Continuă lucrările la Inelul Rutier Metropolitan Oradea. Una dintre cele mai grele lucrări de pe ruta inelului a fost realizată cu succes. Este vorba despre ridicarea grinzilor din beton la viaductul de lângă Complexul President. Operațiunea a fost realizată de către Deme Macarale.
„Am folosit cea mai mare macara din țară – Liebherr LR1700-1.0 – pentru ridicarea pentru montaj a grinzilor din beton pentru viaductul din Băile Felix, parte a Inelului Rutier Metropolitan Oradea.
Totul s-a făcut la milimetru – la propriu. Asta deși fiecare grindă măsoară 40 de metri și cântărește 65 de tone. Deloc greu pentru una dintre cele mai mari macarale din flota noastră, capabilă să ridice chiar și de 10 ori mai mult”, au informat reprezentanții companiei.
Circulație întreruptă temporar pe DN76 la ieșirea din Băile Felix.
Vineri, 28 iunie 2024, între orele 9:00 și 15:00, circulația auto pe Drumul Național 76, la ieșirea din Băile Felix către Beiuș, va fi temporar întreruptă pe ambele sensuri din cauza montării grinzilor la viaductul Inelului Rutier Metropolitan. Vor fi montate 5 grinzi pe deschiderea de deasupra drumului, iar în momentul în care fiecare va fi poziționată, traficul auto va fi întrerupt complet timp de aproximativ 15 minute.
Viaductul de la ieșirea din Băile Felix are o lungime totală de 395 de metri, iar până în prezent au fost montate 30 de grinzi din cele 40 câte vor fi în total. Viaductul are 8 deschideri, cu câte 5 grinzi la fiecare deschidere.
Despre Deme Macarale
Deme Macarale este o companie înființată în Oradea în urmă cu 20 de ani, care are ca obiect de activitate alte lucrări speciale de construcții. Compania dispune de cele mai mari macarale din țară, în portofoliul său regăsindu-se lucrări precum instalarea de turbine eoliene, lucrări de instalații și construcții, etc.
În 2023, Deme Macarale a avut o cifră de afaceri de 113,91 milioane de lei, un profit net de circa 20 de milioane de lei și un număr mediu de angajați de 176 de persoane.
Inelul Rutier Metropolitan
Inelul metropolitan are o lungime de 17 km și va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.
Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care se construiește peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. și S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fără TVA.
Lotul 2 este cuprins între km 9+055 – 17+017. Traseul pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu și se termină în Oșorhei. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.
Filmul ridicării grinzilor aici: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7211634145096040451/