Evenimentul a reunit fermieri și experți pentru a discuta provocările și oportunitățile din agricultura românească, subliniind angajamentul companiei față de sustenabilitate și inovație.
Bayer România a organizat evenimentul “Sustainability Talks: amplificarea vocii fermierilor în România”, la Stația de Procesare a Semințelor din Sinești (SPSS), subliniind angajamentul companiei de a sprijini agricultura sustenabilă și de a amplifica vocile fermierilor români.
Relevanța strategică a României pentru Bayer este subliniată prin continuarea cercetării globale – Farmer Voice – la nivel local, demonstrând angajamentul companiei de a înțelege și sprijini nevoile specifice ale fermierilor români.
Studiul arată că mulți fermieri români adoptă deja practici regenerative. Agricultura regenerativă are o definiție flexibilă în România, cu un accent clar pe reducerea intensității prelucrării solului. În prezent, 83,7% dintre cei intervievați practică lucrări minime ale solului pe 54,8% din terenurile lor.
De asemenea, studiul a indicat că, indiferent de tehnologia utilizată, fermierii percep în mod egal secetele mai frecvente și precipitațiile anuale reduse ca fiind cea mai mare provocare, 82,7% dintre fermieri subliniind importanța îmbunătățirii eficienței utilizării apei.
Pentru a susține tranziția către agricultura regenerativă, fermierii au menționat importanța schimbului de informații referitoare la practici adaptate condițiilor locale din România, exprimându-și dorința de a primi exemple de practici de succes de la colegii lor. Evenimentul de la Sinești și-a propus să să faciliteze partajarea de cunoștințe și experiențe, subliniind rolul esențial al comunicării în promovarea agriculturii sustenabile.
Boualem Saidi, Senior Bayer Representative & Crop Science Country Group Head Romania, Bulgaria, Republic of Moldova, a evidențiat importanța fermierilor în sistemul alimentar global.
“Fermierii sunt piatra de temelie a sistemului nostru alimentar, lucrând neobosit pentru a hrăni o populație globală în creștere. Rolul lor vital în agricultură și vocile lor sunt recunoscute de Bayer, care apreciază reziliența și angajamentul lor față de practicile sustenabile, esențiale pentru securitatea alimentară și protecția mediului.
Studiul nostru local arată că fermierii români se implică activ în agricultura regenerativă, motivați de factori economici și dorința de sustenabilitate. Cu toate acestea, aceștia se confruntă cu provocări care necesită un acces îmbunătățit la informații, tehnologie și utilaje pentru a beneficia pe deplin de aceste practici.
Compania Bayer este dedicată să asculte activ nevoile lor și să se asigure că aceștia primesc sprijinul necesar pentru a prospera, recunoscând valoarea lor imensă în societate”.
Evenimentul a inclus și un panel de discuții deosebit de valoros, în care fermieri și reprezentanți ai mediului academic au avut ocazia să își împărtășească perspectivele.
Participanții – fermieri, studenți de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară București, profesori și reprezentanți ai asociațiilor de profil din România – au beneficiat de oportunitatea de a participa la un tur ghidat al SPSS, cea mai avansată unitate de producție a Bayer din regiunea Europa – Orientul Mijlociu.
Această experiență le-a permis să descopere inovațiile și tehnologiile de vârf implementate de Bayer, consolidând astfel legătura dintre teoria academică și practica agricolă. Producția de semințe este o activitate importantă pentru compania Bayer. Staţia din Sinești, județul Ialomița, care a găzduit evenimentul, poate procesa, într-un singur sezon, semințe de porumb de pe o suprafață de 8.000 ha.
Semințele de porumb produse aici anual ar putea acoperi întregul necesar al României. Aceste semințe sunt distribuite în 22 de țări din toată Europa și nu numai, menținând în mod constant o calitate ridicată, indiferent de destinație. 40% din totalul semințelor produse aici sunt rezervate fermierilor români.
Pierre-Etienne Couture, Sinești Site Lead, a spus: “Stația noastră de procesare a semințelor servește drept punte între inovație și tradiție. Aici, în Sinești, ne mândrim să sprijinim fermierii prin tehnologie avansată și să contribuim la promovarea unor practici agricole mai sustenabile.
În prezent, la peste 85% din producția noastră de câmp ne bazam pe rotația cu leguminoase pentru o cultura sustenabila si productiva, cu scopul de a ajunge la 95% în anii următori. Fiecare pas al procesului nostru, de la cultivarea semințelor până la recoltare, este destinat îmbunătățirii rezilienței agricole și construirii unui viitor care respectă atât mediul, cât și comunitatea agricolă.
În plus, pentru a ne reafirma angajamentul față de sustenabilitate, am lansat mai multe inițiative pentru reducerea emisiilor de CO2, reușind o scădere de 60% a emisiilor de CO2 in ultimii doi ani calculat per saci produși. Aceasta este doar începutul călătoriei noastre”.
Evenimentul “Sustainability Talks: Amplificarea vocii fermierilor în România” reafirmă angajamentul Bayer față de fermierii români și misiunea globală a companiei: “Sănătate pentru toți, nimeni fără hrană”. Prin această inițiativă, Bayer își propune să continue să sprijine fermierii în adoptarea practicilor sustenabile, contribuind astfel la securitatea alimentară și la protecția mediului.
Sondajul Farmer Voice, realizat la comanda Bayer, a adunat informații de la peste 200 de fermieri din România. Participanții au fost selectați aleatoriu din fiecare regiune, cu obiectivul de a obține un eșantion reprezentativ, care să acopere diversitatea profilurilor fermierilor care cultivă diferite tipuri de culturi.
Studiul a fost realizat independent de Stratesys, companie care activează în domeniul datelor, analizei și informațiilor în agricultură, sănătatea animalelor și nutriție. Respondenții nu au fost informați că sondajul era realizat în numele Bayer pentru a preveni orice influență asupra răspunsurilor lor. Interviurile au fost realizate între lunile septembrie și octombrie 2024.
Bayer este o companie globală, cu competenţe cheie în domeniul știinţelor vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. În conformitate cu misiunea companiei, „Sănătate pentru toți, nimeni fără hrană”, produsele și serviciile sale sunt concepute pentru a ajuta oamenii și planeta să prospere prin sprijinirea eforturilor de a face față provocărilor majore prezentate de o populație globală în creștere și îmbătrânire.
Bayer se angajează să contribuie dezvoltarea durabilă și să genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. În același timp, grupul își propune să-și crească puterea de câștig și să creeze valoare prin inovare și creștere. Marca Bayer reprezintă încredere, fiabilitate și calitate în întreaga lume. În anul fiscal 2023, grupul avea 100.000 de angajați și vânzări de 47,6 miliarde de euro. Cheltuielile de cercetare și dezvoltare s-au ridicat la 5,8 miliarde de euro.