Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie verde din România, a publicat astăzi la Bursa de Valori București raportul privind rezultatele operaționale ale Grupului pentru primul trimestru al anului 2024.
Conform datelor prezentate în raport, în primele trei luni din acest an producția de energie electrică a înregistrat o scădere moderată de 3% față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a unei hidrologii mai scăzută decât în anul 2023 .
De asemenea, veniturile Grupului au înregistrat o reducere de 22% comparativ cu primul trimestru al anului 2023, în linie cu previziunile bugetare, în mare parte din cauza presiunilor asupra prețurilor de vânzare a energiei electrice atât pe piața locală, cât și pe cea europeană interconectată, ca urmare a unui sezon de iarnă moderat la nivelul întregii regiuni.
În ciuda acestor provocări, marja operațională a Grupului a fost de 59%, în scădere cu 2% față de perioada similară a anului trecut, în timp ce marja netă a scăzut la 52%, cu 1% față de perioada similara a anul anterior. Profitul net al Grupului a înregistrat o scădere de 23%, de la 1.723 milioane RON în primul trimestru al anului 2023 la 1.326 milioane RON în primul trimestru al anului 2024. De asemenea, rezultatul pe acțiune a înregistrat o scădere de 23%, de la 3,84 RON/acțiune la 31 martie 2023 la 2,95 RON/acțiune în primul trimestru al anului 2024.
”Rezultatele pentru primul trimestru al anului 2024 reflectă mediul de piață dificil și presiunile asupra prețurilor la energia electrică. Cu toate acestea, suntem angajați să gestionăm eficient aceste provocări și să ne menținem pe drumul stabilit în cadrul Planului de Administrare – a declarat Károly Borbély, CEO-ul Hidroelectrica, continuând: „În primul trimestru al anului 2024, ne-am concentrat pe identificarea, analiza și documentarea oportunităților de dezvoltare oferite de piață, în paralel cu implementarea unor procese de eficientizare a activității din cadrul Companiei. De asemenea, ne-am concentrat pe menținerea și dezvoltarea portofoliului actual de afaceri al Hidroelectrica și integrare în cadrul Grupului a activelor UCM Reșița, asigurându-ne că ne păstrăm statutul asumat, acela de companie 100% verde.”