Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Răzvan Pîrjol vrea să facă din Băile Felix o stațiune pentru toate lunile anului

  • Felixul ar putea deveni Mamaia de Oradea;

  • Stațiune balneară pentru toate cele 12 luni ale anului;

  • Afilierea la un lanț hotelier internațional cu profil balnear;

  • Introducerea posibilității achiziționării biletelor online la Ștrandurile Venus, Apollo și Felix;

  • Proiectarea unei zone de glamping în incinta Ștrandului Venus;

  • Dezvoltarea conceptului de turism de prevenție și relaxare, health & harmony.

 

SC Turism Felix are, începând cu 1 mai 2024, un nou director general. Este vorba de Răzvan Pîrjol, care îi urmează în funcție lui Florian Serac, director general al SC Turism Felix, începând din 2005. Răzvan Pîrjol a prezentat, în exclusivitate, pentru portalul www.transilvaniabusiness.ro viziunea sa pentru dezvoltarea SC Turism Felix.

 

Transilvania Business: Cum v-ați acomodat cu Băile Felix în general și cu SC Turism Felix, în particular?

Răzvan Pîrjol: Relația mea cu Turism Felix a început în urmă cu câțiva ani dintr-o poziție de consultant. Oportunitatea de a postula pentru această poziție mi s-a părut absolut remarcabilă. Aveam niște informații, dar nu puteam să conștientizez anvergura acestei societăți. M-am bucurat că am avut la dispoziție o perioadă de tranziție comună cu predecesorul meu, pentru că, în ziua de astăzi este destul de rar să ai câteva luni la dispoziție în care să încerci să înțelegi ce se întâmplă. Acomodarea este pe un trend pozitiv. Am avut șansa să fiu primit cu receptivitate și cu înțelegere, ceea ce m-a ajutat.

 

Transilvania Business: Cum ați colaborat cu domnul Florian Serac?

Răzvan Pîrjol: Trebuie să-i acordăm Cezarului ce-i al Cezarului. Domnul Florian Serac a ținut această societate bine în mână timp de 20 de ani. Cred că acționarul majoritar este astăzi aici cu dorința de investiție și dezvoltare tocmai pentru că s-au întâmplat niște lucruri bune în trecut. Este greu, în câteva luni, să înțelegi, să preiei experiența aproape de 20 de ani a domnului Florian Serac. Ne cunoșteam un pic dinainte. A fost o colaborare absolut pozitivă.

 

Transilvania Business: Când erați secretar de stat la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului Antreprenorial – Direcția Turism vorbeați despre stațiuni de tip pilot, care să poată fi replicate ulterior, pentru o accesabilitate mai bună a fondurilor europene pentru turismul balnear. Cum vedeți acum această posibilitate de pe partea cealaltă a baricadei, din domeniul privat?

Răzvan Pîrjol: Urmărind presa din ultimele zile, se pare că Felixul este destinația numărul 1 din România. Ne bucură acest lucru. Gândul inițial a fost că Felixul trebuie să fie stațiunea far din România și din cadrul societăților pe care le administrează fostul SIF Transilvania, Transilvania Investements astăzi. Am crezut, de foarte multă vreme, că turismul balnear trebuie să fie un turism de 12 luni. Tendința mea era că trebuie să vii într-o astfel de stațiune balneară în perioadele de primăvară, toamnă, iarnă. Aici văd că există o tendință, probabil, și legată de vacanțe. Cred foarte mult în extindere acestui sezon și Felixul să devină o stațiune atractivă pentru toate cele 12 luni ale anului. Partea de fonduri o urmăresc și acum. Sper să se deschidă diverse pol-uri. Ne gândim și la partea energetică, tot ce ar putea Turism Felix cu anvergura ei să acceseze. Turism Felix este o societate mare și multe programe de finanțare se adresează IMM-urilor, dar este una dintre preocupările pe care n-am dori să o ratăm. Anvergura este mare: șapte hoteluri, din care două în conservare și cu o participare majoritară la Lotus Therm.

Noul CEO al SC Turism Felix crede că Băile Felix poate deveni o stațiune care să atragă tot anul Foto: DAN BIRTA

Transilvania Business: Cum ar putea Turism Felix să atragă turiști pe tot parcursul anului? La ce proiecte vă gândiți în acest sens?

