Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tendințe, servicii și produse de ultimă generația la Industry Expo

Ultimele tendințe și cele mai noi servicii și produse din tehnologie au fost prezentate la EMSETECH, Târgul Internațional de Electronică, Mobilitate, Software, Energie și Tehnologie, care a avut loc joi 31 octombrie 2024 la Expo Arad.

În cadrul evenimentului tehnologic de vârf, ajuns la a XII-a ediție, au fost prezentate tendințe, produse și servicii noi din domeniile: Electronică, Tehnică vehicule și mobilitate avansată, Conectivitate și ecosisteme digitale, Automatizări și robotică, Soluții energetice, Piese de programare și echipamente industriale.

„Industry Expo se ține de mai mulți ani, din 2023, ajungând la a XII-a ediție. Pentru că am simțit că o parte din participanți activează pe electronică, unii activează pe zona de ambalaje ne-am gândit că ar fi bine să promovăm evenimentul pe trei direcții distincte: Industrie general, EMSETEC – zone de electronică și Packagind și logistică expo, în zona de Logistică ambalaje. În felul acest, reușim să atragem participanți din toate cele trei direcții. Evenimentului general îi spune Industry Expo și l-am promovat pe toate cele trei direcții ca să reușim să atragem participanți relevanți. Fiind un eveniment B2B, presiunea este foarte mare pe rezultat. Spre deosebire de târgurile tradiționale, care sunt de trei – patru zile, unde focusul este mai mult pe imagine, la evenimentele noastre de o zi focusul este pe rezultate, pe întâlnirile eficiente. Și atunci trebuie promovat foarte targetat, să ajungem la decidenții din industrie care să vină la eveniment și să aibă discuții relevante cu expozanții”, ne-a declarat Claudiu Georgescu, director general Green Roua inTrade Fairs, organizatorul evenimentului.

Claudiu Georgescu

60 de expozanți pe 80 de standuri

La cea de-a XII-a ediție a Industry Expo au participat 60 de expozanți. Aceștia proveneau din toată țara, dar și din străinătate, din Ungaria, Serbia, Bulgaria, Germania. Printre expozanți se regăseau atât fabrici de producție, cât și furnizori de echipamente, furnizori de servicii IT, etc.

Adrian Sandu 0 secretar general ACAROM

Adrian Sandu, secretarul general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care a avut și o prezentare în cadrul evenimentului, a vorbit despre provocările date, pe de o parte, de mulțimea regulamentelor adoptate la nivelul Comisiei Europene, care privesc în mod direct producția de vehicule, dar și comercializare a lor în Europa, pe de altă parte, de contextul internațional în care ne aflăm, la competiția acerbă cu vehicule fabricate în alte zone ale lumii, ce vin în Europa la prețuri competitive, mai mult sau mai puțin subvenționate de statele unde sunt produse acele vehicule. Și nu în ultimul rând, de situația actuală a pieței de vehicule noi din Europa, care este una în continuă transformare.

Am observat și observăm de ceva timp faptul că și comportamentul consumatorului este greu de schimbat. E dificil să-l convingi să treacă de la un tip de vehicul la alt tip de vehicul fără a-i oferi, pe de o parte, subvenții care țin în marea lor majoritate oferită de statele unde locuiesc, pe de altă parte, acces la infrastructură dezvoltată. Și mă refer aici la infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, care să facă opțiunea de a alege un vehicul electric mult mai directă și mult mai avantajoasă decât a alege un vehicul de producție tradițională, și nu în ultimul rând, oarecum o egalizare a condițiilor de piață în zona europeană. Totodată, există o provocare a industriei, aceea de a se transforma în vederea fabricării noilor vehicule cerute de piață. Încă odată, schimbarea trebuie să vină de la piață și nu de la cel care reglementează”, este de părere secretarul general ACAROM.

Acesta crede că schimbarea trebuie cerută, în primul rând, de client și apoi de cel care reglementează. Iar industria auto europeană riscă să nu mai fie așa competitivă pe plan european, dat fiind că pe plan mondial accesul la materii prime trebuie să fie continuu și la prețuri care să permită fabricarea de vehicule la un preț competitiv în Europa. Asta pe de o parte, pe de altă parte prețul energiei electrice care încă se află la un nivel ridicat în Europa, dar și disponibilitatea unor materii prime necesare pentru fabricarea de baterii sau pentru fabricarea de componente cu grad înalt de tehnologie în Europa.

