Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Marinela Ardelean a moderat într-o carte trilingvă un dialog între „50 de vinuri și preparate din România”

Prima lucrare trilingvă, destinată prezentării unei arii largi de public a vinurilor românești, acompaniind preparate gastronomice a fost realizată de Marinela Ardelean. Ambasadoarea vinurilor românești a dat un nou înțeles efortului de promovare a vinurilor și soiurilor autohtone. Expertă în domeniul vinurilor și co-fondatoare a platformei Wines of Romania, ea a lansat la Cluj cel mai recent volum al său, 50 de vinuri și preparate din România, o carte în limbile română, italiană și engleză care celebrează un deceniu de activitate dedicată promovării vinurilor românești pe plan internațional. Lucrarea reprezintă o continuare a demersului autoarei de a conecta vinul și gastronomia într-o manieră unică.

Drumul volumului 50 de vinuri și preparate din România, în demersul de informare a calității superioare a vinurilor românești, a debutat oficial în ziua de 28 noiembrie, în cadrul unei conferințe de presă organizate la Veneția. Lansarea în România a avut loc la Palatul CEC din București, pe 4 decembrie, cu peste 150 de invitați. La scurt timp, Marinela Ardelean a ajuns și la Cluj, la invitația lui Darius Mârza, proprietarul Wonderland Resort. Evenimentul s-a desfășurat în sala Grande Vista a resortului, pe dealul Feleac, în fața a 300 de participanți.

Autoarea dezvăluise în  noiembrie în exclusivitate pentru Transilvania Business capitolul special cu cele 12 destinații enoturistice, prilej de a prezenta câteva propuneri gastronomice realizate de câțiva maeștri și pasionați experți gastronomi ai României, vedete cunoscute publicului: Alexandru Dumitru, Ana Consulea, Emilia Maxim, Marco Favino, Mihaela Sava (Prăjiturela), Nicolai Tand, Nico Lontras, Radu Dumitrescu și Radu Ionescu. În acest capitol sunt prezentate 9 preparate, care au fost realizate de bucătarii unor crame care au integrat oferta și au un restaurant la cramă.

București, Brașov, Cluj-Napoca

Cum festivalul pe care îl organizează în fiecare an are și o etapă clujeană, alături de cele două evenimente din București, Marinela Ardelean, ca o ardeleancă veritabilă, a reiterat interesul publicului din oraș pentru evenimentele enogastronomice.

„Clujul este o capitală gastronomică, dar și unul dintre cele mai importante puncte pe harta vinului din România. Are consumatori educați, are o ofertă spectaculoasă– și simplul fapt că aici se desfășoară, de câțiva ani, singura ediție RO-Wine, din afara Bucureștiului vorbește de la sine. Și nu spun asta pentru că am rădăcinile în apropiere, în Maramureș, ci pentru că, de fiecare dată când ajung aici, mă bucur de felul în care oamenii înțeleg gustul ca parte a civilizației, a culturii, dar și a vieții de zi cu zi. Este o încântare! Iar acest lucru a devenit și mai evident, dacă mai era nevoie, cu ocazia acestui eveniment, impecabil organizat de Wonderland Resort în cele mai mici amănunte, cu momente speciale, cu un decor de poveste și cu oameni calzi și primitori”, a declarat Marinela Ardelean”,  a spus Marinela Ardelean cu ocazia lansării de la Cluj.

Enogastronomie la un alt nivel

Cartea este mai mult decât un ghid enogastronomic, fiind completată de un capitol dedicat istoriei vinului pe teritoriul României. În acest segment, autoarea explorează legende și mituri ce subliniază vechimea tradițiilor enologice locale. Un alt punct de atracție îl constituie capitolul dedicat turismului viticol, care include 12 destinații de top din regiunile viticole ale țării, fie crame de renume, fie locații situate în zone emblematice.

Publicată de Editura Antiga, cartea respectă aceleași standarde ridicate precum primul volum al expertei în vinuri, 50 de vinuri românești întâlnesc 50 de preparate culinare italiene, o lucrare premiată la nivel internațional.

„Este o carte pe care mi-am dorit să o scriu încă de acum zece ani, de la primul meu volum, în care propuneam vinuri românești alături de preparate italiene, ca o punte între cele două țări pe care le numesc „acasă”. Am asistat în ultimii ani la o renaștere și o reinventare spectaculoasă a gastronomiei în România, am văzut cum chefi care au cutreierat lumea se întorc acasă și valorifică lucrurile pe care le-au învățat, ridicând în același timp gastronomia românească la un alt nivel, lucru care a provocat un val de entuziasm general.

Mi-am dorit să arăt că România s-a așezat în rândul lumii inclusiv din punct de vedere gastronomic și de aceea am ales să fie un volum trilingv. Aveam deja vinuri – și mă bucur că de această dată am ales 50 de vinuri de la 50 de crame, cu multe dintre ele născute din soiuri autohtone – dar eram un pic în urmă, acum 10 ani, cu piața gourmet. Am recuperat o parte din această diferență și acesta este punctul central al cărții”, a precizat Marinela Ardelean.

Carte trilingvă, piață amplă

Marinela Ardelean a demonstrat un angajament constant pentru promovarea vinurilor românești pe scena internațională, reușind să pună în lumină unicitatea și calitatea acestora prin proiecte inovatoare. Alegerea pentru o carte trilingvă – română, italiană și engleză – reflectă viziunea sa de a depăși granițele naționale, adresându-se atât consumatorilor locali, cât și unui public global divers, incluzând pasionați de vinuri, profesioniști din domeniu și iubitori de cultură enogastronomică. Prin această abordare, ea deschide noi oportunități pentru cramele românești, integrându-le într-o piață tot mai competitivă și sofisticată.

Prin volumul 50 de vinuri și preparate din România, Marinela Ardelean reușește să creeze o punte între tradiție și modernitate, oferind informații valoroase despre vinurile și preparatele românești unui spectru larg de cititori. Accesibilitatea oferită de publicarea trilingvă mărește șansele ca mesajul său să fie receptat de un public eterogen, de la consumatori ocazionali din România la experți internaționali în gastronomie. În același timp, includerea unor capitole despre istoria vinului și turismul viticol poate atrage și segmentul interesat de cultură și explorare, consolidând astfel poziția vinurilor românești pe piața globală.

Parteneriate și disponibilitate

Evenimentul de lansare a fost sprijinit de parteneri importanți, precum AQUA Carpatica și Carrefour România, prin programele Deschidem Vinul Românesc și Poftim Brânză Românească, precum și de platforma Wines of Romania. Cartea poate fi achiziționată din rețelele Carrefour, librăriile Cărturești, și direct din magazinele cramelor implicate în acest proiect editorial.

Această lucrare reușește să îmbine pasiunea pentru vinuri, cultura culinară și descoperirea istoriei viticole românești, oferind o experiență completă iubitorilor de vin.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Centrul cultural multifuncțional Oradea se face cu bani europeni prin Programul RO-HU

Articolul următor

Proprietăți din Maramureș în portofoliul Sotheby's International Realty

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Transilvania Trek Cluj (TTC) își extinde amprenta în România cu mai multe proiecte noi.
Citeste mai mult

Hiltonul din Apuseni prinde contur

Operatorul de hoteluri Transilvania Trek va demara prima fază a unității turistice din stațiunea Beliș-Fântânele. “Transilvania Trek Cluj…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share