Evoluția de pe șantierul drumului de legătură Tureni (DEx 4) este foarte bună, apreciază Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
“De la ultima mea vizită, în urmă cu două săptămâni, asocierea de constructori români condusă de Dimex 2000 a ajuns de la 30,2 la 36,5% progres fizic. În șantier se lucrează intens la toate categoriile de lucrări specificate în contract: relocare de utilități, montare de elemente la poduri și paje, consolidări, drenuri, rigole și șanțuri, terasamente, platformă de drum, centru de întreținere.
Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 300 de muncitori și peste 160 de utilaje. Sunt optimist că în acest ritm constructorul poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual (februarie 2025). Contractul finanțat prin proiectul tehnic are o valoare de 562 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. După deschiderea circulației, DEx 4 va face legătura între DN1 (Tureni) și A3”, a precizat Pistol.
Două variante de finalizare
“Este primul proiect din “Superligă” al celor de la Dimex și CON-A. Putem spune că antreprenorii înaintează binișor pe șantier. Șoferii aflați în tranzit, dar și localnicii din Turda așteaptă cu nerăbdare acest obiectiv. În următoarele 2-3 luni probabil că vom ști dacă se mențin șanse reale pentru decembrie 2024 sau ne vedem în primăvara lui 2025”, a relatat Asociația Pro Infrastructură.
DEx 4 va face legătura între A3 (zona Turda) și DN 1 (Tureni) și ulterior până la Dej. DX de la A3 spre Dej va dubla DN 1C. Șoferii care se vor deplasa dinspre Alba Iulia spre Cluj-Napoca vor putea ocoli Turda și vor ieși de pe A10 pe A3 și apoi DN 1, la Tureni.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.