Răzvan Pîrjol: Am discutat și cu colegii mei din Organizația Patronală din Turismul Balnear și am ajuns la concluzia că o destinație devine atractivă prin activități și prin puncte de atracție. Cu siguranță, Felixul are acest punct de atracție care este apa termală. Cred că avem baze de tratament, wellness și spa cu hotel, și nu avem hoteluri cu baze. În sensul că hotelurile sunt un suport pentru oaspeții noștri, dar scopul venirii lor este apa. Apa este esențială, este terapeutică, este și partea de relaxare, dar cred că nu mai este suficient. Este important să avem și alte activități care să atragă turiștii. Fie puncte de atracție din regiune, fie alte activități, festivaluri. Eu mi-aș dori să văd Felixul un pic mai viu. În perioada aceasta de patru luni de când sunt aici, desigur a fost și o perioadă de început de an, cu vreme urâtă, cu natura în adormire, odată cu stingerea luminilor se închidea stațiunea.  Cred că aici ar trebui, toți oamenii activi din zona ospitalității din stațiune, împreună cu Primăria Sânmartin, să ne gândim la niște activități comune de promovare. Asta ar însemna să participăm la târguri de turism împreună, cu Primăria Sânmartin și Visit Oradea. Putem să facem ceva mult mai bine și mai frumos împreună, decât să fim separați. Noi avem baze de tratament foarte bune și foarte bine puse la punct, dar ne lipsește un pic zona de spa, de wellness. Vreau să ne axăm mai mult pe partea de prevenție și relaxare, pe partea de health & harmony. Mă gândesc să oferim astfel de servicii cuplurilor și familiilor. M-aș bucura ca Felixul să devină un fel de Mamaia de Oradea. Unde să se regăsească partea de tineret, partea de distracție, dar și partea curativă sau pur și simplu de relaxare.

 

Transilvania Business: Domeniul HoReCa se confruntă cu o criză a forței de muncă de mai mulți ani. Cum veți încerca să rezolvați această problemă la nivelul SC Turism Felix?

Răzvan Pîrjol: 2019 a fost cel mai bun an al hotelăriei românești dintotdeauna, atât ca preț mediu cât și ca grad de ocupare. La vremea respectivă, lumea se plângea că deși existau clienți, nu prea exista personal. Mediul de afaceri milita pentru extinderea contingentului de muncitori din străinătate. Din nefericire a venit pandemia și lucrurile s-au oprit abrupt. Oamenii aceștia nu s-au mai întors, după pandemie. Și-au căutat alte ocupații. Există o particularitate la Felix, care mi se pare pur și simplu fascinantă. Avem circa 720 de angajați. Pe de o parte, impactul social și comunitar este major. Avem persoane care lucrează de peste 20 de ani în societate, unii fiind la a doua, a treia generație. M-a fascinat faptul că avem persoane de vârstă matură, cu școală veche, care se ridică în picioare, sunt îngrijiți, zâmbesc, vorbesc respectuos. E acea hotelărie de cândva. În ziua de azi, lucrurile s-au cam schimbat, nu mai este ușor să găsești calitatea asta. Eu mă gândesc cum aș putea să asigur continuitatea și calitatea serviciilor din punctul acesta de vedere. Pe de altă parte, vor trebui găsite niște soluții. Tendințele de azi sunt spre digitalizare cât mai mult. Eu spun că noi vindem emoții și senzații; ori, pe măsură ce ne îndreptăm spre digitalizare, dispar emoțiile. Astăzi, noi de bucurăm de ceea ce avem. Calitatea profesională a angajaților din hotelurile și bazele noastre de tratament este remarcabilă. Primul meu gând este să ne salvăm, să ne menținem oamenii. Și să ne eficientizăm munca. Nu avem asiatici.

 

Transilvania Business: Ce se întâmplă cu cele două hoteluri, care aparțin SC Turism Felix, aflate în conservare?

Răzvan Pîrjol: Mi-au sărit în ochi încă de la prima mea vizită la Băile Felix. Știu că sunt o pată de culoare negativă, dar nici nu se pune problema să le vindem. Având în vedere că de anul viitor impozitul pe clădirile nefolosite va crește cu 500%, va trebui să facem ceva cu ele. Ne gândim la o soluție.

 Hotel Internațional ar putea fi afiliat la un lanț internațional

Transilvania Business: Aveți în vedere afilierea vreunui hotel din portofoliul SC Turism Felix la vreun lanț hotelier internațional renumit?

