Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Două workshop-uri organizate simultan la Cresc Oradea Mare de IMM Club

Antreprenorii bihoreni, dar și corporațiile, au avut ocazia să afle lucruri interesante în cadrul celor două cursuri organizate, joi, 6 iunie 2024, la Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare. Organizatorul celor două evenimente a fost IMM Club, sub titulatura IMMpact MAXIM, în colaborare cu Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare.

Unul dintre cursuri: „Declanșează întreaga putere a prezenței online a afacerii tale – sfaturi practice de SEO și marketing online”, susținut de Iulian Ghișoiu, s-a adresat IMM-urilor și a umplut la maxim sala mare a Incubatorului de Afaceri (circa 80 – 100 de persoane).

Celălalt workshop: „Cum să te adaptezi la un viitor incert – soluții practice și strategii inovative pentru îmbunătățirea proceselor în lanțurile de aprovizionare și logistice în 2024”, a fost susținut de Remus Hîrceagă, de la Era Group, cu o vastă experiență în îmbunătățirea proceselor logistice și de aprovizionare, a adunat în sala mică circa 20 de reprezentanți ai corporațiilor din Oradea.

„IMM Club se străduiește să facă publică fața mai puțin vizibilă a antreprenoriatului românesc și să scoată la lumină varietatea de idei, cunoștințe, experiențe, opinii, perspective și soluții extrem de valoroase, care există în ecosistemul antreprenorial românesc cu scopul declarat de a le pune la dispoziția IMM-urilor”, a declarat Liviu Sav, manager de dezvoltare IMM Club.

Liviu Sav

Acesta a motivat organizarea a celor două workshop-uri simultan prin reducerea efortului organizatoric, cât, mai ales, prin componenta de networking.

„La eveniment au fost reprezentanți ai corporațiilor care foarte rar ajung în contact cu IMM-urile. Prin conceptul acesta îi scoatem din zona de confort, îi aducem împreună, îi lăsăm să interacționeze”, a explicat directorul de dezvoltare al IMM Club.

În deschiderea evenimentului a vorbit Alina Silaghi, directorul general al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO).

„Ce facem noi la Incubatorul de Afaceri? Încercăm să creăm o comunitate. De fiecare data când mă văd cu dumneavoastră, încercăm să vorbim despre aceste parteneriate public-private, în care cred cu tărie. Și cred că ele sunt cea mai bună modalitate de a crea o comunitate puternică și rezilientă, față de tot ce-i bine și tot ce se întâmplă în jurul nostru”, a precizat Alina Silaghi.

 

Dezvoltarea afacerii prin optimizarea SEO

Iulian Ghișoiu, CEO TargetWeb SEO Agency, speakerul workshop-ului adresat IMM-urilor, le-a explicat celor prezenți, cu exemple concrete: ce este SEO, cum se face o cercetare pe cuvinte cheie, cum să facă un audit SEO tehnic la un site, cât de important este conținutul în SEO, cum să folosească ChatGPT și Copilot pentru crearea de conținut, cum să lucreze cu tuluri de SEO și care este legătura între social media, branding și SEO.

Iulian Ghișoiu

De asemenea, cei prezenți la worshop au aflat cum funcționează motoarele de căutare și care sunt cele mai importante funcții ale acestora.

„SEO (Search Engine Optimization) – optimizarea pentru motoarele de căutare – este procesul de îmbunătățire a vizibilității unui site sau a unei pagini web în motoarele de căutare prin rezultatele căutării natural sau neplătite (organice sau algoritmice”, a explicat specialistul.

Cursul susținut de Iulian Ghișoiu, care a durat circa 100 de minute, s-a lăsat la final, în sesiunea de Q & A cu o serie de întrebări din partea audienței.

„M-am simțit foarte bine la Oradea. Audiența mi s-a părut foarte interesată. Am încercat să fac cursul cât mai relevant, cât mai tehnic, cu exemple practice. Dacă nu le spui oamenilor adevărul, lucruri concrete, nu te urmăresc. Sunt mulți care sunt buni la teorie, dar la practică, zero”, a precizat Iulian Ghișoiu.

 

Strategii pentru corporații

Reprezentanții corporațiilor au aflat de la Remus Hîrceagă, de la ERA Group, cu să se adapteze companiile pe care le reprezintă la un viitor incert. Totodată, le-a oferit soluții practice și strategii inovative pentru îmbunătățirea proceselor în lanțurile de aprovizionare și logistice.

Remus Hîrceagă

Potrivit acestuia, sunt foarte multe riscuri în aprovizionarea companiilor la nivel mondial, legate de pandemie, de războiul din Ucraina, de situația geopolitică din Canalul Suez.

„Există soluții la toate aceste probleme, dar soluția actuală este prevenția. Dacă depinzi doar de un furnizor, există riscuri foarte mari. Trebuie găsite alternative. «Să pui oăle în mai multe coșuri», este vorba românească cea mai de actualitate acuma. În momentul în care un furnizor sau serviciu pe care îl cumperi are impact major, dacă se întâmplă ceva, ar trebui să ai cel puțin trei – patru alternative. Altfel, se întâmplă și stai și te uiți”, a explicat Remus Hîrceagă.

Acesta a dat exemple macro: pandemia de covid, care a demonstrat vulnerabilitatea planetei la sănătate, criza energetică, care a demonstrat vulnerabilitatea Europei din punct de vedere energetic, criza semiconductorilor, etc.

„A fost foarte simplu să ne bazăm pe anumite țări din Asia. China are o strategie de 30 – 40 de ani cu metalele prețioase, cum au avut americanii cu petrolul. Și sunt multe alte exemple. Vreau să spun că prevenția în business înseamnă diversitate și alternative. În condițiile în care sunt cele mai multe conflicte după al doilea război mondial. Și multe încă mocnesc”, a subliniat specialistul.

 

Mesaj de la AFB pentru IMM-uri

La Incubatorul de Afaceri a fost prezent și Dan Octavian, președintele Asociației Firmelor Bihorene (AFB), care a ținut să le transmit un mesaj oamenilor de afaceri.

Dan Octavian

„A sosit timpul, și noi suntem cei care dorim să promovăm asta în următoarea perioadă, ca IMM-urile să aibă o voce mult mai puternică. IMM-urile să încerce să solicite măsuri tuturor autorităților, și centrale, dar și locale. Pentru că, de săptămâna viitoare putem discuta direct cu câștigătorii. Să solicite măsuri punctuale pentru IMM-urile din Oradea și județul Bihor, astfel încât să existe o competiție deschisă și o oportunitate egală pentru toți. În acest sens, vom veni cu un program de măsuri, probabil după validarea alegerilor. Vă vom ține informați astfel încât toate aceste măsuri să fie nu doar comunicate cu dumneavoastră ci chiar să aveți un aport. În felul acesta, orice idee să poată fi inclusă și să poată face obiectul unei înțelegeri cu autoritățile. Vă propunem să ne schimbăm puțin atitudinea. Și din a scrie după dictare, atunci când vorbesc autoritățile, să începem să dictăm și să scrie alții”, a conchis Dan Octavian.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
M-am bucurat să vizitez terminalul intermodal de la Decea, din județul Alba. Este o investiție privată, realizată de partenerii noștri emiratezi

Ministrul transporturilor a vizitat “intermodalul” de la Decea

Articolul următor
Evoluția de pe șantierul drumului de legătură Tureni (DEx 4) este foarte bună, apreciază Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Dimex turează motoarele pe conexiunea Autostrada Transilvania – DN 1

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share