Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum a ajuns Oradea pe harta tech a României

Oradea este un exemplu de cum poate ajunge un oraș pe harta tech a României. David Achim, director executiv Make IT in Oradea, a explicat „fenomenul” discutând cu trei dintre antreprenorii din oraș cu experiență locală și internațională: Gabriel Ciordaș, Alin Mercheș și Cătălin Rus.

Potrivit prezentării făcute de IQ Digital Summit, Gabriel Ciordaș este un antreprenor român în serie, cu interese extinse în domenii diverse, de la tehnologie la agricultură durabilă, comerț și industria ospitalității. El a fondat mai multe companii inovatoare în tehnologie, printre care Creatopy, Flipsnack și SVGator, care sunt menite să revoluționeze publicitatea digitală, designul și crearea de conținut. Pe lângă aceste inițiative tehnologice, Gabriel a explorat și agricultura durabilă, având o plantație de afine de succes și a înființat ReWine, un magazin online de vinuri.

Alin Mercheș este un antreprenor român cu vastă experiență, fiind co-fondatorul companiei Mobiversal, specializată în dezvoltarea de aplicații mobile. Cu peste 20 de ani de experiență în industria tech, Alin a jucat un rol crucial în fondarea și creșterea mai multor startup-uri. Sub conducerea sa, Mobiversal a devenit un jucător important în lumea tehnologiei, contribuind la succesul multor proiecte inovatoare.

Alin Mercheș și Cătălin Rus

Catalin Rus este unul dintre vizionarii co-fondatori ai Prime Dash, o companie fintech revoluționară care s-a extins rapid din Oradea, stabilind o prezență internațională puternică în Europa (Regatul Unit și România), Orientul Mijlociu (EAU) și Statele Unite.

Cei trei au fost provocați de către David Achim să răspundă la întrebarea: Ce este diferit la Oradea, față de restul țării?

Cred că un lucru care ne face diferiți este acest vibe. Dacă vorbiți cu toți cei care vin în Oradea, fie că sunt români din alte județe, fie că sunt străini, simt o conexiune specială. Oamenii sunt mai calzi, mai primitori. Apoi este acel slow living, de care tot vorbim. Că ne putem bucura și de viață după business și de viață după lucru”, a precizat Alin Mercheș.   

Gabriel Ciordaș susține că în fondarea Make IT in Oradea a avut în primarul Oradiei de la acea vreme, Ilie Bolojan, un partener de dialog înțelept și vizionar.

Depresia națională

Prime Dash, al cărei co-fondator este Cătălin Rus, este primul fintech orădean și românesc acceptat în programul Mastercard Global.

„Trebuie să ai un anumit mindset pentru a ajunge acolo. Ca români, suntem predispuși să credem că dacă vom face un produs, acesta va face tracțiune și vom reuși cu el. În domeniul nostru este un business al oamenilor. Lucrând cu Mastercard, am înțeles că este nevoie de un mindset diferit de a accesa acel tip de mentalitate”, spune co-fondatorul Prime Dash.  

Cătălin Rus a povestit că a fost sfătuit ca atunci când trece granița, depresia națională să nu o ia cu el, dacă vrea să aibă sorți de izbândă.

Gabriel Ciordaș și Alin Mercheș

„Eu încerc să-i molipsesc cu pozitivism pe toți cei cu care vorbesc. Noi românii ne lăsăm prea mult influențați de știrile negative. Și așa vin depresiile. Probabil că nu am călătorit suficient, că nu am mâncat în multe locuri, să nu ne dăm seama că nu este chiar așa de rău”, a explicat Alin Mercheș.

„Avem în poporul nostru două vorbe de duh mizerabile: «Capul plecat, sabia nu-l taie» și «Nemulțumitului i se ia darul». Nu cred că am fost prezent când s-au predicat aceste vorbe și, spre norocul meu, din fragedă pruncie în business, am început să fac doar produse internaționale. Nu am făcut niciodată, cu excepția ReWine, pentru piața din România. Am văzut cu mult mai mult optimism lucrurile și nu am avut niciodată problema asta cu faptul că suntem români”, a precizat Gabriel Ciordaș.

Concluzii

Acesta este de părere că nu trebuie să ne temem de evoluție, fiindcă ne vom baza din ce în ce mai mult pe tehnologie, iar frica este dușmanul cel mai mare al evoluției.

Alin Mercheș a subliniat că una dintre provocările României este să învețe ce înseamnă „work smarter, not harder”. El ne-a încurajat să fim mai creativi și să aducem talente din toată lumea în comunitățile noastre.

Cătălin Rus susține că trebuie să fii pregătit mereu pentru „the right moment” și să poți să-ți prezinți business-ul cu pasiune. Doar așa poți acapara atenția, chiar și celor din ultimul rând.

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

George Haber: Oradea poate deveni Mecca AI în domeniul sănătății

Articolul următor

Accor ajunge la 1.000 de hoteluri Mercure în toată lumea. Alte 7 urmează să fie deschise în România.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share