Răzvan Pîrjol: În prezent facem un studiu de oportunitate, care se va finaliza până la începutul verii, dacă merită să ne afiliem. Gândirea este pentru Internațional, probabil, în prima fază. Și poate Termalul. Ideea este de afiliere la un lanț internațional pe specificitate balneară, dar nu neapărat. Cu siguranță că afilierea poate aduce un factor suplimentar de încredere pentru piața internațională. Managementul va rămâne absolut la noi. Va fi practic o afiliere la o centrală de marketing și la niște standarde proprii acelui lanț, care, dacă se va întâmpla, va implica din nou niște investiții.

 

Transilvania Business: Înainte de 1989, SC Turism Felix era o atracție pentru turismul extern, atracție care s-a diminuat în ultima perioadă. Ce măsuri veți lua pentru a crește atractivitatea SC Turism Felix pentru această categorie de turiști?

Răzvan Pîrjol: Circulă pe aici o poveste, nu știu cât este de adevărată. Dacă ne uităm din profil la Hotelul Termal, vedem un D de la Deutschland. Mi s-a spus că acela era hotelul pentru RFG. Nutresc și eu speranța, ca și oficialitățile din Oradea, că prin facilitarea căilor de acces, dacă se deschide această legătură Oradea – Varșovia, care este un nod de acces și pentru țările nordice și pentru țările occidentale, va crește turismul extern. Felixul nu a avut o promovare activă, suficient de agresivă, în ultima perioadă. Cred că Turism Felix a fost un bun gestionar, dar îi lipsește partea de a ieși un pic în față. Azi nu se mai poate fără promovare, fără publicitate. Și Mercedes își face publicitate. Încercăm să punem pe picioare atât organizarea, cât și activitatea de marketing și vânzări. Dacă ar fi și Someșul, și Unirea, am avea undeva la 1.330 de camere. Fără ele suntem undeva până în 1.000. Avem atâta spațiu și varietate de produs încât putem să acoperim un eventai larg de clientelă.

Compania brașoveană de investiții Transilvania Investments a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu un profit net cu 176% mai mare decât cel înregistrat în trimestrul III al anului 2022. 
Biletele de intrarea la ștrandurile Venus, Apollo și Felix se vor putea achiziționa și online | Foto: Dan Birta

Bilete online la ștranduri

Transilvania Business: Ce ne puteți spune despre Ștrandul Venus din Băile 1 Mai și Ștrandurile Apollo și Felix din Băile Felix?

Răzvan Pîrjol: Ștrandul Venus o să iasă bine. Este piscina olimpică în spate, am semănat iarbă, vom pune niște baldachine. În faza a doua a proiectului, unde am fost consultanți, noi am sugerat o zonă acoperită, care să prelungească activitatea ștrandului și pentru perioada rece. Pentru faza a treia, noi am gândit o structură receptivă, nu neapărat hotel, ca să nu facem concurență structurilor noastre. Ar putea fi o structură de glamping. Pentru a reduce timpul de așteptare la intrarea în ștranduri și pentru o fluidizare mai bună, ne gândim să introducem și vânzarea de bilete online și accesul cu brățară, la fel ca la Aquaparkul Nymphaea, din Oradea. Mi-ar plăcea să avem un astfel de sistem integrat și pentru turiștii din hotelurile noastre.

 

Transilvania Business: În centrul stațiunii exista un bazar care a fost demolat. Va mai construi SC Turism Felix un astfel de bazar pe locul celui vechi sau în altă locație?

Răzvan Pîrjol: Cunosc povestea bazarului, dar nu l-am prins în activitate. Proiectul noului bazar este definitivat. Va fi redesenat sub o altă formă. Vor fi jumătate din spațiile inițiale, dar duble, realizate după un design modern.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aproape 49 de milioane de euro pentru modernizarea a 5 drumuri din Arad

Articolul următor
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).

“Bursa digitală” a Clujului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Magic Maker Media House (MMMH), casa de producție a grupului Untold Universe va produce în această vară o comedie originală și foarte actuală, intitulată “Mentorii”.
Citeste mai mult

Primul film produs de Untold Universe

Comedia “Mentorii” îl va avea în rolul principal pe Cătălin Bordea și va ajunge în cinematografe în prima…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share