Romanian PR Award, ajunsă la a XXII-a ediție, este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul reunește parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, concurenți valoroși și zeci de tineri aspiranți la o carieră în PR. Importanța competiției a crescut odată cu dezvoltarea industriei locale de PR, iar relevanța ei se măsoară în multitudinea de concurenți aflați an de an la start, în performanțele finaliștilor și în profesionalismul celor care îi arbitrează.
Dacă anul trecut, gala de premiere a stat sub semnul diversității, gala din acest an se va desfășura sub senul valorii. MSL The Practice a fost desemnată „Agenția de PR a Anului” 2023, în 20 noiembrie 2024 vor fi anunțați deținătorii din acest an a mult râvnitelor distincții.
Gilda Lazăr, Head of Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova & Bulgaria, a fost invitată sin nou să facă parte din juriul care va oferi distincțiile Romanian PR. Gilda Lazăr, care predă un curs de Corporate Affairs și CSR, în cadrul Masterului de Comunicare al Facultății de Litere din Universitatea București este membru fondator al Asociației Romane a Profesioniștilor în Relații Publice și cel mai bun jurnalist femeie din România în 1995.
Secțiuni vechi, secțiuni noi
Începând cu anul acesta, competiția se îmbogățește cu o secțiune specială dedicată programelor de diversitate și incluziune. O serie de categorii existente sunt ajustate și extinse în acord cu practica actuală. În plus, competiția reia distincția Junior PR Award, dedicată tinerilor și aspiranților la o carieră în PR și acordată în parteneriat cu ARRP.
Gala Romanian PR Award va avea loc în seara zilei de 20 noiembrie, la JW Marriott Grand Hotel. În afara premiilor pe categorii, juriul va acorda distincțiile PR Agency of the Year, PR Innovator of the Year, Best Use of PR Measurement & Evaluation, o distincție specială acordată de Raiffeisen Bank, și Junior PR Award.
Relațiile publice și valoarea
Președintele Forum for International Communications, organizatorul acestui demers, a vorbit despre importanța acestui domeniu, cu accent pe valoare.
„Aș vrea să priviți tema acestei ediții ca pe o invitație deschisă la reflecție. Practica curentă traversează o serie de provocări care țin de profesionalizare, aspecte identitare, granițe difuze și relativism etic. Pentru a naviga, avem nevoie de curaj, talent moral și de o relație constantă cu universul întrebării, ca semn de sănătate al breslei, de bună așezare în teritoriul valorilor. A reflecta asupra valorilor care însuflețesc breasla noastră poate fi, în sine, o valoare”, a declarat Dana Oancea, Președintele Forum for International Communications.
Juriul Romanian PR Award
Jurizarea competiției reunește competențe din 17 țări și este asigurată de directori de comunicare, reprezentanți ai agențiilor globale de PR, executivi ai agențiilor locale, precum și de reprezentanți ai mediului academic și societății civile, ai organizațiilor profesionale – IPRA, Arthur W. Page Society, CIPR, ARRP, PROI Worldwide și AMEC, și consultanți independenți.
Componența juriului
Peter Debreceny, International Vice President, Arthur W. Page Society,
Shelley Spector, founder/director of the Museum of Public Relations in NY,
Mandy Pearse, PR strategist, consultant, speaker and trainer. Global Alliance PR Board and former CIPR President,
Thomas Achelis, PR Consultant,
Marshall Manson , Chair of Corporate Affairs, FleishmanHillard UK,
Justin Flaherty, Co-owner Horizon Communication Group,
Patrik Schober, Author and Managing Partner at PRAM Consulting,
Anne-Gret Iturriaga Abarzua, Head of Communications for INEOS Germany,
Jon Meakin, Founder, Coldharbour Communications,
Sabrina Pečelin, Head of PR at Porsche Slovenia,
Danijel Koletić, PRO PR Globe Awards Founder,
Pepita Adelmann, Business Director, Head of Business Development EMEA, Ketchum,
Max Anderholm, Creative, Publicis Stockholm,
Roberto Adriani, Senior Partner of Heritage House – PROI Worldwide, Italy,
Crispin Manners, CEO of Onva Consulting,
Dita Stejskalová, Managing Director, Ogilvy PR Czech Republic,
Daniel Silberhorn, Senior Advisor ESG & Sustainability Transformation,
Matteo Scaravelli, Director Communications and Branding EMEA, Schaeffler,
Gabriella Wiiala, Business Director at Spoon,
Zsofia Balatoni, Founder and Chief Strategy Officer Rothman & Roman group,
Rugile Trumpyte, Chief Executive at Lithuanian Diversity Charter,
Haian Nayouf, General Manager of Golin MENA,
Nancy Thomas, Head of Inspiring More Sustainability (IMS) Luxembourg,
Élise Moison, Deputy Secretary General of the French Diversity Charter,
Latifa Imamović, Director of Marketing @ Klika, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina,
Irina Gushchina, Head of Communications at AstraZeneca & Global Women in PR.
