Compania Druid este partener al grupului financiar bancar desemnat pentru dezvoltarea Chat BT.
Banca din Cluj a introdus un asistent virtual pentru informații cu privire la funcționalitățile aplicației, produsele și serviciile din cadrul aplicației BT Pay. Acesta are la bază inteligența artificială (AI) de tipul Machine Learning / învățare automată
Totuși, există și opțiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii. Noua funcționalitate este implementată progresiv: în această etapă, comunicarea e în limba română, urmând să fie posibilă și în alte limbi. Druid este partenerul Băncii Transilvania pentru dezvoltarea Chat BT.
BT este prima instituție bancară din România care a integrat inteligența artificială în comunicarea cu clienții, în serviciile și procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation, cât și Large Language Model.
Aceasta a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienții. O altă integrare care simplifică interacțiunile și care a crescut accesibilitatea la informații este Microsoft Azure OpenAI (2023 și 2024), datorită căreia vizitatorii platformelor BT, Întreb BT și FIT – Finanțe pe Înțelesul Tuturor au la dispoziție opțiunea Search AI.
“Investițiile în tehnologie au permanent în vedere modul în care AI poate schimba experiența clienților și poate eficientiza procesele BT și ale industriei bancare, contribuind la învățare, incluziune, educație financiară și, implicit, la gestionarea mai eficientă a banilor”, potrivit conducerii BT.