Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Arcada „trage” tare pe Lotul 2 reabilitare CF Apața – Cața

viaduct CF în lungime de 1.100 m pe Subsecțiunea 2 Apața – Cața

Arcada Company lucrează într-un ritm susținut la reabilitarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea 2 Apața – Cața. Cursul Oltului a fost deviat pe o lungime de 70 de metri pentru a face loc căii ferate, iar pasajul rutier de la ieșirea din stația Apața va fi dat în circulație în octombrie. Viaductul de 1,1 km Apața – intrare tunel Ormeniș este realizat în proporție de 85% și se așează piatra spartă CFR. „Dacă noi, ca antreprenor, nu am fi luat măsuri, probabil că acum doar viaductul ar fi fost realizat”, subliniază Liviu Trenchea, project manager Arcada, pentru Transilvania Business. GALERIE FOTO

Subsecțiunea 2 Apața – Cața din cadrul proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara a fost adjudecată de Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. – lider asociere, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. Constructorii vor interveni pe o lungime de 28 km, iar valoarea contractului depășește 2,9 miliarde de lei.



Arcada & Alstom au în sarcină cu preponderenţă lucrările de artă: poduri, viaducte şi parte de terasamente şi infrastructură de cale ferată, suprastructură.

Liviu Trenchea, șeful șantierului pe care se realizează lucrările în cadrul subsecțiunii Apața – Cața, a explicat printre altele și provocările pe care le-a întâmpinat până în acest punct.

„A fost o provocare mutarea Oltului. Am executat lucrări de deviere a cursului de apă pe o lungime de aproximativ 70 m, ca să putem construi calea ferată nouă. A fost ridicat un zid de sprijin pe coloane, lung de 340 m”, a declarat projectul managerul Arcada Company.

Deși lucrările care au vizat devierea Oltului pentru a face loc căii ferate au fost finalizate, procedurile de expropriere încă nu au fost încheiate. În atare situație se mai află și alte zone prinse în proiectul de investiție. În ciuda neajunsurilor constructorul a demarat lucrările, și-a asigurat front de lucru, pentru a evita timpii irosiți și efortul logisitic inutil de a disloca resursa umană în teren doar pentru a executa diferite lucrări pe episoade.

„Ne confruntăm cu proiecte incomplete, cu probleme privind exproprierile care nu sunt finalizate. Dacă noi, ca antreprenor, nu am fi luat măsuri, probabil că acum doar viaductul ar fi fost realizat. Viaductul a fost de la început pe zona expropriată, dar au fost probleme legate de ridicările topografice, care n-au prins anumite porţiuni de lucrare, inclusiv Portalul 1 sau devierea Oltului, care nici acum nu e rezolvată, deşi noi am executat lucrarea. S-au făcut eforturi pentru a începe lucrările, dar şi pentru a menţine ritmul susţinut al acestora”, a declarat Liviu Trenchea, project manager Arcada.

Pasajul rutier peste CF, redat traficului în octombrie

Pe pasajul rutier peste CF la ieșirea din stația Apața se lucrează intens. Stadiul lucrărilor este avansat, iar la momentul realizării documentării în șantier lucrătorii așezau și compactau substratul de pământ pe calea de rulare a bretelelor, în timp ce pe pasajul propriu-zis se intervenea la nivelul stratului de beton și se montau bordurile.

„Chiar la ieşirea din staţia Apaţa construim pasajul rutier peste calea ferată. Considerăm că în luna octombrie va fi dat în circulaţie, după care se va face legătura între capetele de cale ferată”, a estimat Liviu Trenchea, Arcada.

„Per total, tronsonul ieşire staţie Apaţa – intrare în tunelul Ormeniş este la 85% grad de realizare. Urmând ca până la finalul anului să dăm în folosinţă o nouă linie pe acest tronson, apoi celelalte 2 de mare viteză şi a doua linie dublă care va asigura circulaţia către Augustin”, a mai arătat project managerul subsecțiunii 2.

Lucrări de consolidare pentru a acomoda viteze de 160 Km/h

Viaductul din capul Y al staţiei Apaţa are 1.1 km pe un fir, cu 36 de deschideri de câte 30 m pe fiecare fir. Pe viaduct se execută lucrări de balastare a liniei CF prin așezarea pietrei sparte. Linia CF va continua prin tunelul Ormeniș la care lucrează Aktor. La ieșire din tunelul Ormeniș, Arcada construiește un al doilea viaduct.

„La ieşirea de pe viaduct se va intra în tunel prin Portalul 1, iar la ieşirea din tunelul Ormeniş vom executa lucrări de consolidare pentru că traseul se modifică atât în plan, cât şi pe verticală, în aşa fel încât să susţină viteza de 160 km/h. Tot în acea zonă realizăm un viaduct peste Olt, care face legătura cu staţia Racoş, şi se află la 80% grad de realizare. În staţia Racoş se lucrează pe o linie, pe una încă se circulă, iar staţia va beneficia de o nouă clădire”, a declarat Liviu Trenchea.

Din staţia Apaţa ies 4 linii, dintre care 2 vor asigura continuitatea căii ferate cu vechea linie, care făcea traseul prin Ormeniş – Augustin – Racoş. Altele 2, de mare viteză, se bifurcă chiar la intrarea pe viaduct şi vor intra în tunel.

În ciuda problemelor generalizate cu resursa umană calificată, reprezentantul Arcada este încrezător că lucrările care cad în sarcina companiei cel mai probabil vor fi încheiate pe parcusul anului viitor.

„Cu problema resursei umane cred că se confruntă toată lumea. Migraţia de forţă de muncă calificată dinspre est spre vest s-a mai temperat. Însă nici noi nu am mai produs muncitori calificaţi şi suntem nevoiţi să importăm. Din nefericire nu ne confruntăm doar cu problema comunicării ci şi cu nivelul slab de pregătire şi calificare al muncitorilor străini. Importăm din India, Sri Lanka, de unde vine majoritatea forţei de muncă străină în România. Aproximativ 10% din muncitorii străini sunt calificaţi, din 40 maxim 6. Arcada are peste 1000 de muncitori, din care 60 – 70 sunt străini. Iar pe acest şantier avem între 100 – 120 de angajaţi”, a explicat Liviu Trenchea, project manager Arcada.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Tomate românești de aur, argint și bronz la Bruxelles

Articolul următor

Night Cross Challenge powered by GLS: 10 ani de alergare nocturnă sărbătoriți cu succes la Sibiu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share