură, totodată, servicii de transport – maritim, fluvial, feroviar.

81 ha zona terminalului

2 km lungime de chei la o adâncime de peste 16 m

3 linii de manevră feroviară de 660 m fiecare

5 Macarale de chei

15 macarale portal

60 alte echipamente

500 de nave maritime/an

100 de barje/an

1.500 de trenuri/an &

150.000 de camioane/an

 

Ligia VORO

Cover story-ul ediției tipărite cu nr. 128 a revistei Transilvania Business (11 aprilie – 8 mai 2024)

 

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Robotics Club Oradea - locul al II-lea la Olimpiada de Robotică din Grecia

Articolul următor
Din 29 aprilie 2024, Banca Națională a României (BNR) a lansat în circuitul numismatic o monedă din argint și o monedă din tombac cuprat cu tema 20 de ani de la aderarea României la NATO.

Monede cu 20 de ani de NATO în România, vândute în Cluj și Timiș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Conferințele Dilema la Oradea

Seria va conține patru conferințe, o conferință-spectacol și dialoguri publice. Joi seara, de la ora 19.00, la Sinagoga…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share