Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dimex, Precon, Erbașu și Eurocerad se bat cu austriecii pentru Centura Mediaș

Centura Mediaș are șase ofertanți. Aceștia sunt Construcții Erbașu București; Strabag; PORR Construct; Dimex 2000 Company (Bistrița Năsăud) - lider, OPR Asfalt, OBRAS Publicas y Regadios, Cornell’s Floor; Eurocerad International București (lider), Mithras Build, Bitumina, Bulgaria EOOD, Hydrostoy – Gott Strasse; Precon Transilvania (Bihor) - lider, Automagistral Pivden, Prenis”, a precizat Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API).
Varianta de ocolire are o lungime prevăzută de 8,7 km | Foto: Marton Kodok

Șase ofertanți unici și asocieri din Transilvania, București și Austria au pretenții la realizarea lucrărilor la varianta de ocolire din județul Sibiu.

“Centura Mediaș are șase ofertanți. Aceștia sunt Construcții Erbașu București; Strabag; PORR Construct; Dimex 2000 Company (Bistrița Năsăud) – lider, OPR Asfalt, OBRAS Publicas y Regadios, Cornell’s Floor; Eurocerad International București (lider), Mithras Build, Bitumina, Bulgaria EOOD, Hydrostoy – Gott Strasse; Precon Transilvania (Bihor) – lider, Automagistral Pivden, Prenis”, a precizat Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API).

În ianuarie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) lansa licitația variantei de ocolire Mediaș, estimată atunci la 30 milioane € pentru 8,4 km cu o bandă pe sens. Între timp prețul estimativ s-a mărit la 230 milioane.

La suma estimată se pot adăuga alte 14 milioane €, aferente cheltuielilor diverse și neprevăzute. Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri nerambursabile de la UE, prin Programul Transport 2021-2027, și din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.

Studiu de fezabilitate aprobat acum 20 de ani

“Contractul prevedea șase luni de proiectare și doi ani de execuție în teren. Studiul de fezabilitate a fost aprobat în 2004. În 2014, CNAIR a încercat să-l actualizeze, dar a anulat licitația în 2016.

Centura se desprinde din Drumul Național 14, în apropierea ieșirii din Mediaș spre Sibiu, traversează printr-un pasaj suprateran de 300 m calea ferată Brașov-Alba Iulia, continuă spre nord-est cu un pod de 140 m peste Târnava Mare și se intersectează cu un drum local printr-un giratoriu.

Pe 2,5 km, traseul șerpuiește de-a lungul râului Târnava Mare, chiar pe digul acestuia, fiind prevăzute două viaducte de 135 și 177 m, o intersecție cu DN 14A. În continuare avem un alt pod peste râu și un nou pasaj peste calea ferată Brașov – Alba Iulia. Sfârșitul proiectului este în DN 14 la est de oraș, spre Sighișoara”, menționa API, la momentul lansării primei licitații.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cum au sfidat crizele tinerii antreprenori ai Clujului

Articolul următor

Salariul minim crește la 4.050 lei de la 1.01. 2025. IMM România solicită prelungirea facilităților

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Transilvania Trek Cluj (TTC) își extinde amprenta în România cu mai multe proiecte noi.
Citeste mai mult

Hiltonul din Apuseni prinde contur

Operatorul de hoteluri Transilvania Trek va demara prima fază a unității turistice din stațiunea Beliș-Fântânele. “Transilvania Trek Cluj…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share