Membrii în juriu din România
Dintre componenții din România ai juriului amintim nume importante ale domeniului, cum sunt:
Romina Surugiu, Decană a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea București,
Simona-Mirela Miculescu, Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary, Permanent Delegate of Romania to UNESCO,
Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs, Ursus Breweries,
Catalina Rousseau, President & CEO of BDR Associates Communication Group,
Victor Kapra, Online & Social Media Consultant,
Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung Electronics România,
Alice Nichita, Public Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România,
Cătălin Pătrășescu, Managing Partner, SmartPoint,
Imola Zoltan, Managing Partner, McCann PR,
Bogdan Tomoiagă, Managing Director GRF+,
Livia Fericean, Corporate Communication & Public Affairs Lead, Raiffeisen Bank România,
Ina Bădărău – Ilie, Public Relations Manager, MedLife Group,
Răzvan Mureșan, Director of Global Corporate Communications, Bitdefender,
Diana Iosu, Corporate Communication Senior Advisor and Founder, DiFine PR,
Violeta Niculut, Marketing Manager, Anchor Grup,
Lidia Solomon, Head of Communications at Confederatia Patronala Concordia,
Laura Petrehuș, Director Adj. Comunicare & Relaţii Publice, Banca Transilvania,
Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding, Kaufland România,
Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner GRF+,
Liviu Țurcanu, Director de Creație, Mercury 360,
Andrei Alexandru, Head of Strategy, McCann PR,
Loredana Vişa, CEO & Owner, V+O Communication Romania,
Răzvan Năstase, Account Director și Partner, Free Communication,
Manuela Gogu, Creative Director, Line Agency,
Alina Damaschin, Creative Leader & Managing Partner, Rogalski Damaschin PR,
Elena Apostol, External Communication Director, Renault Group,
Delia Balaban, Prof. Univ. Dr. Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca,
Anca Hasegan, Communication Manager, UniCredit Romania,
Flavia Popa, Secretar General al BRD,
Alexandra Mihăilescu, Partner & Consultant Senior Comunicare Strategică, BDR Associates,
Irina Ionescu, Senior Director of External Affairs, Novo Nordisk,
Radu Rotaru, Communication & Public Affairs Manager, Johnson & Johnson,
Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JT International Romania și Moldova,
Camelia Nițu, Head of Communication for Sanofi Romania & Moldova,
Paul Kasprovschi, Senior Consultant Strategy & Branding GRF+,
Felicia Moga, Senior Group Manager, DC Communication,
Vlad Șandru, Corporate Affairs Director, Provident Financial România,
Mona Nicolici, Managing Partner, Sustenabilia Story and Journalist Europa FM,
Irina Butnaru, Head of Corporate Communications & Spokesperson, PENNY,
Viorica Roșca, Președinte ARRP & PR & PA Officer ROCKWOOL România,
Simona Fîrtat, Communications & Engagement Senior Manager Europe Zone, L’Oreal
Forum for International Communications, organizator Romanian PR Award
Forum for International Communications este o organizație non-guvernamentală care cultivă în mediul comunicatorilor profesioniști standarde etice și de performanță ale profesiei de relații publice. Fundația organizează din 2003 Romanian PR Award, impus drept cel mai important eveniment de recunoaștere a excelenței în domeniul comunicării din România.
În aprilie 2009, fundația a lansat portalul PR Romania, una dintre cele mai relevante publicații online de PR din Europa, conform Communications Director. În martie 2006, Forum a inițiat programul CSR Romania cu scopul de a promova bunele practici în domeniul responsabilității sociale corporatiste, program afiliat la rețeaua europeană CSR Europe. Alături de parteneri din sectorul privat și public, Forum dezvoltă și implementează din 2017 Carta Diversității din România.