Complexul Muzeal Arad cu sprijinul Consiliului Județean Arad, în colaborare cu AR-Rail Club-Arad, organizează cea de-a treia ediție a expoziției interactive ”Călătorie cu trenul la Arad”. Expoziția va fi deschisă publicului la Sala Polivalentă în perioada 31 mai – 2 iunie 2024.
Vernisajul va avea loc vineri, 31 mai, ora 10:00 în prezența organizatorilor, a celor peste 20 de colecționari, membri ai cluburilor din România, Austria și Ungaria: AR-Rail Club-Arad, Clubul Feroviar Crișana Oradea, Clubul Feroviar Republica Ploiești, Clubul Feroviar București, CENAFER – Muzeul CFR, Clubul Improvizat București, BK 1951 Wien – Austria, Baross Gabor Vasutmodellezo es Vasutbarat Klub Veszprem – Ungaria, Kando Kalman Vasutmodellezo Egyesulet Bekescsaba – Ungaria, Hajdu Expressz Vasutmodellezo es Vasutbarat Egyesulet Debrecen – Ungaria, HGD Hobby Center Cluj-Napoca, Amintiri Feroviare SRL Bârlad.
În cadrul expoziției va fi expusă și o parte din fascinanta colecție de machete realizate de Ioan Popoviciu (colecția Maria Popoviciu), care prezintă un fragment de istorie feroviară arădeană.
Program de vizitare:
31 mai: 10:00-18:00
1 iunie: 10:00-19:00
2 iunie: 10:00-18:00
Sâmbătă, 1 iunie, intrarea este liberă pentru copii.
Taxă de intrare (31 mai – 2 iunie 2024):
11 lei – adulți
6 lei – pensionari
2 lei – preșcolari, elevi, studenți
1 leu – grupuri organizate de preșcolari, elevi, studenți, pe bază de protocol semnat între Complexul Muzeal Arad și unitățile de învățământ respective
Circuit interactiv
În cadrul expoziției cei peste 20 de colecționari din România, Ungaria și Austria vor prezenta, într-un circuit interactiv care însumează 350 m linii cale ferată machetele unor clădiri care deserveau transportul feroviar precum depouri și stații de cale ferată.
Zilnic, vizitatorii vor descoperi alt tip de garnituri de tren care vor anima circuitul: de la primele locomotive cu aburi, până la trenurile de mare viteză din zilele noastre, prezentând în mod interactiv dezvoltarea transportului feroviar începând cu anii 1835-1920, perioada căilor ferate de stat când s-au construit marile rețele de cale ferată din întreaga lume, continuând cu modernizarea garniturilor de tren, utilizate pe scară largă în perioada interbelică și a celui de-al Doilea Război Mondial (1920-1950).
Epoca postbelică, din 1950 și până în prezent, este marcată de înlocuirea locomotivelor cu aburi cu motoarele Diesel, urmată de dezvoltarea unei flote moderne de vehicule electrice și a unei noi tehnologii de securitate.