Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Branduri transilvane la Săptămâna verde de la Berlin

În perioada 17–26 ianuarie 2025, Germania găzduiește la Berlin cea de-a 89-a ediție a prestigioasei expoziții Săptămâna Verde (Grüne Woche), un eveniment de referință pentru sectorul agricol și agroalimentar internațional. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) continuă tradiția participării la această manifestare, printr-un stand dedicat informării asupra politicilor agricole naționale și promovării produselor agroalimentare românești cu recunoaștere la nivel european.

Standul MADR se remarcă printr-o diversitate de produse expuse, incluzând cele înregistrate în sisteme de calitate europene, precum și altele în curs de certificare. Printre acestea se numără câteva branduri cunoscute alte Transilvaniei, cum sunt Salamul de Sibiu (IGP), Telemeaua de Ibănești (DOP) alături de alte produse reprezentative din țară, cum sunt Novacul afumat din Țara Bârsei (IGP), Magiunul de prune Topoloveni (IGP),Scrumbia de Dunăre afumată (IGP) sau Plăcinta dobrogeană (IGP). Totodată, standul pune la dispoziție mostre de produse tradiționale și ecologice, precum Pălinca și Țuica Zetea de Medieșul Aurit, alături de delicii locale înregistrate pe scheme de calitate națională, cum ar fi salinatele de Turda și diverse sortimente de icre sau brânzeturi.

Bunătăți transilvane la Berlin

Ediția din 2025 aduce în prim-plan produse românești aspirante la certificare europeană, cum ar fi Brânza frământată de Teaca, dar și alte brânzeturi apreciate de consumatori, cum sunt cele De Colțești – Torockoi.

Salamul Poiana Mărului, alături de Babicul de Buzău, Batogul deltaic de sturion sau Cârnații din topor de Vâlcea așteaptă și ele certificarea europeană. Alte produse expuse sunt în faza incipientă a procesului de înregistrare, incluzând Răstăuțele maramureșene, Iaurtul de oaie din Câlnic sau Zacusca cu păstrăv afumat de pe Sălăuța.

În cadrul standului, vizitatorii vor putea savura preparate precum ghiudem, pastramă de pește, cozonaci, biscuiți tradiționali și o selecție de miere montană sau ecologică. De asemenea, vor fi expuse băuturi de renume, incluzând vinuri de la Jidvei, Cotnari și Histria, alături de cidru și băuturi spirtoase înregistrate ca indicații geografice.

Banduri transilvane din Brașov și Bistrița-Năsăud

În cadrul expoziției Săptămâna Verde 2025 Județul Brașov expune o gamă variată de produse tradiționale, unele dintre acestea aflându-se în proces de certificare la nivel european. Printre ele se numără Salamul Poiana Mărului (IGP), produs al Asociației Sergiana Grup, precum și alte delicatese, cum ar fi Brânza în coajă de brad de Bran, a cărei denumire se află în faza de înregistrare europeană.

De asemenea, vizitatorii standului MADR vor avea ocazia să deguste gemuri și dulcețuri de fructe, produse de patiserie și panificație, precum cozonaci, cornulețe cu gem și biscuiți tradiționali. Se vor regăsi și paste făinoase, zahăr de Bod, sortimente de miere ecologică sau montană (din salcâm, tei sau polifloră), uleiuri presate la rece, fructe deshidratate și ceaiuri aromate, toate sub marca Bunătăți uscate.

  • Asociația Doripesco cu produsele: Novac afumat din Țara Barsei (certificat IGP), Salata de icre de crap, Păstrăv ardelenesc, Batog afumat, Bagheta pescareasca, Salata tradițională de icre de crap (STG), Salata de icre ardelenească, Păstrăv afumat ( certificat ca produs montan)
  • Ferma Ioan Istrate cu produse din carne de oaie și produse lactate
  • Brânza de burduf de BRAN (DOP)
  • Ferma Cățean cu brănzeturi din lapte de oaie și vacă.
  • Adriana Prod cu păine tradițională și produse de patiserie
  • The Family Butchers Romania cu produsul Salam de Sibiu certificat  IGP.

Păstrăvul din țara ta la Berlin

Producătorul de pește din județul Alba este prezent la această manifestare cu preparate din păstrăvul crescut în fermele de pe lacul Oașa.

„Astăzi, la Săptămâna verde 2025 de la Berlin, produsele noastre tradiționale au ocazia să strălucească alături de cele mai bune produse românești!  Păstrăvul afumat, conservele, zacusca și pateurile noastre sunt prezente la acest prestigios eveniment internațional, reprezentând gusturile autentice din inima României. Deși noi nu suntem acolo în persoană, ne bucurăm enorm să știm că produsele noastre aduc un strop de tradiție românească mai aproape de oameni din toată lumea.

Acest lucru ne inspiră să continuăm să muncim cu drag și grijă pentru a păstra vie tradiția culinară românească, respectând natura și sustenabilitatea” transmit crescătorii de păstrăvi de la ferma piscicolă.

Diversitate și excelență în oferta românească

Produse precum Cârnații măcelarului de Pașcani, Iaurtul de oaie din Câlnic, Cașcaval de Pojorâta și multe altele completează oferta cu delicii din care mai fac parte zacusca pescărească de Blăgești, magiunul de dovleac sau din măr Topoloveni, prunele afumate la lojniță de Vrancea și ceafa nobilă de Bistrița.

Sursa foto: Glasul cetății

Recunoașterea internațională a Pitei de Pecica

Un moment de mândrie pentru România l-a reprezentat includerea Pitei de Pecica în Registrul denumirilor de origine protejată și al indicațiilor geografice protejate (IGP), pe 19 iunie 2023, printr-un regulament emis la Bruxelles. Acest succes a fost posibil datorită eforturilor Asociației Producătorilor de Produse Tradiționale Arădeanca, cea care a depus documentația necesară încă din septembrie 2021. Recunoscută deja pe plan internațional, Pita de Pecica devine cel de-al 12-lea produs românesc cu această protecție și primul din vestul țării.

Conform declarațiilor Marinelei Petran, președintele asociației, acest succes se datorează atât notorietății produsului, cât și campaniilor de promovare derulate în colaborare cu autoritățile locale. „Acest statut nu doar că aduce un plus de valoare produsului nostru, dar întărește și poziția României pe piața europeană a produselor tradiționale”, a precizat aceasta.

România are ce arăta la capitolul produse alimentare valoroase

Săptămâna Verde este mai mult decât o expoziție, fiind un prilej de a celebra tradițiile gastronomice și culturale, dar și o platformă pentru stabilirea de parteneriate comerciale. Acest eveniment cu impact semnificativ atât în Europa, cât și pe plan global, contribuie semnificativ la promovarea agriculturii și produselor autohtone, oferind totodată o combinație între oportunități de afaceri și celebrarea culturii naționale, precum și extinderea relațiilor economice internaționale.

Conform datelor finale ale ediției precedente, în 2024, evenimentul a reunit peste 1.400 de expozanți din 60 de țări, atrăgând în jur de 300.000 de vizitatori. Prin participarea la această manifestare, România își consolidează prezența pe piețele globale, favorizând competitivitatea și creșterea exporturilor, în beneficiul dezvoltării economiei naționale.



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Unirea

Noul stadion din Bistrița va costa 64 de milioane de euro

Articolul următor
PSI

Parcuri industriale ale Maramureșului, căutăm finanțare!

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Citeste mai mult

România fără busolă

De șase zile ne aflăm în etapa în care România își recreează un nou destin educațional, în spațiul…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share