Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lipsa resurselor financiare, principala cauză care împiedică românii să pună bani deoparte

Având în vedere contextul economic actual, oamenii au început să pună bani deoparte sau să investească, dar lipsa resurselor financiare rămâne principala piedică pentru mulți dintre ei, arată un sondaj realizat de Reveal Marketing Research, solicitat de XTB România, companie de tranzacționare pe bursele internaționale.

Conform rezultatelor sondajului, 56% dintre respondenți spun că, având în vedere contextul economic dificil, deja au început să pună bani deoparte sau să investească. În paralel, 75% dintre cei care au răspuns că nu au început să pună bani deoparte menționează că nu dispun de suficiente resurse pentru a face acest lucru (3 din 4 respondenți), iar 19% dintre ei precizează că nu este încă momentul pentru acest pas.

Un aspect notabil este că 80% dintre femeile chestionate au declarat că nu au suficienți bani pentru a investi, același motiv fiind invocat și de 80%  dintre persoanele de peste 55 de ani participante la sondaj. În ceea ce privește distribuția pe grupe de vârstă, 75% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 24 și 44 ani afirmă că, de asemenea, nu dispun de fonduri suficiente.

„Contextul economic actual ne forțează pe mulți dintre noi să înțelegem importanța economisirii și a investițiilor pentru siguranța financiară pe termen lung. Cu toate acestea, lipsa resurselor rămâne o provocare majoră pentru mulți. Educația financiară poate fi primul pas important pentru a ajuta oamenii să fie mai pregătiți din acest punct de vedere. Identificarea unui partener care oferă atât sesiuni de educație financiară, cât și instrumentele necesare pentru investiții poate fi un punct de plecare”, declară Irina Cristescu, manager general al XTB România.

Peste un sfert dintre respondenți (36%) consideră că ar putea investi prin intermediul unei platforme care oferă, într-un singur loc, mai multe instrumente financiare, cum ar fi investiții pasive, obligațiuni, ETF-uri, criptomonede etc.

În plus, 11% dintre participanții la studiu sunt interesați de ideea accesării unei astfel de platforme, 7% deja investesc prin această metodă, iar 31% încă nu consideră această opțiune atractivă. Este de remarcat faptul că 15% dintre respondenți au spus că au nevoie de mai multe informații pentru a lua o decizie în acest sens.

Dintre cei care deja utilizează o platformă de investiții, numărul bărbaților este ușor mai mare decât cel al femeilor (8% vs. 7%). Totuși, dintre cei care nu au accesat încă aceste servicii, femeile sunt mai dispuse să încerce, comparativ cu bărbații (37% vs. 36%).

Studiul arată, de asemenea, că jumătate (54%) dintre respondenți știu ce sunt planurile de investiții, cei mai informați fiind cei cu vârste între 18 și 44 de ani. La polul opus, 40% dintre persoanele de peste 56 de ani nu cunosc detalii despre planurile de investiții.

Sondajul, realizat de Reveal Marketing Research în luna mai 2024, a inclus un eșantion de 1.004 respondenți (bărbați și femei, peste 18 ani) din mediul urban și utilizatori ai internetului. 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Piața asigurărilor de locuințe din România, pregătită să acorde despăgubiri rapid în caz de dezastru

Articolul următor
AME deține una dintre cele mai moderne linii de prese extrudatoare de aluminiu din Europa cu ajutorul cărora extrudează profile de aluminiu cu diferite grade de flexibilitate, în funcție de cerințele specifice ale clienților noștri.

Uzina de aluminiu din Satu Mare trece de la elvețieni la chinezi

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share