Roxana Gîța – DS Smith

Noi încă beneficiem de avantajul programelor rabla și rabla plus care oferă bonusul la achiziția de vehicule noi mai verzi, fapt ceea ce nu prea se mai întâmplă în Europa. De aici și comportamentul consumatorului român, clientului român. Dar totuși vedem că odată cu reducerea la jumătate a bonusului pentru vehicule electrice, de la 01.01.2024, piața pentru vehicule electrice din România a scăzut cu 40-45% ceea ce arată foarte clar faptul că achiziția de vehicule electrice în România depinde și de subvenția oferită de statul român”, a observat Adrian Sandu.

Domenii variate

DS Smith, prezentă în România cu toate cele trei divizii: divizia de hârtie la Zărnești, divizia de packaging box la Timișoara și Ghimbav și trei service center la Pitești, București și Timișoara și cu divizia de reciclare în București și Cluj, a fost prezentă la Industry Expo cu un stand, dar și cu o prezentare.

Furnizăm clienților noștri ambalaje sustenabile din fibră 100% reciclabilă. Nu întotdeauna este 100% reciclată pentru că mai există și fibră virgină. De cele mai multe ori, clienții nu știu exact cum s-ar dori să ajung acel packaging la clientul final și atunci pun expertiza pe care noi o avem. Noi reușim să aducem un concept care să le fie potrivit, atât pe linia lor de producție cât și mai departe, pe întreg lanțul logistic până la livrarea spre clientul lor final”, ne-a informat Roxana Gița, Cluster Sales Manager DS Smith.

Tot din domeniul packaging, participa la expoziție și firma Zaleco din Oradea. Compania oferă produse și soluții de ambalare: din carton, spume, plastic injectat, lemn, placaj, dar și elemente de protecție.

Digitalizare

KFactory, o compania de tehnologie, ajută companiile să se digitalizeze și să-și crească performanța și productivitatea cu ajutorul tehnologiei.

Mai exact cum facem asta? Punem la dispoziție o platformă care-i ajută să colecteze date automat din producție, să monitorizeze în timp real cum merge activitatea, să le calculeze KPI de producție, să le facă rapoartele, până la sisteme mai avansate, bazate pe inteligență artificială și optimizare de fluxuri. Mai oferim soluții pe partea de monitorizare de consumuri de energie și calcul amprentei de carbon și a emisiilor de CO2 pentru scopuri de raportare”, ne-a explicat George Luparu, Sales Architect KFactory.

În ceea ce privește receptivitatea companiilor la soluțiile de digitalizare, George Luparu spune că, în principiu, sunt receptive, dar când vine vorba de implementare, sunt multe provocări, fie că vorbim de resursa umană, fie că vorbim de bugete.

Automotive

O companie din Turda – Electrolytic Coating –  oferea soluții de tratament zinc – nichel, un aliaj care se folosește în cea mai mare parte în automotive și care oferă o rezistență superioară tratamentului cu zinc, o rezistență mai bună la coroziune. Printre clienții companiei se regăsesc Dacia, Renault, Volkswagen, dar și Tesla sau Maserati.

 Compania Hennlich din Arad produce răcitoare, acumulatori hidraulici, acoperiotaore metalice, burdufuri, echipamente de deversare, reprezentând totodată companii din Germania, ale căror produse le distribuie la nivel national. La târg, compania a fost reprezentată de Francisc Stein, administrator.

Tot din Arad a participat la Industry Expo, PQ Plast, o subsidiară a unei companii din Germania.

„Producem, asamblăm și îmbrăcăm în piele piese din plastic, în principal pentru automotive. Printre clienții noștri se regăsesc BMW, Rolls – Royce, Porsche”, ne-a precizat Alios Bleiziffer, reprezentantul companiei.

Claudiu Georgescu a subliniat că în ultima vreme organizarea unor astfel de evenimente este tot mai dificilă și trebuie găsite soluții noi, ideii noi.

În ciuda situației actuale dificile, eu mă bucur foarte tare că inclusiv în perioada asta, la toate evenimentele organizate de noi este creștere ca și număr de participanți. Toate interesele se schimbă un pic, în sensul că oamenii sunt mult mai focusați pe rezultat decât în trecut”, a explicat organizatorul evenimentului.

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

De la struguri la perlaj: cele mai apreciate spumante românești

Articolul următor

Orașe inteligente și inovație urbană – Integrarea călătoriilor și a durabilității

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share